EA Sports: Kontrakt med Milan ger rätt att använda Zlatan i Fifa

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det var ett skämt. Gissar på att du är fotbollsintresserad?

allt är relativt, men jo det är jag. Uppfattade inte skämtet i och med avsaknad av smiley.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men om Zlatans kontrakt med Milan säger att han ska följa de avtal Milan har med t.ex. EA Sports så lär han inte vinna. Saken är förmodligen mer komplicerad än så, men det blir lite konstigt att jämföra människor med fysiska produkter - det är ju ingen som äger människan på samma sätt som man äger en produkt.

Helt rätt det du säger om det är så just det jag skrev om det är något i ett avtal han skrivit på så har han inget att säga till om, Men om det inte är så då är ea till råttorna.

Sen visst finns där väl chans att överstrida beroende på vad för sorts kontrakt nu är skrivit för sist jag kollade kan du inte äga någons utseende och namn i ett kontrakt.

Dock kan du skriva ett kontrakt där du får ett ansvar att om du gör x och x så kan dom bryta kontraktet med dig för att försvara företaget om du blir en liabilitet.

Men du kan inte äga någons utseende eller personlighet.

Visst du kan ha indirekt skrivit kontrakt på det utan din visste om det men om ingen bestrider det är det inga problem, men om någon bestrider det blir det problem.

ja ingen har ju sett hans kontrakt han har skrivit på genom åren.

Blir detta en rättprocess kommer detta ta riktigt lång tid att rätta ut då detta är har ju pågått i många år och alla kontrakt som har varit skrivna måste ju ses över vilka är nullfierade vilka gäller? hur länge gäller dom osv osv.

ren röra helt enkelt.

Det jag tror kommer hända blir att det blir någon sorts mellanhand kontakt där dom kommer övrens om en summa då en rättsprocess skulle kosta båda väldigt mycket pengar, och det är ju inte direkt så att zlatan inte har pengar att fightas med ea här och tvivlar ytterst starkt att ea vill ta den striden för förlorarar dom den striden så blir det först och främst en sjukt förlust siffra för ea.

Sedan på det kommer det komma andra spelare som följer efter med stämmningar men visst det kan bli rättsprocess som zlatan förlorar, men vill man verkligen ta den risken? ist för prata med honom och putta lite pengar åt sidan?

sen är ju då frågan hur mycket givetvis.

Men ja vi får väl se hur det spelar ut sig.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Det var ett skämt. Gissar på att du är fotbollsintresserad?

https://en.wikipedia.org/wiki/Poe%27s_law

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det var ett skämt. Gissar på att du är fotbollsintresserad?

Sämsta skämtet jag har läst.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Sämsta skämtet jag har läst.

Shit, cooling!

12
Skriv svar