Samlarmani i Cyberpunk 2077 på PC? Passa dig, sparfilen kan haverera

Medlem

Underbart spel, värt väl sin femma - och även om det fortfarande behöver polish är det en fantastisk resa och jag njuter i fulla drag.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Tycker fortfarande The last of us 2 recension med 5/5 mästerligt var ett större svek.

Geeks Gaming
Skrivet av D1versity:

Tycker fortfarande The last of us 2 recension med 5/5 mästerligt var ett större svek.

Svek mot vem? 🤔

Medlem

När slutar allt dåligt med Cyberpunk...

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Svek mot vem? 🤔

Är väl bara att välja och vraka. Folk som älskar Joel, folk som hatar LGBTQ, folk som tycker starka kvinnor med muskler är skrämmande, folk som inte gillar för långa spel, folk som helt enkelt tycker annorlunda. Listan är lång.

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Hela framsidan är ju täckt av Cyberpunk reklam så det blir nog lite jobbig stämning om dom skulle faktiskt recensera spelet på riktigt. En klassisk oskriven regel mellan recensenter och spelföretag, don't bite the hand that feeds you.

Nog för att jag tycker FZ:s 5/5 betyg visar tecken på total verklighetsförankring, men det där du säger är bara en myt. Visst är det så med influencers som twitchers och youtubers, men med äkta spelentusiastmedia som FZ är sådana uttalanden bara trams.

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Skrivet av robindinfan:

Haha 😂 skämt betyg

Nja, "5/5 - Mästerligt" på Red Dead Redemption 2 vart ett ännu större skämt. Det spelet har värre buggar än cyberpunk.

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Får 5/5 av mig med Har dock bara lirat 30h på xbox.

Medlem
Skrivet av Kloker:

Nja, "5/5 - Mästerligt" på Red Dead Redemption 2 vart ett ännu större skämt. Det spelet har värre buggar än cyberpunk.

Triggeralert!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av D1versity:

Tycker fortfarande The last of us 2 recension med 5/5 mästerligt var ett större svek.

TLOU 2 fick 4/5 av FZ...

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Svek mot vem? 🤔

Ett svek mot folk som inte håller med recensenten antar jag

Medlem

Tydligen så är det massa investerare som utforskar möjligheter att stämma Cdpr för falsk marknadsföring mot dom, 2020 keeps on givin

Medlem
Skrivet av NuZ:

[...] Alla idioter som bryr sig om vad Abby är eller inte är, är lika dumma dom. Men man måste få ogilla spelet utan att bli kallad homofob av Neil.

[...]

Ja det där med Abby var ju bara folks förutfattade meningar. De hade hört att det fanns en transperson i spelet och när de såg Abby antog de att de var hon, bara för hon hade en massa muskler, trots att hon är både straight och biologiskt/identifierande kvinna. Du har ju fortfarande folk som aldrig spelat TLOU2 som snackar om "den där transkaraktären Abby".

Medlem

Jag har craftat en hel del etc men mina sparfiler ligger bara på 4XXX kb, så antingen är det folk som går helt bananas med items eller så exploitar det friskt.

Personligen är jag helnöjd med spelet. Sade det innan jag ens hört Cohh säga samma sak med för mig är detta typ det Deus EX 2 jag alltid velat ha Ser verkligen fram emot hur spelet kommer utvecklas närmsta åren.

Medlem
Skrivet av Gaara:

När slutar allt dåligt med Cyberpunk...

om ett par patcher antagligen.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Har spelat 75 timmar(PC)och har inte haft tråkigt en sekund ännu.
Jag undrar om det är generationen lättstött som är dom som sågar spelet med sådan energi eller om det är så att dom inte har några liv.

Herregud chilla.
Det är verkligen inte ett mästerverk till spel.

Var nöjd med att du tycker det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cyberz:

Herregud chilla.
Det är verkligen inte ett mästerverk till spel.

Var nöjd med att du tycker det.

Låt folk tycka det om de verkligen har den åsikten. Olika saker kan vara mästerverk för vissa men ändå ha en del skavanker för att saken ifråga gör något speciellt riktigt, riktigt bra.

Att vi fortfarande ska behöva bråka om åsikter gällande underhållning känns fånigt. Folk tycker vad de vill, vi behöver inte nedvärdera varandra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

55 på meta, i krokarna där Aterix och obelix xxl remastered och Harvest moon light of hope ligger. Det säger en del om hur spelförstörande buggar det finns när det har samma betyg som sånna spel.

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Det är viktigt att komma ihåg att FZ testade PC-versionen, som inte verkar ha mer problem än (många) småbuggar, något som FZ påpekade i recensionen. Det är PS4 och Xbox One (baskonsolerna) som folk är mest upprörda över, då dessa lider av allvarliga prestandaproblem som förstör spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tydligen så är det massa investerare som utforskar möjligheter att stämma Cdpr för falsk marknadsföring mot dom, 2020 keeps on givin

Källa på det?

Medlem

Snacka om rushad produkt. CDPR skulle behöva en vinst. Hmmm tror att crunch hade behövts.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är viktigt att komma ihåg att FZ testade PC-versionen, som inte verkar ha mer problem än (många) småbuggar, något som FZ påpekade i recensionen. Det är PS4 och Xbox One (baskonsolerna) som folk är mest upprörda över, då dessa lider av allvarliga prestandaproblem som förstör spelupplevelsen.

Nej, folk är upprörda över PC versionen med.

Själv är jag inte upprörd, men det hela är bedrövligt skött. Känns som nån har sagt "ni måste släppa spelet nu!!!!" och därför har det blivit som det blivit.
Tycker synd om utvecklarna, som kämpat med spelet i 8 år.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag är bara runt 20h in och njuter fortfarande. Bara slutet av öppningen med heisten var ju guld!

Det blir bara bättre med tiden så nu skall jag göra allt innan jag hoppar på kostymnissarna (kör normad nu).


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Källa på det?

Läste det också idag, minns dock inte vart ^^ Fick känslan av att det var USA som vanligt, skall ju alltid stämma till höger och vänster.

Men här har de skrivit om det också https://www.vg247.com/2020/12/20/cd-projekt-face-lawsuits-investors-cyberpunk-2077/

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Herregud chilla.
Det är verkligen inte ett mästerverk till spel.

Var nöjd med att du tycker det.

Klart det inte är ett mästerverk men jag har spelat många rpg som varit sämre som varit hypade till skyarna.
Att witcher blev så bra var en prestation som inte många slår och det händer verkligen inte ofta i spelvärlden.
Jag hoppas på att dom löser problemen och att dom kommer med mycket nytt bra spelgodis som är gratis.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kyraal:

Ja det där med Abby var ju bara folks förutfattade meningar. De hade hört att det fanns en transperson i spelet och när de såg Abby antog de att de var hon, bara för hon hade en massa muskler, trots att hon är både straight och biologiskt/identifierande kvinna. Du har ju fortfarande folk som aldrig spelat TLOU2 som snackar om "den där transkaraktären Abby".

Precis! Kristna högern fick ”spunk” i staterna med en musklig kvinna och en bi? Karaktär och massor av hat på twitter. Folk har för mycket fritid att orka bråka om en sådan sak helt enkelt. Men Niel gjorde fel och det gör mig väldigt arg. Men spel och underhållning är som med filmer. Man får gilla olika. Man har ju oftast sin egna GOTY lista ändå

Ontopic
Tråkigt jag som brukar samla på saker till mängder! Kanske inte som Ostmannen i Skyrim men nästan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hmm, jag har dock inte använt några! Ligger på 4mb och jag har typ gjort 5% utav main storyn. Det är ju ett rpg, ska ske save filen bli korrupt på grund av att man går omkring lootar junk och vapen och för att man craftar. Skit dåligt, så nu blir folk tvingade ovh börja om det nu ligger allt för nära 8, lr begränsa sitt spel beteende. Night city öpen värld rpg men vad en gör crafta inget lr loota inte för mycket. Plöj igenom storyn och börja om är ni snälla

Medlem

Så sugen, men väntar tills spelet är mer problemfri.


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av NuZ:

Precis! Kristna högern fick ”spunk” i staterna med en musklig kvinna och en bi? Karaktär och massor av hat på twitter. Folk har för mycket fritid att orka bråka om en sådan sak helt enkelt. Men Niel gjorde fel och det gör mig väldigt arg. Men spel och underhållning är som med filmer. Man får gilla olika. Man har ju oftast sin egna GOTY lista ändå

Ontopic
Tråkigt jag som brukar samla på saker till mängder! Kanske inte som Ostmannen i Skyrim men nästan

Venne, jag har lirat i 62 timmar och har plockat på mig en hel del.
Min save ligger på 5MB.

Någon annan i tråden skrev att det här oftast händer de som fuskar/dupear items.

Skriv svar