PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Beställde på elgiganten 12:00 idag. Fick nu ett email att den är skickad.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Beställde på elgiganten 12:00 idag. Fick nu ett email att den är skickad.

Har inte fått något email om att det har skickats, beställde vid 9 från elgiganten. Jobbar de så här sent?

Medlem
Skrivet av Lurkermann:

Har inte fått något email om att det har skickats, beställde vid 9 från elgiganten. Jobbar de så här sent?

Tyckte också att det var sent men fick spårningsnumret och allt. Står dock att de endast fått förhandsinfo där. På elgigantens sida står det fortfarande under behandling.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Beställde på elgiganten 12:00 idag. Fick nu ett email att den är skickad.

Fick också nyss ett mejl att min skickats. Beställde klockan 12:13. Status har stått som ”Reserverad” sedan dess, och i det ursprungliga bekräftelsemejlet stod inget datum angivet.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Tyckte också att det var sent men fick spårningsnumret och allt. Står dock att de endast fått förhandsinfo där. På elgigantens sida står det fortfarande under behandling.

Du beställde inget annat än en konsol då? Vad är kollivikten?

Medlem
Skrivet av Veonz:

Tyckte också att det var sent men fick spårningsnumret och allt. Står dock att de endast fått förhandsinfo där. På elgigantens sida står det fortfarande under behandling.

Står reserverad för mig fortfarande..

Jag fick precis också ett "Leveransbekräftelse" mail av Elgiganten efter att ha beställt idag vid 12.00. Sjukt förvånad. Fattar inte hur fan jag kan få den så här tidigt valde expresshemleverans så jag antar att jag får den imorgon eller på måndag. Sjukt!

Medlem
Skrivet av Veonz:

Beställde på elgiganten 12:00 idag. Fick nu ett email att den är skickad.

Samma här! Körde med expresspaket, hade ju varit sjukt att få den dagen efter.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Du beställde inget annat än en konsol då? Vad är kollivikten?

Nej. Beställde inget annat. Den ligger på 6,6 kg. Råkade välja hemleverans express när jag beställde. Kan ha med det att göra?

Medlem
Skrivet av Veonz:

Nej. Beställde inget annat. Den ligger på 6,6 kg. Råkade välja hemleverans express när jag beställde. Kan ha med det att göra?

Jag beställde 12.11 och har inte fått något mail. Men kanske blev några konsoler lediga från morgonen ändå pga dubbelköp?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Jag beställde 12.11 och har inte fått något mail. Men kanske blev några konsoler lediga från morgonen ändå pga dubbelköp?

Jag beställde kl 09 med expressleverans men har inte fått något mail att den skickats.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Jag fick precis också ett "Leveransbekräftelse" mail av Elgiganten efter att ha beställt idag vid 12.00. Sjukt förvånad. Fattar inte hur fan jag kan få den så här tidigt valde expresshemleverans så jag antar att jag får den imorgon eller på måndag. Sjukt!

Märkligt. Jag köpte imorse vid 9 och den har inte gått iväg...

Medlem

Är det digitala eller discversionen?

Medlem

Skickas med olika bolag beroende på leveranssätt kanske och de hämtar upp dom vid olika tider bara?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Är det digitala eller discversionen?

Disc-versionen för mig

Medlem
Skrivet av Veonz:

Beställde på elgiganten 12:00 idag. Fick nu ett email att den är skickad.

Samma här! Fan blir svårt sova nu.

För de som undrar. Beställde diskversionen 12:11 och ja express

Medlem

Lyckades boka en ps5 runt kl 2 idag, blir spännande och se om den blir godkänd eller om de var något tekniskt fel

Medlem
Skrivet av greenday90:

Lyckades boka en ps5 runt kl 2 idag, blir spännande och se om den blir godkänd eller om de var något tekniskt fel

Skulle tro att det är legit då Elgiganten gick ut med att det är 1 köp per person så dom som boka 2 eller fler konsoler fick sina extra raderade, vilket öppnade upp för flera köp senare runt 13-15. Så jag förstått det iaf.

Medlem

Hejsan har följt denna tråd som en trogen Swec:are och FZ:are och teknik entusiast och kan klassificeras som en "lurker". Nu såhär efter release dagen känner jag behovet att tacka alla både här på SWEC, men också på "Sveriges bästa spel site" och nedan följer min jakt på en PS5.

Bokade på WB 2019-05-03 med facit i hand väntas leverans någon gång 2021, idiot och trogen kund så bokade jag inget annat, jag började förstå att jag inte skulle få någon PS5 till jul....

  • Måndag : Desperat bokade en PS5 ifrån Dustin

  • Torsdag:Natt vaknade och såg att amazon började släppa (där blev det ingen heller )

  • Onsdag :Fick nys om EG extra släpp 19 November 09:00 ( PGA högt tryck och kö funktion blev det ingen )

  • Onsdag: Fick nys om Power(en site jag aldrig hört talas om (PGA problem med orderläggning blev det ingen)

  • Torsdag :Fick nys efter en forum post att enligt twitter kan EG göra ett extra släpp klockan 12

  • Torsdag: Fick nys om Amazon klockan 13 (Blev inget försök)

Torsdag 11:30 (besvikelsen efter 24 timmars taggning och misslyckandet vid 09:00 släppet)
Preppat med Kaffe , Red bull ,fröken ur flera web browsers hög trance musik och började arbeta F5 tangenten....

Torsdag Klockan 12:00
Nervositeten och pirret kom, och kände nu gäller det!!!!, med bra musik och härligt gung i lurarna och en bra takt mellan uppdateringarna, efter en liten tid sneglade jag på klockan och märkte att det var efter klockan 12 och förstod att "ryktet" , verkade inte stämma..... kände att frustrationen och besvikelsen över "Ingen PS5 till Jul" var påväg.. (lite som döden )

"Det är jag som är döden" : Har du kommit för att hämta mig ?

NEJ SKULLE INTE TRO DET
som en skänk ifrån ovan, helt omedvetet gick jag in på EG och uppdaterade hemsidan och på något magiskt sätt hamnade varan i varukorgen, betalningen gick vidare och orderbekräftelsen kom (lyckades även lägga med en extra hand kontroll )

Med lättade tankar började drömmen bli sann ,efter att ha läst vidare i tråden om det som "lyckats" beställa en PS5 började ovissheten och ångesten komma, då jag kände infon var bristfällig och följande frågor poppade upp....

Vad Betyder? :
Orderstatus : "Reserverad"
Levarnas Info: BLANK (Såg flera som hade leverans 4 dec, 7 dec etc )
Orderbekräftelsen kom 12:11 (Vilket var en bra tid )

12:11 Beställning Lagd:
- PS5 Standard Edition( DISC )
- Express Leverans
- Betalning Paypal
- Order NR 11041xxxx
22:26 Leverans Bekräftelse (Order Skickad )

Torsdag i Skrivande stund
Min PS5 är skickad och beräknad leverans imorgon Fredag !!!

Slutligen med facit i hand , börjar mitt mentala tillstånd återgå till det normala och frustrationen släppa. Det som återstår att göra nu är att grinda SP (Sambo Poäng ) för att balansera saldot som nu ligger på minus efter 48 timmar av frustration och PS5 order snack.

Just det jag glömde säga att jag är nybliven 2 barns far med tvillingar och är föräldraledig :), vilket kanske bidrar till frustrationen

Slutligen önskar jag samtliga, stort lycka till och hoppas alla får en trevlig spelhelg och åter igen tack alla för era bidrag

som sista så har jag fortfarande kvar WB Bokningen, vilket jag funderar på att avboka då leverans garanterat blir i Q1 2021.

Medlem
Skrivet av Warmakern:

Fick också nyss ett mejl att min skickats. Beställde klockan 12:13. Status har stått som ”Reserverad” sedan dess, och i det ursprungliga bekräftelsemejlet stod inget datum angivet.

Intressant. Står den fortfarande som reserverad inne på Elgiganten?
Min står som reserverad, jag fick beställningsbekräftelse 12:12 på mailen, den är beställd med Express Hemleverans och jag har inte fått något mail om att den är skickad.

Medlem

Jag beställde skivläsare-versionen kl 12.04 igår från EG med expressleverans till ombud. Klockan 22.26 igår fick jag kollinummer och leveransmail, klockan 23.51 körde bring iväg med paketet. Får det eventuellt idag om allt går vägen. Helt sjukt efter att igår trott att jag skulle få vänta till 2021. Jag var en av dem som inte fick något beräknat leveransdatum i det första beställningsmailet från EG. Den står nu även som skickad under mina sidor på EG.

Medlem
Skrivet av StiffeBiffe:

Jag beställde skivläsare-versionen kl 12.04 igår från EG med expressleverans till ombud. Klockan 22.26 igår fick jag kollinummer och leveransmail, klockan 23.51 körde bring iväg med paketet. Får det eventuellt idag om allt går vägen. Helt sjukt efter att igår trott att jag skulle få vänta till 2021. Jag var en av dem som inte fick något beräknat leveransdatum i det första beställningsmailet från EG. Den står nu även som skickad under mina sidor på EG.

Så bisarrt. Själv beställde jag 09 och har den bara reserverad. Är inte detta märkligt?

Medlem
Skrivet av starstream:

Hejsan har följt denna tråd som en trogen Swec:are och FZ:are och teknik entusiast och kan klassificeras som en "lurker". Nu såhär efter release dagen känner jag behovet att tacka alla både här på SWEC, men också på "Sveriges bästa spel site" och nedan följer min jakt på en PS5.

Bokade på WB 2019-05-03 med facit i hand väntas leverans någon gång 2021, idiot och trogen kund så bokade jag inget annat, jag började förstå att jag inte skulle få någon PS5 till jul....

  • Måndag : Desperat bokade en PS5 ifrån Dustin

  • Torsdag:Natt vaknade och såg att amazon började släppa (där blev det ingen heller )

  • Onsdag :Fick nys om EG extra släpp 19 November 09:00 ( PGA högt tryck och kö funktion blev det ingen )

  • Onsdag: Fick nys om Power(en site jag aldrig hört talas om (PGA problem med orderläggning blev det ingen)

  • Torsdag :Fick nys efter en forum post att enligt twitter kan EG göra ett extra släpp klockan 12

  • Torsdag: Fick nys om Amazon klockan 13 (Blev inget försök)

Torsdag 11:30 (besvikelsen efter 24 timmars taggning och misslyckandet vid 09:00 släppet)
Preppat med Kaffe , Red bull ,fröken ur flera web browsers hög trance musik och började arbeta F5 tangenten....

Torsdag Klockan 12:00
Nervositeten och pirret kom, och kände nu gäller det!!!!, med bra musik och härligt gung i lurarna och en bra takt mellan uppdateringarna, efter en liten tid sneglade jag på klockan och märkte att det var efter klockan 12 och förstod att "ryktet" , verkade inte stämma..... kände att frustrationen och besvikelsen över "Ingen PS5 till Jul" var påväg.. (lite som döden )

"Det är jag som är döden" : Har du kommit för att hämta mig ?

NEJ SKULLE INTE TRO DET
som en skänk ifrån ovan, helt omedvetet gick jag in på EG och uppdaterade hemsidan och på något magiskt sätt hamnade varan i varukorgen, betalningen gick vidare och orderbekräftelsen kom (lyckades även lägga med en extra hand kontroll )

Med lättade tankar började drömmen bli sann ,efter att ha läst vidare i tråden om det som "lyckats" beställa en PS5 började ovissheten och ångesten komma, då jag kände infon var bristfällig och följande frågor poppade upp....

Vad Betyder? :
Orderstatus : "Reserverad"
Levarnas Info: BLANK (Såg flera som hade leverans 4 dec, 7 dec etc )
Orderbekräftelsen kom 12:11 (Vilket var en bra tid )

12:11 Beställning Lagd:
- PS5 Standard Edition( DISC )
- Express Leverans
- Betalning Paypal
- Order NR 11041xxxx
22:26 Leverans Bekräftelse (Order Skickad )

Torsdag i Skrivande stund
Min PS5 är skickad och beräknad leverans imorgon Fredag !!!

Slutligen med facit i hand , börjar mitt mentala tillstånd återgå till det normala och frustrationen släppa. Det som återstår att göra nu är att grinda SP (Sambo Poäng ) för att balansera saldot som nu ligger på minus efter 48 timmar av frustration och PS5 order snack.

Just det jag glömde säga att jag är nybliven 2 barns far med tvillingar och är föräldraledig :), vilket kanske bidrar till frustrationen

Slutligen önskar jag samtliga, stort lycka till och hoppas alla får en trevlig spelhelg och åter igen tack alla för era bidrag

som sista så har jag fortfarande kvar WB Bokningen, vilket jag funderar på att avboka då leverans garanterat blir i Q1 2021.

Nästan precis samma situation som dig. WH maj som enda förbokning och känslan av naivitet. Lurka här i tråden senaste veckan och hänga på amazon Netonnet vid midnatt börja följa Elgiganten på insta etc..

Några saker i situationen skiljer sig dock:
Min 40-årsdag var igår, dagen till ära då PS5:an släpps. Stjärnorna stod i linje, nu fan ska jag refresha hem en ps5 från Elgiganten vid 9.
Skapar konto, kopierar kortnummer för snabb paste, aktiverar internetköp på kortet och börjar refresha sidan.

Kl 8:50 får jag delvist synbortfall, dubbelseende och svårt att fokusera blicken. Blir lite orolig och ringer 1177. I telefonkö till 1177 och med dubbelseende sitter jag sen 9:00 och refreshar som en galning. Knappen blir grön. Klickar och hamnar på en kö sida. När kön är färdig möts jag av ett felmeddelande att jag redan har en ps5 i varukorgen trots att den är tom. Hur jag än klickar kan jag nu inte lägga in en ps5 i varukorgen. Samtidigt svarar 1177 och jag får släppa det hela och blir rekommenderad att åka till akuten för kontroll.

5 timmar senare av lite kontroller och en magnetröntgen av hjärnan är jag hemma igen med en migrändiagnos. Har inte haft internet på akuten och missat info i tråden om extra släpp.

Man skulle kunna tro att en 40 årig man med fru och två friska barn under coronaåret 2020 som just fått reda på att hjärnan är frisk utan tumörer eller blödningar och bara med migrän skulle vara glad och ha lite perspektiv på vad som år viktigt här i livet.

Men jag känner mig ändå deppad. Deppad av min naivitet med webhallen, deppad av min otur, deppad av symbolvärdet i att allt bara skiter sig på ens 40-årsdag. Och det här jävla skitåret som gör att man inte får resa eller ha en rolig 40-årsfest ens.

Men tror det också handlar om en konstig känsla av utanförskap när man läser inlägg som ”nu när alla vi här i tråden verkat tillskansa oss en..” känslan av ilska när man ser en ps5 för 10000kr på tradera och känslan av misslyckande när man trots idoga försök inte besitter förmågan att fixa en ps5 till sig själv..

Jaja. Jag ville bara skriva av mig här i tråden bland folk som kanske kan relatera på något litet plan iaf hur man kan bli nere av en manick vars praktiska inverkan på mitt liv den närmsta månaden hade varit lite fler fps och finare grafik när jag spelar igenom AC Valhalla.

Jag kommer överleva Ta hand om er och hoppas vi alla klarar oss igenom 2020 med hälsan i behåll så vi kan game:a igenom hela nästa gen spelkonsoler.

Medlem
Skrivet av majep:

Så bisarrt. Själv beställde jag 09 och har den bara reserverad. Är inte detta märkligt?

Samma här. Verkar som att många på Sweclockers har samma upplevelse. Förmodligen har de väl lastat in de som beställde först längst in i lastbilen och scannar bakvänt. Tråkigt men sant. Men grattis till dem som fått sina skickade!


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av majep:

Så bisarrt. Själv beställde jag 09 och har den bara reserverad. Är inte detta märkligt?

Kanske har att göra med vart man bor/hur snabb man var. Skulle gissa att de har lite mer krångel med mig t.ex. som bor 6 mil ut i Norrlandsskogen från närmaste Bring terminal, och som beställde hemleverans än någon som bor i Stockholm innerstad

Edit: två minuter efter att jag skrev här fick jag sändningid och att Klarna är redo för betalning

Medlem

Fattar inte heller att jag lyckades boka. Är samma känsla som när jag skulle köpa konsertbiljetter en gång. Stod i lång fysisk kö och när kön till slut är framme på personen framför mig är biljetterna slut.

Precis när jag ska gå säger hon i kassan, vänta lite, de släpper en till konsert: du kan välja vilken plats du vill...

Medlem

Nu så fick jag ändring på mitt "unika ID" om att den är levererad till transportör och klar för leverans.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Och där kom leveransbekräftelse på mail 🥳


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Intressant. Står den fortfarande som reserverad inne på Elgiganten?
Min står som reserverad, jag fick beställningsbekräftelse 12:12 på mailen, den är beställd med Express Hemleverans och jag har inte fått något mail om att den är skickad.

Det gör den. Inget har ändrats i status men klockan 24:00 befann sig konsolen i Jönköping på väg mot Skåne. Skulle gissa på att det är deras sida som krånglar.

EDIT: Klockan 7:01, någon minut efter att jag skrev inlägget, anlände paketet till terminalen i Malmö och jag bör alltså kunna hämta det idag. Måste säga att Elgiganten skött det hela exemplariskt, i jämförelse med vissa andra kedjor.

Medlem

Någon som har fått att det har skickats som inte valt expressleverans av nåt slag? Tänkte ju att "nja jag behöver inte express när det inte kommer förrens december i vilket fall som" (min erfarenhet av expressleveranser är att det nästan aldrig gör någon alls skillnad i slutändan) när jag beställde 12:07 och sen ser man att det har skickats för folk som beställt senare än en själv xd

Skriv svar