Cyberpunk 2077 - se drygt 6 minuter Playstation-gameplay

Medlem
Skrivet av trancenote:

Jag vet inte, verkar detta kul? Är det inte bara ett annorlunda och kanske sämre GTA ala Watch Dogs Jag börjar bli orolig, deras bok var ju så trevlig att läsa och världen verkar riktigt väl genomarbetad. Men gameplay't då?

Kanske dags att sluta jämföra det här med GTA bara för att det utspelar sig i en stad där det finns bilar. Ungefär där likheterna tar slut.

Medlem

Jag är så sjukt orolig att fps cutscenes kommer förstöra en annars perfekt upplevelse. :/

Medlem

Jag drömmer ju om att få rollspela netrunner och ge mig in i en värld lika episk lik New Angeles. Fast istället för med kort, noveller och meta faktiskt vandra i världen. Och metat och de korta texter man fått läsa i boken har absolut varit som bensin på elden.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Man ska inte förvänta sig ett GTA tror jag, spelet är ett RPG så räkna inte med mycket action. IGN sade på deras preview, då de kört 18 timmar, att de första 6 timmarna var ingen action element. Det är ju trots allt skaparna av Witcher serien, så storyn är nog det som står i fokus.

Ja jag hoppas du har rätt, efter allt witcherlirande, breath of the wild och red dead 2 så är jag lite trött i rumpan av allt ridande så är mer än redo för att få rollspela netrunner.

Medlem
Skrivet av matt76:

Kommentaren från trancenote säger nog en hel del om vad allmänheten överlag tror att CP2077 är för typ av spel. Är man inte direkt insatt i att fokus främst ligger på RPG momenten, är det så klart lätt att tro att spelet är en renodlad mix av FPS shooter, GTA och Watch Dogs, särskilt då alla trailers fått spelet att framstå som detta.

Var inte så jag menade, jag vill ju inte det ska kännas som GTA. Jag har ju kört Witcher 2 och 3 och lite Thronebreaker så vet ju att de kan göra episka rollspel. Och det är det jag vill ha i en spännande cyberpunkvärld.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Man ska inte förvänta sig ett GTA tror jag, spelet är ett RPG så räkna inte med mycket action. IGN sade på deras preview, då de kört 18 timmar, att de första 6 timmarna var ingen action element. Det är ju trots allt skaparna av Witcher serien, så storyn är nog det som står i fokus.

Nu är dock Witcher ett rätt action betonat RPG :). Men tror inte heller man kommer springa runt på gatan som Rambo, det skulle vara ett sjukt oväntat snedsteg från Cd project.

Jag har stora förväntningar, ända som som oroar mig, som jag skrev ovan, är first person cutscenes. I övrigt har jag stort förtroende för vad dom skapat.

Medlem

Kollade lite snabbt.
Bilkörningen, kan det vara läge att ha kontrollen brevid sig så man sömlöst kan växla till handkontroll när man ska köra bil. Så gjorde jag i GTA V


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så mycket som jag ser fram emot Cyberpunk 2077 har jag inte sett fram emot något spel sedan Link's Awakening-remaken till Switch. Och jag säger inte det som en dålig grej (har varit ganska likgiltig till det mesta under 8:e gen).

Skrivet av FRULZ:

Var är alla flygande fordon vi såg i den ursprungliga teasern? Vägfordon är för mesar.

Undrade också över det. Man vill ju ta en liten flygtur i sin bil.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Min 7 år gamla PC är bättre än ps5 😂🤦‍♂️

Och mitt PS4 är bättre än många PCs som säljs idag.

Men menar du på allvar att t.ex ett GTX 780 från 2013 skulle vara bättre än PS5? ? Du måste ju ha uppgraderat PCn genom åren och då skulle jag inte påstå att den är sju år gammal. Konstig kommentar.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Undrade också över det. Man vill ju ta en liten flygtur i sin bil.

Det sades väll för flera år sen att man inte skulle kunna köra några flygande fordon själv har jag för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Min 7 år gamla PC är bättre än ps5 😂🤦‍♂️

Blir väldigt nyfiken på vad du har under huven i så fall. Om du nu inte skojar. Min maskin är ca 4 år gammal och börjar åldras.

Skrivet av Najkan:

Åhh igår var jag inte sugen på stadia, idag är jag! Hahah får nog bli så ändå. Grymt skönt när man ska över till en polare o bara ta med i princip inget för o kunna lira.

Akta inloggningsuppgifterna. Din polare kommer sno de. hoho

Skrivet av Molotov:

Kollade lite snabbt.
Bilkörningen, kan det vara läge att ha kontrollen brevid sig så man sömlöst kan växla till handkontroll när man ska köra bil. Så gjorde jag i GTA V

Så blir det absolut för egen del. Känns katastrof att ratta bilar eller motorcyklar med mus & KB.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar