PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av omninando:

do you know when exactly did you pre booked it?

2020-06-12

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Äntligen är konsolen skickad från Netonnet!

Lyllos! Väntar fortfarande!


signatur

I drank what?

Medlem

Någon som hört nåt från mediamarkt? Jag beställde 14 oktober 2020 och inte hört nåt annat än mailet jag fick 5:e november där de skrev att min leverans är obekräftad och alla ps5or är bokade som de kommer få in mellan november till mars. Antar att det innebär att jag får min efter mars nångång.. Sitter och hoppas på att bli överraskad.. Kommer bli en lång vinter om jag ska sitta och uppdatera inkorgen lika mycket som jag gjort de senaste 2 dagarna..

Medlem
Skrivet av Mirage:

Lyllos! Väntar fortfarande!

Kommer säkert få mail inom någon timme beroende på hur sent på dagen du bokade!

Medlem

Ser på Mediamarkts hemsida att på standard edition så står det fullbokad, medan på den digitala så står det förhandsboka.

Uppdatering: När man tryckte på digitala så står det fullbokad där också

Medlem

Nu har mitt PS5 från Mediamarkt skickats!

Medlem

Så i princip alla leverantörer utan Elgiganten har skickat nu om jag förstår det rätt ?

Medlem
Skrivet av Stålburken:

vart ser ni att elgiganten släpper bokningarna idag? enda jag kan se är att tiderna släpps idag. bokningarna kan ju vara närsom, idag, imorgon, fredag?

Du har rätt. Ska inte behöva stressa idag för att endast få reda på vilken dag nya bokningar är möjliga.

Medlem
Skrivet av barkobanan:

Nu har mitt PS5 från Mediamarkt skickats!

Bokningsdatum?

Medlem

När jag beställde series x hos cdon skicka dem den dagen innan och var i malmö kring 6 på morgonen den 10 november sen bor jag tre minuter ifrån Toftanäs i malmö där postnord har en stor terminal. Och Ica maxi nära. såna saknar kanske spelar in hur fort man får saker levererade,

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Frågar igen: har någon som bokat från komplett fått ett preliminärt leveransdatum tidigare än 3:e mars?

Är det så illa att Komplett får 0 maskiner till launch som mindre aktörer t.ex. ginza.

12/06/2020 11:39 beställde jag. Ska få den imorrn
Edit: digital edition.

Medlem

Nu är min PS5 digital skickad från Cdon.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Så i princip alla leverantörer utan Elgiganten har skickat nu om jag förstår det rätt ?

Ja verkar onekligen som det. Snackade med dom på chat runt 10 och då sa de att jag skulle få på release, men hur det ska gå till när det inte ens är skickat vettefan.
Vissa har fått besked att de är skickade med Bring fast hemsidan inte uppdaterats utan fortfarande visar Reserverad, men jag är tveksam. Man får ju fan jämt mail lär de skickas saker.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Så i princip alla leverantörer utan Elgiganten har skickat nu om jag förstår det rätt ?

Skrivet av TriNitro:

Ja verkar onekligen som det.

Kan det vara så att Elgiganten spelar er ett spratt och lottar ut allas era förbokade PS5:or på nytt nu idag via Instagram?

Medlem

Är det någon som förhandsbokat från något ställe där ingen kommer få imorgon? Vore intressant att veta.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kan det vara så att Elgiganten spelar er ett spratt och lottar ut allas era förbokade PS5:or på nytt nu idag via Instagram?

Så är det säkert

Medlem

Nu har jag status skickad. Från WH!!! (PS5)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av TriNitro:

Ja verkar onekligen som det. Snackade med dom på chat runt 10 och då sa de att jag skulle få på release, men hur det ska gå till när det inte ens är skickat vettefan.
Vissa har fått besked att de är skickade med Bring fast hemsidan inte uppdaterats utan fortfarande visar Reserverad, men jag är tveksam. Man får ju fan jämt mail lär de skickas saker.

När jag köpte min Lg CX så stod det under behandling i en vecka och blev smått irriterad att den inte skickats. men vips så kom ett sms att jag kunde hämta. Går jag in på min profil och checkar står det än idag, flera månader efter att jag hämtat den, under behandling. Så jag skulle ändå ha hoppet uppe att de ibland inte uppdaterar trots att leveransen är i full gång.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Bokningsdatum?

17 september.

Frilansare

Alltså den här tråden är nästan lika intressant att följa även för oss som inte bokat!

Medlem

Elgiganten sa att mitt paket var packat och kommer skickas så fort som möjligt. Leverans 19/11, så gissar på att den skickas ikväll och förhoppningsvis om inte Bring F:ar upp så kommer den imorgon runt lunch

Medlem
Skrivet av barkobanan:

17 september.

Intressant. 2020 antar jag? Känns som Mediamarkt också har fått in fler än förväntat...

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Kommer säkert få mail inom någon timme beroende på hur sent på dagen du bokade!

YAY! Fick mailet nu


signatur

I drank what?

Medlem

Fick precis meddelande från Dustin att min PS5:a (med optisk spelare) är på väg! Bästa födelsedagspresenten till mig själv
Bokade 2020-06-16. Har inte hört ett pip innan.

Medlem

Var ohållbart att manuellt klicka, nu stirrar jag på skärmen medans sidan autorefresher, och kan jobba samtidigt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Är det någon som förhandsbokat från något ställe där ingen kommer få imorgon? Vore intressant att veta.

Discshop där verkar de inte få några PS5 förrän 2021.

Medlem
Skrivet av Mirage:

YAY! Fick mailet nu

Kul at höra!! Fan jag bor i samma stad som deras centrallager så en liten del av mig hoppas på att det dyker upp idag men räknar inte med det haha Innan när jag beställt därifrån har det skickats från Borås till Jönköping och sen tillbaka till Borås så det lär väl hända den här gången också.

Medlem

Cyberphoto är helt tysta där jag har bokat. Något som har hört något från dem?

För oss som inte får någon PS5 imorgon får köra detta istället.
https://www.youtube.com/watch?v=QvJtZyqnT88

Medlem

Kul för er som får sina konsoler leverade, själv så väntar jag fortfarande på en Xbox Series X


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Cyberphoto är helt tysta där jag har bokat. Något som har hört något från dem?

För oss som inte får någon PS5 imorgon får köra detta istället.
https://www.youtube.com/watch?v=QvJtZyqnT88

Gillar deras text : Leveransdatum och tillgång är för tillfället helt okänt...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skriv svar