PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av wololo:

Någon som vet vilken medlemsnivå man måste vara? Jag är Bronze (level 4) på webhallen och det gick inte.

Kollade med dem när jag var där, det är nivå 5 som gäller. De sade dock att de kan hjälpa till att boka i butiken om man inte har tillräckligt hög nivå.

Medlem
Skrivet av deezel:

Kollade med dem när jag var där, det är nivå 5 som gäller. De sade dock att de kan hjälpa till att boka i butiken om man inte har tillräckligt hög nivå.

Bra info för alla här som fortfarande söker och kan ta sig till en butik 👏

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Kul! Samma här. Jag får min levererad till Webhallen/Nordstan (Göteborg) och den ska komma på söndag eller måndag. Det var den bra nyheten.

Den dåliga är att sambon paxade för denna direkt. Jag fick inte ens försvara mig. Hennes födelsedag är i morgon och min är nästa fredag. Oh well, you can't win them all. Oj vad lycklig hon kommer att bli.

Nähepp, jag hade fel. Jag bokade en omkring kl 11:00 och ser detta på Webhallen just nu. Har detta hänt för fler här?

"300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Edit: Nevermind. Jag kontaktade kundtjänst och de sade att det var fel på hemsidan och att den skickats till mig/oss.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag har lvl 7(Silver) på Webhallen och lyckades beställa en Ps5 igår och kunde hämta ut den idag på Ica 🙂

Tack för tipset @Lajkzy

Medlem
Skrivet av confal:

Jag har lvl 7(Silver) på Webhallen och lyckades beställa en Ps5 igår och kunde hämta ut den idag på Ica 🙂

Tack för tipset @Lajkzy

Kul! Vilken tid beställde du?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Kul! Vilken tid beställde du?

Kl 10.26 beställde jag, hade mer eller mindre förväntat mig att jag skulle få hämta ut de på måndag.
Men ibland ska man ha lite flyt också 😆

Medlem
Skrivet av confal:

Kl 10.26 beställde jag, hade mer eller mindre förväntat mig att jag skulle få hämta ut de på måndag.
Men ibland ska man ha lite flyt också 😆

Härligt! Jag beställde 10:57 och min är på väg också så japp, ibland har man flyt.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Carlos0000:

Hur lång tid tog det att få den för dig?

Cirka tre veckor.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

Väldigt osäker på om de har konsolen inne eller ej. Men köpknappen är där och verkar vara specifikt till deras medlemmar. Så kanske värt för någon som behöver och är medlem hos dom att prova.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

Väldigt osäker på om de har konsolen inne eller ej. Men köpknappen är där och verkar vara specifikt till deras medlemmar. Så kanske värt för någon som behöver och är medlem hos dom att prova.

Nej tyvärr, den finns inte i weblager eller i något varuhus - så jag kunde iaf inte på något sätt gå vidare till betalningen. Men tack iaf!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Var en av få lyckliga som lyckades komma över en PS5:a från Webhallen i torsdags och kan bekräfta att det var medlemsnivå 5 som krävdes.

Tanken var att en kompis i första hand skulle få köpa konsolen av mig (till inköpspris naturligtvis), men sen började jag fundera på dels om jag ville behålla den själv, men även vad som gäller vid eventuella transportskador eller produktfel om jag överlämnar den till kompisen. Hur funkar det med reklamation och garanti i och med att det är mitt namn som står på kvittot, någon som har koll?

Medlem
Skrivet av panelkungen:

Var en av få lyckliga som lyckades komma över en PS5:a från Webhallen i torsdags och kan bekräfta att det var medlemsnivå 5 som krävdes.

Tanken var att en kompis i första hand skulle få köpa konsolen av mig (till inköpspris naturligtvis), men sen började jag fundera på dels om jag ville behålla den själv, men även vad som gäller vid eventuella transportskador eller produktfel om jag överlämnar den till kompisen. Hur funkar det med reklamation och garanti i och med att det är mitt namn som står på kvittot, någon som har koll?

Jag ska inte svära på det, men jag tror att det följer produkten.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Tjena allihopa! Blev precis medlem för ville bara meddela att CDON har ps5 just nu, lyckades själv köpa en för några timmar sedan och står det ska levereras inom 3 veckor.

Medlem
Skrivet av Nakenorm:

Tjena allihopa! Blev precis medlem för ville bara meddela att CDON har ps5 just nu, lyckades själv köpa en för några timmar sedan och står det ska levereras inom 3 veckor.

https://cdon.se/hemelektronik/sony-playstation-5-standard-edi...

Seems legit.

Medlem
Skrivet av Nakenorm:

Tjena allihopa! Blev precis medlem för ville bara meddela att CDON har ps5 just nu, lyckades själv köpa en för några timmar sedan och står det ska levereras inom 3 veckor.

Poster som denna smutsar ner tråden. Om man vill köpa en PS5 till ockerpris finns det alltid Tradera eller Blocket.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Nakenorm:

Tjena allihopa! Blev precis medlem för ville bara meddela att CDON har ps5 just nu, lyckades själv köpa en för några timmar sedan och står det ska levereras inom 3 veckor.

Bra lågt pris på endast 8199:-..... Nedsatt 18% från rekommenderat riktpris på 10.000:-.....🕶
"Säljs" av MobileShop via CDON.
______________________
Välkommen till FZ™.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av lampis:

Poster som denna smutsar ner tråden. Om man vill köpa en PS5 till ockerpris finns det alltid Tradera eller Blocket.

Skrivet av CARTMAN:

Bra lågt pris på endast 8199:-..... Nedsatt 18% från rekommenderat riktpris på 10.000:-.....🕶
"Säljs" av MobileShop via CDON.
______________________
Välkommen till FZ™.

Fan nu blir man ju lite nojjig, missade helt det där om Mobileshop. Tänkte att 8k ändå var värt det för att få en helt ny med kvitto och allt, så skippar man jaga scalpers på blocket etc. Men nu blir jag osäker på hur pass legit detta är.

Medlem
Skrivet av Nakenorm:

Fan nu blir man ju lite nojjig, missade helt det där om Mobileshop. Tänkte att 8k ändå var värt det för att få en helt ny med kvitto och allt, så skippar man jaga scalpers på blocket etc. Men nu blir jag osäker på hur pass legit detta är.

Behöver man ens köpa från scalpers längre? Om man ens övervägt det från första början det vill säga...

Seriöst, det börjar mer och mer kännas som en meme att PS5 skulle vara sååå svår att få tag på legit. Tycker den ploppar upp lite här och där med jämna mellanrum.

Håll utkik i denna tråd och spara ~3000 kr är mitt tips.

Medlem

Hur ska man vet om ps5 kommer levanseras?
till webhallen

Medlem
Skrivet av Nakenorm:

Fan nu blir man ju lite nojjig, missade helt det där om Mobileshop. Tänkte att 8k ändå var värt det för att få en helt ny med kvitto och allt, så skippar man jaga scalpers på blocket etc. Men nu blir jag osäker på hur pass legit detta är.

Fina omdömen de har fått på Trustpilot den senaste tiden. 😂


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skrivet av lampis:

Fina omdömen de har fått på Trustpilot den senaste tiden. 😂

För er som inte orkar leta:

https://se.trustpilot.com/review/mobileshop.se


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

CDON är inte vad det var en gång i tiden, de försöker väl vara som en Nordisk variant på WISH (?)

Läste detta på deras officiella sida:

"CDON är en marknadsplats med över 1700 säljare som säljer sina varor på vår plattform. Du ska kunna hitta allt du behöver på ett och samma ställe!
För att du som kund ska få bäst och snabbast support hanterar alla säljare sina på sina kundserviceärenden. Har du en fråga som berör en befintlig order så kommer du behöva logga in på ditt konto för att skicka ett ärende till säljaren. Detta gäller ämnena Leverans, Retur och Reklamation. När du skapar ett mail här så skickas ärendet direkt till den aktuella säljaren. Ämnen som Allmänna frågor, Mitt konto eller Betalning kräver inte inloggning.

All kontakt sker genom CDON's system och vi följer upp all hantering löpande för att säkerställa att du alltid kan känna dig trygg om något skulle gå fel. "

Smileys i sådan text? Hmm.

Att handla där verkar vara ett osäkert kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av eliswahlen:

Hur ska man vet om ps5 kommer levanseras?
till webhallen

Jag chattade med deras kundservice och de sade att deras site var paj, så trots att det stod att mitt PS5 (som jag beställt) inte fanns i lager så är det skickat och på väg till mig. Det stod först leverans måndag, sedan tisdag och nu onsdag. Igår stod det till slut att den inte fanns i lager igen, men den ska ändå vara på väg. Jag funderar på att starta en ny chat och dubbelkolla om de kan se om det fortfarande är onsdag som gäller. Så chatta med dem under dagtid så får du svar.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Yeah avbokade redan igår, bara hoppas att det inte kommer någon faktura nu

Medlem
:::EDiT::: SLUT 1 timma senare

Bra tips!

Jag förtydligar här: NetOnNet har PlayStation 5 inne. Även PS5or med flera olika bundlingar som t.ex. extra kontroll, Ratchet & Clank: Rift Apart, Demon's Souls, och Spider-Man: Miles Morales.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra tips!

Jag förtydligar här: NetOnNet har PlayStation 5 inne. Även PS5or med flera olika bundlingar som t.ex. extra kontroll, Ratchet & Clank: Rift Apart, Demon's Souls, och Spider-Man: Miles Morales.

Missade med 20 minuter…

Medlem

In a game where, there is no chance of winning, what's the right play? You walk away...

Gäller så väl grafikkort som PS5. Allting annat är fool's errand. Lösningen på problemet kommer bli BitCoin -> 0 (zero), real stuff -> UP UP eller good old case of hyperinflation. Den som lever får se.

Medlem
Netonnet !

Netonnet har precis fått in ps5 bundles i webblager

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Inaktiv

Och där var det slut.. det är sådant drag efter ps5 asså

Skriv svar