PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

har uppdaterat https://www.instagram.com/elgigantengaming/ var 5e minut sedan 06 imorse, alltså, försöker jobba samtidigt liksom


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Ljuybos:

Tvek på Elgigantens trick om att kunna få beställa med leverans nov/dec, de skapar hype till sitt Insta men kommer typ finnas 3-5 konsoler så det är sjukt ovärt att vara så hypad.

Japp jag funderar på att om det är så också. Känns lite som ett PR trick. Men lätt värt att testa.

Ja detta är ju inget annat än ångest... Men man vill ju ha tag i en lagom till ledigheten i jul åtminstone.

Medlem
Skrivet av b0ne:

har uppdaterat https://www.instagram.com/elgigantengaming/ var 5e minut sedan 06 imorse, alltså, försöker jobba samtidigt liksom

Du vet att man kan ställa in notiser va? (jag gör samma som dig om jag ska va ärlig...)
Själv har jag satt upp en bevakning på deras produkt-sida för PS5 som kollar updates var 5e minut och mailar ut om statusen ändras haha.. Lär ju dock missa ändå och få mi julen 2022

Medlem
Skrivet av exnm:

Du vet att man kan ställa in notiser va?

Inte om man sitter o kollar från datorn..

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Inte om man sitter o kollar från datorn..

Fördröjningen med en notis kan dessutom vara ödesdiger

Medlem

är det den ordinarie ps5-produkten på elgigantens hemsida som uppdateras och blir köpbar eller tror ni de släpper en special-sida-länk via Instagram?

Medlem
Skrivet av majep:

är det den ordinarie ps5-produkten på elgigantens hemsida som uppdateras och blir köpbar eller tror ni de släpper en special-sida-länk via Instagram?

de ska va ordinarie som uppdateras

Medlem
Skrivet av Neobob:

de ska va ordinarie som uppdateras

då bör det väl vara mer framgångsrikt att uppdatera den än deras insta

Medlem

verkar oxå bara vara disc editionen som dom släpper fler av ej DE

Medlem
Skrivet av majep:

då bör det väl vara mer framgångsrikt att uppdatera den än deras insta

kan så vara. är ju högst oklart då dom på Insta skulle släppa klockslag för när de kommer gå o boka. men de kan ju ha ändrats för att undvika scalpers

Medlem
Skrivet av exnm:

Du vet att man kan ställa in notiser va? (jag gör samma som dig om jag ska va ärlig...)
Själv har jag satt upp en bevakning på deras produkt-sida för PS5 som kollar updates var 5e minut och mailar ut om statusen ändras haha.. Lär ju dock missa ändå och få mi julen 2022

Litar inte på notiser, litar på F5


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Litar inte på notiser, litar på F5

Haha jag gör likadant + massa bevakningar + messenger grupp med vänner som bevakar.. Går bra att jobba idag. Sen släpps ju bara tiden idag antar jag så får hoppas det inte krockar med jobbmöten...

Medlem
Skrivet av exnm:

Haha jag gör likadant + massa bevakningar + messenger grupp med vänner som bevakar.. Går bra att jobba idag. Sen släpps ju bara tiden idag antar jag så får hoppas det inte krockar med jobbmöten...

Då får outsource F5:an till nån annan under jobbmötena...

Eller springa ut hejvillt under mötet om du får en notis

Medlem

Tror som tidigare nämnt att själva tiderna släpps någon gång idag och inte själva funktionen, med att köpknappen blir grön. iofs kan dom ju exempelvis släppa tiderna klockan 12 på instagram som säger att bokningen öppnar kl 14 idag. men vi behöver nog inte vara inne på elgiganten förrän efter dom släppt tiderna på insta. Hoppas man är snabb nog att haffa en.

Medlem

Då är det bara att hoppas på att man lyckas hinna boka en PS5 denna gång, är ju grymt sugen på att spela Spider-man nu.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Då är det bara att hoppas på att man lyckas hinna boka en PS5 denna gång, är ju grymt sugen på att spela Spider-man nu.

Även om man kan ha tur via Elgigantens släpp i morgon, tror jag man just nu får vara inställd på att inte få tag på en PS5 innan Q2~ 2021 om inte har en aktiv förbokning någonstans just nu.

Medlem

Är det någon som hört något från Elgiganten ännu?
Pratade med supporten förra veckan och då skulle den dyka upp på release men ännu inget Mail eller sms

Medlem

Elgiganten har haft svårt att hantera trycket vid sina släpp på Black Friday, så jag hyser inget större hopp till att förbokningen av dagens släpp inte kommer krascha. Men förhoppningsvis har de förberett sina servrar för större last...

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Även om man kan ha tur via Elgigantens släpp i morgon, tror jag man just nu får vara inställd på att inte få tag på en PS5 innan Q2~ 2021 om inte har en aktiv förbokning någonstans just nu.

Det är typ bara Komplett som har Q2 2021. Alla andra har dec/jan eller i värsta fall Q1 2021.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det är typ bara Komplett som har Q2 2021. Alla andra har dec/jan eller i värsta fall Q1 2021.

På nuvarande bokningar ja, jag pratar om bokningar som görs i dag och framåt.

Medlem

Äntligen är konsolen skickad från Netonnet!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det är typ bara Komplett som har Q2 2021. Alla andra har dec/jan eller i värsta fall Q1 2021.

WH har bara under 2021 som information - (beställde 2020-03-08)

Medlem

vart ser ni att elgiganten släpper bokningarna idag? enda jag kan se är att tiderna släpps idag. bokningarna kan ju vara närsom, idag, imorgon, fredag?

Dustin har fortfarande ej gått ut med någon info alls.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Dustin har fortfarande ej gått ut med någon info alls.

Fick precis notis från "Mina paket" om att Dustin har skapat en leverans till mig

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Även om man kan ha tur via Elgigantens släpp i morgon, tror jag man just nu får vara inställd på att inte få tag på en PS5 innan Q2~ 2021 om inte har en aktiv förbokning någonstans just nu.

Hur vet du att det är i morgon dom skall släppa flera?


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av kanelbulle:

Fick precis notis från "Mina paket" om att Dustin har skapat en leverans till mig

do you know when exactly did you pre booked it?

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

På nuvarande bokningar ja, jag pratar om bokningar som görs i dag och framåt.

På Elgiganten's PS5 FAQ står det "Inom kort kommer vi släppa ytterligare konsoler med leveransdatum i november/december.". Så det gäller ju. Sen kan man undra hur många "extra" de fått in, eller om det bara är ett PR trick.

Medlem

Nu har även min brors PS5 skickats från NetOnNet

Skriv svar