FZ har utsett Årets spel 2020!

Robot
FZ har utsett Årets spel 2020!

Årets 20 bästa spel prisas, men bara ett kan vinna.

#fz, #årets-spel, #årets-spel-2020


FM-guru
F.d. Sisyr

Hades på åttondeplats är fel! Fel, fel, fel!

Överlag en rätt lättsmält lista, ärligt talat. Inte alls dum!

Fast Hades borde toppat.

Inte många av dessa spel jag spelat, men känns som en ok lista. Så länge Pubg inte är i topp så är det ok

Medlem

Rätt bra lista ändå! Men bort med VR-spel och dit med Ghost of Tsushima eller Last of us part 2 på första plats.

Medlem

Tycker listan är bra och Alyx satte VR på kartan så köper det.
Nu måst jag bara få tummen ur och testa det också (har det).


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

För mig så är Ghost of Tsushima solklart årets spel, men det kan vara eftersom jag inte har något VR och har därför inte kunnat testa Half-life!

Inaktiv

Bra lista! För mig så kommer jag vänta med TLOU2 till PS5 och Alex möjligtvis efter en kommande rea.

Bra år!

PS
CP2077, personlig 1a

Medlem

Skrek av lycka när jag såg plats 1!
Tack FZ.
Många har tyvärr inte fått uppleva detta mästerverk men det är utan tvivel det roligaste, mest "perfekta" spel jag spelat sedan jag var tonåring. (30 nu)
Trodde att min kärlek för spel hade dunstat genom tiden men detta spelet bevisade att jag hade fel.

Har lyxen att köra på Valve Index och lät fyra andra vänner köra igenom spelet medans jag satt o titta glatt på. Alla har bett om en andra omgång.

10/10, Valve för evigt på tronen.

Medlem

Rätt låt vann! \o/

Magiskt bra är det, speciellt för ett gammalt Half-Life-fan.

Medlem

WOW... så många som har ett VR nu ...

Medlem

Helt rätt,
Om 20 år, fram tills dess får ni erkänna att 2020 var ett förlorat år.

Jag kan inte uttrycka mig om placeringen är rätt, då jag inte spelat så många nya spel, men Half Life Alyx är en helt fantastisk upplevelse. Ett enda rum i Alyx kan vara mer innehållsrikt än hela banor i andra spel och upplevelsen varierar bestämt om än med enhetlig anda. Inga tutorials, inga quest-markers, inte ens någon uppdragstext, bara intuition och underbar design.
Lite smått tråkiga pussel för att låsa upp lås, men "environmental" pussel är i klassisk Valve kvalitet.

Det är speciellt ett kapitel som är helt revolutionerande. Genom sin design styrde Valve verkligen mig som en marionett i den byggnaden. De kunde verkligen koordinera var enda steg jag skulle ta, vart jag skulle kolla och kunde använda min händer för att trigga events.

Slutet är en timmes mindfuck. Jag blev stående med öppen mun och kunde inte sansa mig på flera minuter. Både berättande och visuella effekter är utomstående.

Medlem
Skrivet av onliner72:

WOW... så många som har ett VR nu ...

Precis, orättvist mot alla konsolspelare, Cyberpunk finns ju fanns ju åtminstone där...

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Precis, orättvist mot alla konsolspelare, Cyberpunk finns ju fanns ju åtminstone där...
https://youtu.be/3_fuxESp-NM

Ingen ska med!

Allvar: Alyx är enastående, och det är ju det årets spel handlar om.


signatur
NuZ
Testpilot

Håller med om listan föruton Gears tactics, Ori och Hades högre. Tlou2 mycket lägre men 1an håller jag med om faktiskt då spelet satta VR på kartan. Dock inte spelat Alyx och skulle nog inte klara av det utan stt kräkas men grabben ska ju få ett Quest 2 i julklapp så man kanske ska prova igen

Edit: Lite ledsen att jag inte såg Tell me why på listan. Lätt på min top 5 i år


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Skrek av lycka när jag såg plats 1!
Tack FZ.
Många har tyvärr inte fått uppleva detta mästerverk men det är utan tvivel det roligaste, mest "perfekta" spel jag spelat sedan jag var tonåring. (30 nu)
Trodde att min kärlek för spel hade dunstat genom tiden men detta spelet bevisade att jag hade fel.

Har lyxen att köra på Valve Index och lät fyra andra vänner köra igenom spelet medans jag satt o titta glatt på. Alla har bett om en andra omgång.

10/10, Valve för evigt på tronen.

Har aldrig spelat det, men hur kort är det? Du säger att du satt och tittade på när 4 av dina vänner spelade igenom det så därför undrar jag.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Jag röstar på The Last of Us 2 som vinnare som var ett helt magiskt äventyr. Påkostat som tusan med en lång story. Man fick ur mycket för pengarna tycker jag. Mer en dubbelt så långt som ettan. Ser fram emot 3an. Det är en fantastisk vacker o dyster värld att bygga vidare på. Jag njöt verkligen varje sekund i detta spel. Tvisten som kom halvvägs i spelet gjorde Naughty Dog otroligt lyckat. Ser spelet som ett mästerverk. Vilka producenter som jobbar för företaget alltså. Amazing!!

*** Tyvärr har jag inget VR-Headset och har inte lirat Half-Life: Alyx. Jag älskar denna serie och detta spel ser helt fantastiskt ut. Vill otroligt gärna spela detta äventyr. Kan tänka mig att inhandla ett VR-Headset för denna pärla. Detta är en "Killer App" utan tvekan.

*** CyberPunk 2077 har jag lirat för lite av för att bedöma om det kan bli årets spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Definitivt en värdig vinnare även om jag personligen skulle placera Hades allra högst

Redaktör
Skrivet av BadMF69:

Har aldrig spelat det, men hur kort är det? Du säger att du satt och tittade på när 4 av dina vänner spelade igenom det så därför undrar jag.

Tror det tog mig ca 15 timmar. Jag spelar inte snabbt.


signatur
Skrivet av BadMF69:

Har aldrig spelat det, men hur kort är det? Du säger att du satt och tittade på när 4 av dina vänner spelade igenom det så därför undrar jag.

13.5 timmar för mig. Vilket jag tror blir det längsta Half Life spelet?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tyvärr har jag inget VR-Headset och har inte lirat Half-Life: Alyx. Jag älskar denna serie och detta spel ser helt fantastiskt ut. Vill otroligt gärna spela detta äventyr. Kan tänka mig att inhandla ett VR-Headset för denna pärla.

HL: Alyx är fantastiskt (inte spelat klart det, gjort illa vänster pekfinger så har svårt med kontrollern >_>). När jag körde det första gången tog det nog en 20 minuter innan jag ens drog iväg från start arean Köpte i stort sett headset bara för detta spel, men det finns ju annat också att köra. Nu skall man bara få tag i ett ny grafikkort också... hua.

Helt klart rätt spel som vann. Nu åter till Cyberpunk med tgb och mus ^^

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag röstar på The Last of Us 2 som vinnare som var ett helt magiskt äventyr. Påkostat som tusan med en lång story. Man fick ur mycket för pengarna tycker jag. Mer en dubbelt så långt som ettan. Ser fram emot 3an. Det är en fantastisk vacker o dyster värld att bygga vidare på. Jag njöt verkligen varje sekund i detta spel. Tvisten som kom halvvägs i spelet gjorde Naughty Dog otroligt lyckat. Ser spelet som ett mästerverk. Vilka producenter som jobbar för företaget alltså. Amazing!!

Tyvärr har jag inget VR-Headset och har inte lirat Half-Life: Alyx. Jag älskar denna serie och detta spel ser helt fantastiskt ut. Vill otroligt gärna spela detta äventyr. Kan tänka mig att inhandla ett VR-Headset för denna pärla. Detta är en "Killer App" utan tvekan.

Njöt? Själv mådde man rätt dåligt långa stunder i spelet. Det var ju ingen skrattfest direkt. Extremt bra spel hur som helst och årets vinnare i min bok.

Medlem

Oväntat att finna Alyx på första plats. Men kan inget annat än att hålla med. Fantastique!

Medlem

För mig är det trots allt CyberPunk 2077. Har spelat över 70 timmar och inte klarat story ännu. Spelar på PC, en ganska bra sådan, men har inte stört mig på det som andra påstår ska finnas. Tycker världen slår allt som finns inom spel men jag håller med att det finns AI förbättringar. Cyperpunk kommer att växa är min förhoppning. Tror det kan bli flera år av bästa spel om man räknade så


signatur

"Kebab?"

Medlem

Alyx är denna spel- och VR-generations revolution. Helt fantastiskt.

Inaktiv
Skrivet av onliner72:

WOW... så många som har ett VR nu ...

Vad har det med någonting alls att göra, om jag får fråga?

Medlem

Jag ser grymt mycket fram emot att spela igenom HL: Alyx på mitt Quest 2... OM BARA NVIDIA KUNDE LÖSA STEAMVR-BUGGEN I SINA DRIVRUTINER.

Medlem

Kan inte säga så mycket om placering nr1. Jag har inget VR men vad jag har sett så är det ett bra spel. Tycker dock att årets spel inte borde vara ett begränsat spel som det nu är. VR det vill säga.


signatur

"Kebab?"

Medlem

1. Cyberpunk 2077

2. Ghost of Tsushima

3. Hades

Solklar lista.

Medlem

Så listan är alltså till PC?!

Cyberpunk för konsoll sägs ju vara ett haveri och nåt så unikt som tillbakadraget av Sony. Detta hamnar högt på er lista och andras...? Luktar lite Nobels fredspris över det där. Det kan man får för lite hittepå av varje. Som det man "ska göra" (men aldrig gjorde).

Själv tänker jag att ett akvarium på 2:a våningen på folktandvården i Höör kan få bästa spel i år. Ge det lite tid bara så ska ni få se på fan, det kommer utvecklas med tiden! Lovar!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skriv svar