PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Gaara:

Undra om man får läsa om folk som blir rånade på sina nya maskiner på vägen hem från affärn som det blev med ps3..

Tror på stor risk för detta dessvärre

Medlem
Skrivet av kanelbulle:

Fick det här från dem igår:
Känns ju rätt märkligt att de inte har koll på vilka som kommer få enheter dagen innan release...

Haha, underbart. Aldrig igen att man beställer något från denna sida.

Får bli att ha ögonen öppna för Elgigantens nya batch nu istället!

Medlem
Skrivet av McRobert:

Ringde och kollade om min ps5 var skickad, det var den inte men ska komma imorgon till mitt utlämningsställe. Men frågade när de skickar de vet de inte. De vet egentligen inget eller vill inte säga.
"den ska vara framme imorgon"

Klart dem inte vill säga att den inte är framme i morgon, dettaä r inget nytt "lova aldrig något du inte kan försäkra" ha tålamod, har du en så har du den hemma snart.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Total insta-noob, är det här jag kommer hitta infon om elgigantens köptider? https://www.instagram.com/elgigantengaming/?hl=sv

Står nått om insta-story, ingen aning om vad det är för skit

Skribent
Skrivet av McRobert:

Ringde och kollade om min ps5 var skickad, det var den inte men ska komma imorgon till mitt utlämningsställe. Men frågade när de skickar de vet de inte. De vet egentligen inget eller vill inte säga.
"den ska vara framme imorgon"

De sade samma sak förra veckan. Du kommer få den imorgon, på lanserinsgdagen. Sedan lät det annorlunda. Nja, alltså jo, men, ja, men nja, den är ju skickad, fast idag, det är Bring som strular.

Pratade med Bring. De hade ett enkelt svar. Om de skapar ordernummer 10:19 på en torsdag gällande paket som skall levereras runt om i landet på samma torsdag. Så kommer de inte att ske. Vi ser ju deras kedja och när och hur de hanterar paketen som ska till oss.

Så allt kundtjänst på EG säger. Ta med en stor nypa salt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Min PS5 skickades precis från NetOnNet! HURRA!!!!

Min står fortfarande som "order: mottagen"


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kiario:

Hur? Det går ju inte att förboka där.

Skrivet av EaglesADEPT:

Det gick att förboka tidigare, jag och min bror bokade våra 2020-09-17

Skrivet av Kiario:

Hej,

Jag kunde bara bevaka. Det var 1 okt.

Skrivet av EaglesADEPT:

Har för mig att de stängde bokningarna strax efter att vi bokade våra, det gick riktigt snabbt där

Precis så var det. Jag läste på Sonys blogg på kvällen då de utannonserade releasedatum och priser, om än bland det finstilta, att förbokningar skulle påbörjas redan dagen därpå. Så jag spammade NetOnNets hemsida hela morgonen då jag visste att de inte hade förhandsbokning sen tidigare. Helt plötsligt var det möjligt att boka och det gick i ungefär 90 minuter, sen upphörde möjligheten.
Detta var den 17:e september och sedan dess har det inte gått att boka (var en glitch i fredags som öppnade bokningen, men detta stämde inte tyvärr)

Skrivet av glennuendo:

Fick du mail? Fortfarande inget för mig =/

Japp, fick ett mail att den var skickad.
Men polarna som bokade typ samtidigt fick vänta någon timme innan deras kom.
Har du fått en bekräftelse på din bokning så ska du få en, enligt deras kundtjänst.
Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av majep:

Skulle säga hypen är 80%. Vet knappt vad jag ska göra med mitt ps5 efter att ha packat upp, luktat, startat, uppdaterat och rotat i inställningar.

...du ska väl spela sen också? Eller är det då klockan tickar "dags att gå till jobb!". Så sitter man där med kontrollen i hande och bara "aww maaaaaan!"

Skrivet av lars_kongo:

Total insta-noob, är det här jag kommer hitta infon om elgigantens köptider? https://www.instagram.com/elgigantengaming/?hl=sv

Står nått om insta-story, ingen aning om vad det är för skit

Känns inte som det blir nu vid 10?

Konsoler skickade från både Cdon och Webhallen nu 🙂

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Precis så var det. Jag läste på Sonys blogg på kvällen då de utannonserade releasedatum och priser, om än bland det finstilta, att förbokningar skulle påbörjas redan dagen därpå. Så jag spammade NetOnNets hemsida hela morgonen då jag visste att de inte hade förhandsbokning sen tidigare. Helt plötsligt var det möjligt att boka och det gick i ungefär 90 minuter, sen upphörde möjligheten.
Detta var den 17:e september och sedan dess har det inte gått att boka (var en glitch i fredags som öppnade bokningen, men detta stämde inte tyvärr)

Japp, fick ett mail att den var skickad.
Men polarna som bokade typ samtidigt fick vänta någon timme innan deras kom.
Har du fått en bekräftelse på din bokning så ska du få en, enligt deras kundtjänst.
Håller tummarna!

Jo men order bekräftelse från bokning den 17e har jag så hoppas på det bästa

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Känns inte som det blir nu vid 10?

Kan ju bli när som helst under dagen...

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Jo men order bekräftelse från bokning den 17e har jag så hoppas på det bästa

Då bör du få en, kul!
Jag ÄLSKAR konsol-släpp, alltid gjort.
På senare år har jag blivit en så hypepundare så de senaste dagarna har varit helt maniska ^^
Har lyckats få både en Series X och en PS5 och rådiggar att de valt lite olika approach, det gör det bara enklare för mig att styra vilket spel som ska spelas på vilken maskin och i vilket syfte.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

...du ska väl spela sen också? Eller är det då klockan tickar "dags att gå till jobb!". Så sitter man där med kontrollen i hande och bara "aww maaaaaan!"

the chase is better than the catch

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kan ju bli när som helst under dagen...

Smidigt, inte så man har ngt bättre för sig än att titta på instagram hela tiden

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Känns inte som det blir nu vid 10?

Undrar om det blir flera tillfällen, det står tiderna, plural på deras post.

Medlem
Skrivet av Learion:

Smidigt, inte så man har ngt bättre för sig än att titta på instagram hela tiden

haha sånt gnäll. om du har något bättre för dig så föreslår jag att du gör det.

Medlem

Tänk på att det är bara "köptiderna" som Elgiganten kommer ut med idag. Så när man faktiskt KAN beställa de, det har vi ingen aning om än.

Medlem
Skrivet av majep:

haha sånt gnäll. om du har något bättre för dig så föreslår jag att du gör det.

Det gör jag också, multi-tasking. Får väl bygga mig en liten RPA robot som löser det åt mig.

Medlem

Står på Elgigantens hemsidan att dom kommer in 2020-12-02 nu istället. Kan det vara det dom menar?

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Står på Elgigantens hemsidan att dom kommer in 2020-12-02 nu istället. Kan det vara det dom menar?

Kan vara så, men den texten försvinner efter ett kort tag.

Medlem
Skrivet av Learion:

Kan vara så, men den texten försvinner efter ett kort tag.

Klickar man in på själva konsollen så står det ju inget. Så jag vet inte jag.

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Klickar man in på själva konsollen så står det ju inget. Så jag vet inte jag.

Jo under "Ej köpbar", men du får kolla snabbt för den försvinner med automatik.

Medlem

Någon frågar på insta "Hur många kommer ni släppa?", svar "Ett gott gäng!" HYyYYYYYYYYYYYYYYYYYPPPPPEEEEEEEEE

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Jo men order bekräftelse från bokning den 17e har jag så hoppas på det bästa

Samma här, men fortfarande inget mail


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Samma här, men fortfarande inget mail

Vilken tid bokade du?

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Står på Elgigantens hemsidan att dom kommer in 2020-12-02 nu istället. Kan det vara det dom menar?

Precis - datumen växlar mellan 2020-11-25 och 2020-12-02 förmodligen dom olika batcherna som dom pratar om Novvember / December i deras tidigare kommunikation

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Klickar man in på själva konsollen så står det ju inget. Så jag vet inte jag.

jodå! kolla här

den försvinner snabbt dock

Medlem

Haha, extrem fomo i denna tråd iaf. Känns lite panikartat från vissa 😅

Medlem

Tvek på Elgigantens trick om att kunna få beställa med leverans nov/dec, de skapar hype till sitt Insta men kommer typ finnas 3-5 konsoler så det är sjukt ovärt att vara så hypad.

Skriv svar