PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Lyckas man klippa en på Elgiganten som kommer innan Jul/Nyår så blir jag skitnöjd, men det lär vara lottovarning när tusentals-pers sitter och F5ar. Jobbar med sånt här, inte alls ovanligt att sajterna kraschar när man pangar så många requests samtidigt, sedan planar det snabbt ut. I och för sig har de nu introducerat ett kö-system, men det kan också bli lagom irriterande..

Medlem

Imorgon smäller det !
19/11 09:00

Lycka till pågar och töser. May the F5 be with you!

EDIT: https://www.instagram.com/stories/elgigantengaming/2445195016...

Medlem

dom har även lagt in en kö funktion för köpet står de i deras FAQ

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Imorgon smäller det !
19/11 09:00

Lycka till pågar och töser. May the F5 be with you!

På elgiganten eller? Vad är kommunicerat, enbart en tidpunkt?

m_r
Medlem

Vad tror ni kommer fungera bäst vid utcheckning på EG imorn för att maximera chansen att plocka en, Klarna eller betalning med kort?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Imorgon smäller det !
19/11 09:00

Lycka till pågar och töser. May the F5 be with you!

Står det på instagram ? fattar inte hur det fungerar men jag kan inte se något nytt där iaf

Medlem
Skrivet av majep:

På elgiganten eller? Vad är kommunicerat, enbart en tidpunkt?

Yes de har gått ut med info på instagram storys på Elgigantengaming nu
https://www.instagram.com/stories/elgigantengaming/2445195016...

Medlem

Nu har man suttit och f5an hela dagen i onödan Lycka till imorgon peeps, tog ledigt imorgon så att jag kan hamra f5 ifred!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Lycka till imorgon till alla som ska boka Även till alla som ska hämta sina bokade. Känns som att allt kan gå fel

Medlem

Har man fått den i sin kundvagn så tror jag inte nån kan sno den medans du gör betalningen. Man får säkert typ 10min på sig att genomföra betalningen innan konsolen släpps in till nästa i deras kö.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Yes de har gått ut med info på instagram storys på Elgigantengaming nu
https://www.instagram.com/stories/elgigantengaming/2445195016...

Storys ? n00b

Hittade nu - nån skum knapp lol har suttit och stirrat på fel ställe hela dagen

Medlem
Skrivet av b0ne:

Nu har man suttit och f5an hela dagen i onödan Lycka till imorgon peeps, tog ledigt imorgon så att jag kan hamra f5 ifred!

Haha du behöver nog bara 5 min för att veta utgången av det där släppet

fue
Medlem

09.00 standard. Nov Dec lev. Säkert fååååååtal ex.

Medlem

7.4 Kg paket om lastat i Väddesta... ser som sagt ljust ut inför morgondagen och helgen.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Dum fråga men vad är kö-funktion till betalningsprocessen. För det kommer Elgiganten har. Betyder att man har störe chans att köpa ps5 😉

Medlem

Förra gången var det ingen köfunktion. Jag hade en i kassan men han inte slutföra.

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Dum fråga men vad är kö-funktion till betalningsprocessen. För det kommer Elgiganten har. Betyder att man har störe chans att köpa ps5 😉

Samma som de har haft på tidigare års Black Friday. Du hamnar i kö där du får en timer som räknar ned på sidan. Det gör att du inte kan lägga några beställningar alls innan kön har släppt fram dig, eller Elgiganten tar bort kön helt och hållet.

Vanligtvis brukar det fungera helt ofantligt fruktansvärt jättedåligt

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?

Jag ville ha den digitala först då den är snyggare Sen köper jag knappt fysiska spel längre på grund av game pass på Xbox som gett mig dåliga vanor.

Bokade båda versionerna och fick den med skivläsare på release. Klagar inte dock, den är ekonomiskt smartare nu när spelen är dyrare och bakåtkompatibilitet med PS4 skivor är ett stort plus.

Medlem

Shiiiit!

Måste avboka ett möte med Sydkorea. Känns som att jag inte kan vara ärlig i min anledning.

We have to postpone due to unforeseen personal matters.

Det får duga🙂

Medlem

Köfunktionen vid förra årets black friday var på hela Elgiganten shoppen, inte tror jag dom kommer att ha det för PS5an, kanske blir det en special länk med kösystem för denna extra release.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Nån som vet brytdatumet för mediamark? Kul o se om hoppet för en december leverans kan infinna sig...

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Nån som vet brytdatumet för mediamark? Kul o se om hoppet för en december leverans kan infinna sig...

Hittade detta.

MediaMarkt
Fick detta nu:

Tack för ditt mail!

Jag ser att du har en order på ett PS5 hos oss, dock lades order den 9/10 vilket resulterat i att du har en kö-plats där leveransen väntas ske under Q1 2021.

Kunder som har lagt en förhandsbokning innan 18/9 väntas få leverans imorgon på releasedagen!

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Anton
MediaMarkt Kundservice

Det verkar så att MM inte får något i December...

Källa

Verkar dock som att folk får helt olika svar då det finns information som motsäger det ovan också... Väldigt rörigt.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Samma som de har haft på tidigare års Black Friday. Du hamnar i kö där du får en timer som räknar ned på sidan. Det gör att du inte kan lägga några beställningar alls innan kön har släppt fram dig, eller Elgiganten tar bort kön helt och hållet.

Vanligtvis brukar det fungera helt ofantligt fruktansvärt jättedåligt

Det kommer funka kalasdåligt Var det inte så att man kunde komma runt den kön också om man körde annons-blockerare?

Medlem

Otroligt underhållande tråd måste jag säga, har följt det här under ett par dagar och man blir sjukt lycklig över alla som skriver och delar med sig av sina ordrar och erfarenheter. Jag är en av dom som aldrig bokar upp mig, hoppar mer än gärna rakt in i kaoset och försöker kriga till mig en konsol samma dag den släpps vilket jag ångrar nu, all denna hype har gjort att jag är mer än redo att knappa in en beställning imorgon på el giganten.

Good luck alla sista minuten gamers och tack för en underbar tråd

Medlem

Har NetOnNet sagt något om vilket tidpunkt dom öppnar upp (ifall dom nu gör som eg)?

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Dum fråga men vad är kö-funktion till betalningsprocessen. För det kommer Elgiganten har. Betyder att man har störe chans att köpa ps5 😉

Nej , kösystemet är enbart där för att minimera risken för att allt ska krascha, det bidrar inte till att det är enklare för dig att få en tilldelad. Däremot, om du mot förmodan kommer in och får tag på en är det säkert mer troligt att du kommer kunna genomföra köpet än att det kraschar halvvägs.

Man kommer säkert trycka F5 och så står det du är 362 i kön

Medlem

Fler har fått kolliID från elgiganten nu, folk i stockholm och jönköping, fick min precis nu med

Medlem

Nu kom leveransbekräftelse i mailen från Elgiganten😁 Finns hopp om helgen då!

Medlem

Komplett har skickat min digital nu iaf, fått bekräftelsemail

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Komplett har skickat min digital nu iaf, fått bekräftelsemail

Komplett + DE är inte en enkel kombination av få levererad på release. Det har den här tråden lärt mig. Grattis

Skriv svar