FZ korar Generationens spel!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jaså det kommer en sån? Det visste jag inte. Då blir det att vänta tills den kommer, spelet kändes faktiskt lite gammalt tycker jag, körde ungefär tre timmar igår.

Yes det är bekräftat av CDPR, de släpper en gratis uppdatering med ray tracing
Jag grundspelet har nog tagit lite stryk med åren. Jag spelar dock med HD overhaul och lite andra småmods vilket gör att spelet ser riktigt fräscht och krispigt ut.

Medlem
Skrivet av loerk:

Yes det är bekräftat av CDPR, de släpper en gratis uppdatering med ray tracing
Jag grundspelet har nog tagit lite stryk med åren. Jag spelar dock med HD overhaul och lite andra småmods vilket gör att spelet ser riktigt fräscht och krispigt ut.

Grymt!

Medlem

Klart överraskad över hur bra denna listan ändå blev till slut. Klart rättvisa topp-placeringar


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Vad hände med World of Tanks? Torde ha kommit med på en lista, mycket märkligt


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Anthrax:

Denna lista är handlar om TOPP spel och inte "udda pärlor att testa". Hänger man med någorlunda i spelvärlden, hänger på internet eller bara läser om saker så är det ju inte konstigt att de bästa i topplistan också är de mest omtalade. Det säger lite sig självt

Anledningen till att jag tycker listan är tråkig är just för att jag har mycket bra koll på spelvärlden. Samtliga spel är jättebra och direkt förväntade att komma högt upp på listan.

Det är inte min poäng.

Poängen är att listan är tråkig då den är väldigt förutsägbar. Jag vet att där finns massor av guldkorn där ute, sanna mästerverk. Hade hoppats att få lite tips där, helt enkelt. Det har ingenting med "udda pärlor" att göra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nja, tveksamt? Inte sett ett enda topp 5 tips som stämt lika bra, men det är möjligt att någon mer lyckats. Hade färre fel på min topp 5 än du hade på din topp 3, exempelvis.

Ordningen är irrelevant. Poängen är att samtliga titlar du nämner är exakt samma titlar som mer eller mindre alla andra nämner.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bäst sp: Witcher 3

Bäst mp: titanfall 2.

Dock väldigt kul att se titanfall på listan!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bäst sp: Witcher 3

Bäst mp: titanfall 2.

Dock väldigt kul att se titanfall på listan!

Bästa multiplayern. Och då har jag ändå lirat mängder med Overwatch, PUBG, Apex, Fortnite, COD och allt däremellan.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Ordningen är irrelevant. Poängen är att samtliga titlar du nämner är exakt samma titlar som mer eller mindre alla andra nämner.

Oklart varför du ens fajtas, men nu var ju ordningen inte bara relevant utan även det mest relevanta då det var den jag var ute efter just eftersom att den är mer svårtippad, efter att Calle undrat om just detta i nomineringstråden. Mitt svar.

Inte för att jag direkt bryr mig om vad du tycker är relevant och inte, lol. Var det inte du som gnällde på mig i en annan tråd för att du tyckte jag var "dryg och mästrande", och så kommer du själv glidandes här på en räkmacka och försöker skjuta ned mig för att jag var nöjd över en tippning...? Läge att hämta en spegel, kanske.

Medlem

Känns som att man borde ta och beta av ett par spel man införskaffat men inte lirat (Witcher 3, GoW, Horizon:ZD Bloodborne och Doom). Kliar i köpfingret och är sugen på FFVII och RDR2, men man kanske borde börja med det man redan har.

Medlem

Tycker Alien Isolation borde kommit högre dock.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Oklart varför du ens fajtas, men nu var ju ordningen inte bara relevant utan även det mest relevanta då det var den jag var ute efter just eftersom att den är mer svårtippad, efter att Calle undrat om just detta i nomineringstråden. Mitt svar.

Inte för att jag direkt bryr mig om vad du tycker är relevant och inte, lol. Var det inte du som gnällde på mig i en annan tråd för att du tyckte jag var "dryg och mästrande", och så kommer du själv glidandes här på en räkmacka och försöker skjuta ned mig för att jag var nöjd över en tippning...? Läge att hämta en spegel, kanske.

Du har rätt. Hade en riktig skitdag igår som jag tyvärr tog ut här. Ber om ursäkt för drygt beteende.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Du har rätt. Hade en riktig skitdag igår som jag tyvärr tog ut här. Ber om ursäkt för drygt beteende.

Då skakar vi virtuell hand och glömmer saken.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Då skakar vi virtuell hand och glömmer saken.

Bra idé och tack för visad förståelse. *handskak*


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Tycker Alien Isolation borde kommit högre dock.

Ett spel jag har påbörjat flera gånger men alltid tappat fokus. Vet inte riktigt varför, antar att det har med tempot att göra.

Vill verkligen sugas in och njuta men lyckas ej.

Kanske ska ge det ännu en chans.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Du har rätt. Hade en riktig skitdag igår som jag tyvärr tog ut här. Ber om ursäkt för drygt beteende.

Skrivet av Sisyr:

Då skakar vi virtuell hand och glömmer saken.

Skrivet av Freakon:

Bra idé och tack för visad förståelse. *handskak*

Det här gjorde min dag!


signatur
Medlem
Skrivet av Freakon:

Ett spel jag har påbörjat flera gånger men alltid tappat fokus. Vet inte riktigt varför, antar att det har med tempot att göra.

Vill verkligen sugas in och njuta men lyckas ej.

Kanske ska ge det ännu en chans.

Ja ge Alien isolation en till chans. Att tappa fokus i det spelet beror nog på om det är saker som stör runtomkring. Men jag vet ju inte hur du har det iofs.

Dock mitt spelande av det spelet var så här - På med mycket bra hörlurar, stäng dörren, ha nedsläckt, endast TV/Skärm ska lysa. Sen kommer du nog inte tappa fokus. Det var helt underbart att verkligen bli skrämd av något ordentligt igen. Ja, jag är lite avtrubbad kört det mesta både på film och spelfronten när jag var yngre. Red. Alltså när det handlar om skräck.

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja ge Alien isolation en till chans. Att tappa fokus i det spelet beror nog på om det är saker som stör runtomkring. Men jag vet ju inte hur du har det iofs.

Dock mitt spelande av det spelet var så här - På med mycket bra hörlurar, stäng dörren, ha nedsläckt, endast TV/Skärm ska lysa. Sen kommer du nog inte tappa fokus. Det var helt underbart att verkligen bli skrämd av något ordentligt igen. Ja, jag är lite avtrubbad kört det mesta både på film och spelfronten när jag var yngre. Red. Alltså när det handlar om skräck.

Jag ska ge det ännu en chans. Med förutsättningar likt det du beskriver.

Hoppas på en bra upplevelse


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bästa multiplayern. Och då har jag ändå lirat mängder med Overwatch, PUBG, Apex, Fortnite, COD och allt däremellan.

Kan inte till denna dag förstå hur ea kunde mörda detta spel genom att släppa det när de gjorde

Spelade som en galning från dag 1 men till slut blev det att jag bara kunde spela på tider då det i princip inte fanns folk nog så hitta en match tog en evighet.
Sorgligt.

Vilken var din favorit-titan?

Min var absolut Ronin, hans hit-and-run harrassment retade gallfeber på motståndarna haha


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

Kan inte till denna dag förstå hur ea kunde mörda detta spel genom att släppa det när de gjorde

Spelade som en galning från dag 1 men till slut blev det att jag bara kunde spela på tider då det i princip inte fanns folk nog så hitta en match tog en evighet.
Sorgligt.

Vilken var din favorit-titan?

Min var absolut Ronin, hans hit-and-run harrassment retade gallfeber på motståndarna haha

Jag är mer av en heavy hitter, men framför allt gillade jag parkourandet mest och verkligen kunna överlista och utmanövrera fiender. En duktig Robin var röv att möta.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är mer av en heavy hitter, men framför allt gillade jag parkourandet mest och verkligen kunna överlista och utmanövrera fiender. En duktig Robin var röv att möta.

Ja när man bemästrat det systemet och nästan kunde ta sig över hela banan på några sekunder var jäkligt skön känsla.

Haha bästa taktiken som ronin main var ju att satsa allt på ett kort och vara jäkligt aggro i början utan att dö för att se till att man var först med att få ner sin titan. Sen susade man omkring på banan och enbart jagade piloter med hagelbrakarn för att fördröja deras första titanfall så länge som möjligt


signatur

Ducati Streetfighter 848

123
Skriv svar