Diskutera – Vad lockar mest med Playstation 5 och Xbox Series?

Robot
Diskutera – Vad lockar mest med Playstation 5 och Xbox Series?

Nu när du har recensionerna att luta dig mot.

#diskutera, #playstation-5, #xbox-series


Medlem

Har en PC huvudsakligen, och så brukar det bli en Sony-konsol med bara för de exklusiva titlarna. Blir nog även så denna generationen när lagerstatus börjar lugna sig för PS5-orna.

Medlem

Spelen så klart

Så ps5 exklusiva spel för min del eftersom jag har en pc som jag kör allt annat på.

Gnällkuk

Just nu... inget. Men för Xbox är det ju spelen som kommer med game pass där jag kan spela på datorn. För Sony är det handkontrollen som lockar. Men... utan next-gen titlar känns det helt ointressant i dagsläget.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Xbox med gamepass helt klart.

Självklart är det spelen som spelar störst roll, blir en PS5:a sen senare om nåt år eller så. Är ju även pepp på kontrollen som verkar vara nåt utöver det vanliga. Undrar om man kan dra nytta av den på PC också i multiplattformsspel?!

Avstängd

Spelen, Dualsense, tempest


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

De unika spelen, that’s it.

Medlem

Spelen är det som lockar mest och därför är Playstation 5 det självklara valet för mig, vill inte gå miste om deras exklusiva spel. Sen spelar det ju såklart in att jag har över 200 spel i mitt digitala bibliotek på PS4.

Sen lär det bli en Xbox också när deras exklusiva spel börjar rulla in.

Inaktiv

Jag hade önskat en Series X med Sonys handkontroll. Då jag redan har Game pass Ultimate i 3 år framöver som jag köpte billigt för att spela på PC så kanske jag börjar med en series x och inväntar dagen då det finns några bra spel exklusivt till PS5.

Ser mest fram emot en generell kvalitetshöjning på spel över alla plattformar.

Medlem

I den väldigt snara framtiden så är det att spela klart en del Xbox one spel på min nya Series X.
I den snara framtiden så är det att lira Cyberpunk på Series X.
I den avlägnsa framtiden så är det att lira nya spel som verkligen utnytjar "Xbox Velocity Architecture".

Sen är Gamepass en väldigt prisvärd tjänst.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Ambassadör
Xbox

Att allt blir snabbare, snyggare och stabilare!


signatur

Jump in.

Medlem
Series X?

Har inte haft en konsol på ett år nu då livet ville annorlunda. Har inte ägt xbox sen 360-tiden, skaffat tre små barn under 6, sålt spel pcn. Behöver en konsol där jag inte behöver köpa spelen, utan kan välja sånt som passar både mig och barnen, med bra lagringsutrymme då. Spelar mest RPG och FPS samt liknande. Tror att series X med game pass kan passa både mig och familjen bra.

Medlem

Det är dags att byta upp.
Kör på PS4 unpro som det känns som att begår hirakiri när som.
4KTV på plats redan.

Blir en PS4 pga bibliotek, PSVR och vänner.

....kanske blir en Xbox senare om det kommer spännande exklusiviteter där senare.

Medlem

För tillfället så tycker jag inte dom lockar alls, men med ändras väl i takt med att spel släpps till dom. Kommer med stor sannolikhet tycka annorlunda om ett år då Starfield förhoppningsvis är aktuellt.

NuZ
Testpilot

Båda för det bli snabbare och stabilare! Även snyggare spel designmässigt och ljudet.

Kommer säkert fastna tusentals timmar i DS remaken med speedruns som jag gjorde med orginalet. Hoppas också The Last Night kommer någon gång!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

It's not a lake, it's an ocean

Jag kommer att köpa PS5 för de exklusiva spelen och Xbox Series X för Game Pass, exklusiva spel och multiformatsspel. Förmodligen blir det så, men det hänger lite på vilken av plattformarna som jag gillar mest och faktiskt även hur jag trivs med handkontrollerna. DualSense ska bli spännande att prova, hittills har Sonys handkontroller varit ganska värdelös i racingspel.

Men något köp blir det inte förrän tidigast om ett år. Just nu finns ingen som helst anledning att köpa en, även om jag kunde få tag i en.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tidigare var det Horizon och Gran Turismo som lockade mest. Efter att ha läst en hel del olika intryck av dualsense-kontrollen har den blivit något jag är grymt sugen på! Med den kan ju vilket spel som helst bli bra, hehe.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Eftersom Sony inte announcat ett enda intressant exklusivt spel ännu så måste jag säga att Xbox lockar. Då tänker jag specifikt på möjligheten att kunna spela spel både på PC och Xbox med samma save via gamepass. Möjligheten att skifta mellan PC och soffan känns redigt nice. Jag har kört Playstation bra länge nu men denna gång tycker jag Sony halkat efter och det hjälper inte att konsolen är den fulaste och största på väldigt länge.

Medlem

Det som tilltalar mig gällande ps5 är enbart handkontrollen, mycket nyfiken på den även om jag är lite rädd för att de kan bli för mycket. Deras exklusiva är inget jag fastnat för.

Det som tilltalar mig med Xbox är handkontrollen även om den nya inte lika avancerad som DualSense har dom varit mycket bekvämare än Sonys motsvarighet.

Nästa grej är helt enkelt ekosystemet och Game Pass.
Många säger att de inte ser nyttan med Xbox för att dom har PC och PS. Jag ser helt enkelt inte nyttan med PS för jag har PC och Xbox.
T.ex. köp av digitala spel, damen kan spela AC Valhalla på Xbox One X i gästrummet medans jag samtidigt spelar AC Valhalla på Xbox Series X i vardagsrummet, inget behov av att köpa samma spel två gånger och vi kan spela samtidigt.
Game Pass, återigen kan vi spela samma spel från samma Game Pass subscription samtidigt på olika konsoler. Det kommer stadigt fler titlar till tjänsten och backloggen bara växer.
De spel på Game Pass som jag tycker passar bäst på PC så kan jag enkelt bara sätta mig vid min PC och spela t.ex. Metro eller Doom när det kommer till PC.

Så för mig och mitt hushåll är helt enkelt PC plus två konsoler plus Game Pass så underbart och det vinner lätt över ps4 samt det jag än så länge sett av ps5


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Nästa grej är helt enkelt ekosystemet och Game Pass.
Många säger att de inte ser nyttan med Xbox för att dom har PC och PS. Jag ser helt enkelt inte nyttan med PS för jag har PC och Xbox.
T.ex. köp av digitala spel, damen kan spela AC Valhalla på Xbox One X i gästrummet medans jag samtidigt spelar AC Valhalla på Xbox Series X i vardagsrummet, inget behov av att köpa samma spel två gånger och vi kan spela samtidigt.
Game Pass, återigen kan vi spela samma spel från samma Game Pass subscription samtidigt på olika konsoler. Det kommer stadigt fler titlar till tjänsten och backloggen bara växer.

Allt detta du nämner fungerar ju även på samma sätt till ps4 och ps5


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Att dom är snabbare och att det finns helt digitala versioner. Dualsense lockar till PS5 och Game Pass till Xbox

Medlem

När det kommer till hårdvaran så hade jag kunnat välja vilken som men tittar jag tillbaka de senaste 10 åren och kollar vilka spel som är mina absoluta favoriter så är de flesta av dessa exklusiva till Playstation. Sen har jag en rätt okej speldator också och verkar ju som att det mesta som släpps till Xbox kommer gå att spela på PC så känns som man får ut mer av att ha PC + PS5 än PC + Xbox.

Medlem

Har kört Xbox ända sedan Game Cube så det lär bli en Xbox igen. Men ingen brådska i dagsläget, då spel saknas.
Jag skulle kanske köpa en PS5 om Silent Hill ryktena är sanna och om det blir exklusivt.

Medlem

Stabiliteten, 3D-ljud och givetvis spelen.

Medlem

Spel, spel och spel.

Medlem

Det blir PS5. Men inte innan jag har hittat spelen som jag bara måste ha...typ 🥴


signatur

🐖💨💩

Medlem
Medlem
Skrivet av Dergo218:

Eftersom Sony inte announcat ett enda intressant exklusivt spel ännu så måste jag säga att Xbox lockar.

Uuhhhm,......God of War 5 RAGNAROK.....haaallååå? Duuuuh!

Medlem

Svarade PS 5 men kan ju evt bli båda om xbox kommer några riktiga sköna exklusiva titlar!

12
Skriv svar