Diskutera – Hur mycket lägger du på teknikprylar i år?

Robot
Diskutera – Hur mycket lägger du på teknikprylar i år?

Tv, konsoler, grafikkort, ljud, rattar, mobiler...

#diskutera


Medlem

Det är jo väldigt olika år från år

Beror på om man behöver upgradera eller byta ut saker

ett år kan det vara 40k+ ett annat nästan inget

Medlem

Var ni tvungna att fråga detta just i år 😂

Ny iPhone, ps5, soundbar....säg inget om pris till sambon. Tack på förhand.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Hmmm låt se här nu...precis flyttat in i en tom lägenhet sååå.....några köksprylar....TV, PS5.... headset....
Skulle göra en grov estimering på strax över....15 papp? Ny mobil fick jag via jobbet.
15 papp är jag väldigt nöjd med. Har fått otroligt mycket för pengarna i år. Men hade det inte varit covid-tider så hade jag nog skippat PS5an tills nästa år

Brukar aldrig byta upp mig "år till år". Mina mobiler håller i ca 3 år. Min nuvarande laptop är från tidigt 2016, batteriet börjar sega (3h uppladdning och 2h användning typ), men v*fan, den funkar fortf! TVn är inköpt i år men lär dröja innan den blir uppgraderad. Trots att jag är tekniknörd så pallar jag inte lägga ut några crazy summor. Så mycket som jag lagt ut i år brukar jag inte göra.

Medlem

Kan vi inte prata om det för min mentala hälsas skull?!

Medlem

Flyttade hemifrån i år, så kanske.... 40k? Ny tv, ny stationär, ny skärm, lite smått och gott 😅 Edit: lät väldigt mycket, men hade en dator som var inköpt 2014 och den behövde verkligen bytas ut mot en ny bjässe, nu när man inte fick tag i någon ps5:a.... Allt för cyberpunk!!!!

Skribent

Oj, det har nog blivit en del, men inte så pass att jag har ångest över det. Det jag kommer på så här på rak arm är:

Grafikkort: 8000
Bildskärm: 4000
Diverse datorgrejer (fläktar, ram, etc.): 2000
Mus + tangentbord: 1500

Medlem

I år har det blivit lite dyrare grovt räknat runt 60k, 45 av dessa är ny dator


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Köpte en begagnad lankabel av en polare för en kalippo...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Elgitarren för 11 000 och Quest 2:an (med tillbehör) för ca 6 000 är nog det grövsta jag dragit på mig. I övrigt har jag varit ganska sparsam.

Medlem

100-1000kr per år. kanske totalt 5000kr det senaste 10 åren.

Medlem

Inte så mycket som jag hade gjort om saker faktiskt fanns i lager.

Skämt åsido så har det faktiskt inte blivit så mycket eftersom jag lite oväntat har behövt spara till en ny lägenhet. Det kommer dock bli nytt grafikkort, TV och en PS5 under nästa år så jag skjuter bara "problemet" på framtiden just nu.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv

I år blev det dyrt. Ny skärm och en helt ny dator, 34000kr. Nästan som man skäms lite när man skriver ner det.

Men sjukt nöjd!!

Medlem

Hm, byggde ihop en ny gaming dator för 30k, fick tag på en 55 tummare till monitor (ja, inte en tv) för 3k och nu i veckan så skaffade jag 2st Thrustmaster T.16000M så jag kan flyga runt i Star Citizen, Elite Dangerous och X4 på rätt sätt.
Ja det blev en Samsung Galaxy S20+ också för ca 9k

Så en del har det blivit, men jag hoppar Black friday detta år, känner att jag inte behöver nått speciellt än så länge.
Sparar lite cash å kollar in vad för VR hårdvara som kommer nästa år (nej jag vill inte ha FB Oculus)


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Köpt en Switch från en vän, bara det tror jag. Köpte en TV för 22 lakan förra året så tar det lugnt nu.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Ny dator i Januari typ 20 tusen, sedan dess inte köpt någon teknikpryl.
Ev. ett headset i helgen (max 1000kr)


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

jbx
Medlem

Blev ett dyrt år för mig; byggde ny dator med 3080 sen blev de ny TV oled CX65” sen kom ps5 och series X.. Så närmare 70k sen i somras🙃


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

4500 till 5000, under hela året.

Medlem

TV, Series X, skärm, plus lite andra prylar så landar det väl på runt 30 000 kr.

GiD
Medlem

I år kanske 65K

Medlem

Snabbt överslag IT pryttlar (köpt en del till kunder) 50.000 ca under 2020


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Bara blivit ps5 i år. Mest för jag la en del pengar på teknik förra året.

Medlem

Runt 100k ungefär (ovanligt år dock, där gammalt ska bytas ut mot nytt), men ca 30k går via företaget.

Bland annat ny dator (kombinerad jobb/spel), 55tum OLED, ultrawide monitor, PS5/Series X, Quest 2 VR och en massa kringutrustning.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Ook
Bibliotekarie (UU)

9 tkr då det blev en Sonos arc.

Uppgraderar elektronikvaran successivt. Nästa år blir ny TV och PS5 som är förbokad.

Ps.

Samsung, WTF liksom, ge oss Dolby vision och fler hdmi 2.1 portar era lata jävlar! HDR10+ är dött men ni vägrar inse.

Medlem

Tur ni inte frågade förra året, då var det ny bil också >_^

I år blev det ny burk med väntan på grafikkort. Men det lär ju bli först nästa år.

Så här långt i år på teknikmög är nog ~40k

Medlem

Fick mitt 3080 igår.. Sååå kanske runt 18k? Mus, tangentbord, musmattor och någon SSD..

It's not a lake, it's an ocean

2019 var galet för min del med över 60 spel (alla fysiskt), sju konsoler (varav två Xbox One X) och glashyllor för närmare 20 000 kr. 2020 har varit betydligt lugnare med hälften så många spel och ingen konsol (vare sig next-gen eller retro). Däremot en ny TV för 18 000 kr. Vet faktiskt inte vad slutnotan hamnar på. Som familjeförsörjare får jag vara lite försiktigare framöver, men mot slutet av nästa år hade jag i alla fall tänkt köpa PS5 och/eller Series X. Spelen avgör vilken det blir först.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Året som gått, väldigt lite. Kommande år kan bli värre, telefonen kan vara på slutsvängen och är lite sugen på PS5 efter att ha hooppat över en konsolgeneration


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det har blivit väldigt få teknikköp i år, bara tre grejer dom var alla tre till datorn. Mer RAM, ett nätverkskort och ett ljudkort.

Eller, ja, köpte ju ett värsting digitalpiano för 40 tusen också, som jag är himla nöjd med.

FM-guru
F.d. Sisyr

Väldigt billigt år i år. Inte ens köpt någon av de nya konsolerna. Gissar att jag lagt runt 3-4k på teknik.

Fjolåret talar vi tyst om.

123
Skriv svar