Samlarmani i Cyberpunk 2077 på PC? Passa dig, sparfilen kan haverera

Robot
Samlarmani i Cyberpunk 2077 på PC? Passa dig, sparfilen kan haverera

Men du får ägna dig åt en hel del crafting för att åstadkomma det.

#CD-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Medlem

5.45 mb på 76h, hur mycket lyckas folk samla på sig haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

5.45 mb på 76h, hur mycket lyckas folk samla på sig haha

Det handlar mest om folk som använder sig av exploits för att få miljontals av items som får problem

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Haha 😂 skämt betyg

Inaktiv
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Men lägg ner. Folk gav NMS full pott också när det kom och det är okej för recensioner är subjektiva. Skriv gärna en medlemsrecension om spelet.

För övrigt är det nice att sparfilerna är så små, inte som Skyrim där sparfilerna vad det led blev enorma.

Medlem
Skrivet av BabyJones:

Det handlar mest om folk som använder sig av exploits för att få miljontals av items som får problem

Jaha, det förtjänar de allt 😎


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Ja! Va illa att FZ inte speltestade alla buggar i spelet under deras test och att de recensera spelet efter sin egna spelupplevelse. Helt crazy,

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Så? Spelet bortsett från buggar ÄR riktigt bra. Personligen inte 5/5 men riktigt bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Skrivet av robindinfan:

Haha 😂 skämt betyg

Problemet var att recensionsexemplar endast fanns för pc och har man en hyfsat biffig dator så är där inte så mycket buggar.
Har själv bara stött på 1 bugg hittills som löstes av att ladda om spelet 🤷‍♂️

Hade det funnits recensionsexemplar till konsol så hade det nog varit ett annat betyg, men det visste såklart CDPR om

Medlem

Kul ändå hur pass mycket "buggar med fördelar" det också finns i detta spel.

Oändligt med pengar och crafting items? Check.

Bli fullständigt OP och one shotta alla fiender på very hard? Check.

Undvika fallskada helt och hållet? Check.

Levla en skill AFK till 20 på ~30 minuter? Check.

Men blev lite nojig nu. Någon som kör på Xbox som haft problem med korrupta sparfiler?

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Haha 😂 skämt betyg

Har du ens spelat spelet? Eller du läser bara nyheterna?

Medlem

Man måste inte hähä fan va kefft det är, 0/100 eller säga att det är det bästa någonsin. Ett spel kan vara bra utan att vara bäst. Ej riktat mot nyheten, bara generellt angående spelet.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Geeks Gaming
Skrivet av Lolflakes:

Har du ens spelat spelet? Eller du läser bara nyheterna?

Blir nog lätt så, lite av lynchmobb.

Där är ett spel, ett sjujäkla bra sådant! Det märks att devsen jobbat med kärlek för att få ihop sin vision.

Sen är det såklart corpos som går in och förstör! *shakefist* d*mn corpos!

Geeks Gaming
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kul ändå hur pass mycket "buggar med fördelar" det också finns i detta spel.

Oändligt med pengar och crafting items? Check.

Bli fullständigt OP och one shotta alla fiender på very hard? Check.

Undvika fallskada helt och hållet? Check.

Levla en skill AFK till 20 på ~30 minuter? Check.

Men blev lite nojig nu. Någon som kör på Xbox som haft problem med korrupta sparfiler?

Just nu påverkar detta enbart Pc och du bara under specifika omständigheter....säger jag medans jag gör backups på mina saves

Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Just nu påverkar detta enbart Pc och du bara under specifika omständigheter....säger jag medans jag gör backups på mina saves

Källa på det?


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Spelet är ett bra spel, hade kul. Men det är buggigt, och det är massor med content som blev scrapped.
Jag reagerar mer på sistnämnda än föregående.

Mycket är egentligen rena floskler dom slängt ur sig i trailer sammanhang som fått en att tappa hakan, då.
Som bara inte existerar.

Geeks Gaming
Skrivet av UpplystAfghan:

Källa på det?

Absolut
https://support.gog.com/hc/en-us/articles/360016743298-Cyberp...

Medlem

Blir bara värre och värre ju fler nyheter som kryper fram...
Finns ju inte en enda aspekt med spelet som är "helt".

Körde lite till på PC igår och stötte på glitchar och buggar var 5e minut känns det som. Shadowplay går på högvarv.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Just nu påverkar detta enbart Pc och du bara under specifika omständigheter....säger jag medans jag gör backups på mina saves

Bara PC alltså? Hmm...

Går jag in och kollar på min Series X under "Sparad data" så står det för tillfället 140,4 MB...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Bara PC alltså? Hmm...

Går jag in och kollar på min Series X under "Sparad data" så står det för tillfället 140,4 MB...

Och hur många filer är det fördelat på?

Medlem
Skrivet av deezel:

Och hur många filer är det fördelat på?

20 stycken. Det vill säga max antal saves man kan ha.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

20 stycken. Det vill säga max antal saves man kan ha.

Ok, kör inte på konsol så ingen aning om att de hade tak (det har inte stadia vad jag vet, men ligger på 49). Då börjar du närma dig gränsen för problemen på PC då (om det nu bara är sparfiler som är inräknade i utrymmet).

Medlem
Skrivet av employed:

"5/5 - Mästerligt" - Fz.se

Hela framsidan är ju täckt av Cyberpunk reklam så det blir nog lite jobbig stämning om dom skulle faktiskt recensera spelet på riktigt. En klassisk oskriven regel mellan recensenter och spelföretag, don't bite the hand that feeds you.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Blir nog lätt så, lite av lynchmobb.

Där är ett spel, ett sjujäkla bra sådant! Det märks att devsen jobbat med kärlek för att få ihop sin vision.

Sen är det såklart corpos som går in och förstör! *shakefist* d*mn corpos!

Har spelat 75 timmar(PC)och har inte haft tråkigt en sekund ännu.
Jag undrar om det är generationen lättstött som är dom som sågar spelet med sådan energi eller om det är så att dom inte har några liv.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

eld
Medlem
Skrivet av neetodesu:

Hela framsidan är ju täckt av Cyberpunk reklam så det blir nog lite jobbig stämning om dom skulle faktiskt recensera spelet på riktigt. En klassisk oskriven regel mellan recensenter och spelföretag, don't bite the hand that feeds you.

Och att fylla hela sidan med artiklar som pratar om alla problem spelet har gör inte det?

Geeks Gaming
Skrivet av neetodesu:

Hela framsidan är ju täckt av Cyberpunk reklam så det blir nog lite jobbig stämning om dom skulle faktiskt recensera spelet på riktigt. En klassisk oskriven regel mellan recensenter och spelföretag, don't bite the hand that feeds you.

Fast nej. Det fungerar inte så och jag är övertygad att fz inte varit vid liv om ditt påstående haft någon sorts grund.

Det är inte bara omoraliskt utan även olagligt och går att spåra ner sjukt enkelt.

Geeks Gaming
Skrivet av Sten-greger:

Har spelat 75 timmar(PC)och har inte haft tråkigt en sekund ännu.
Jag undrar om det är generationen lättstött som är dom som sågar spelet med sådan energi eller om det är så att dom inte har några liv.

Jag är bara runt 20h in och njuter fortfarande. Bara slutet av öppningen med heisten var ju guld!

Medlem

Uppe i 12 timmar, tycker det är fantastiskt so far! En krasch men det har hänt i alla spel sedan jag bytte från AMD till nvidia i våras.... och två glitchar jag tänkt på: Kallade på min bil, spånade i en annan bil så den flög åt flanders och att det varit dubbelöppning av en hissdörr.
Äntligen förstår jag storheten med raytracing också, så bra stämning som det ger i detta spelet är grymt!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag har aldrig spelat ett cd projekt spel förut (har witcher 1,2,3 i backloggen men har inte hittat motivationen till att börja från början)

Har inte heller riktigt förstått hypen kring cyberpunk och blev besviken att det är första och inte tredjeperson. Har varit ganska ointresserad i allmänhet men gillar cyberpunk setting en, Sedan läste jag recensioner och trots buggar och varningar köpte jag det igår till Stadia (min PC klarar det inte och ps4 verkar inte vara ett alternativ..)

Har nu spelat 10h och än så länge har jag haft skitkul, det är buggigt men underliggande spel är riktigt bra, även om jag behövt ladda sparfiler ett par ggr pga buggar. Jag föreslår att folk testar spelet innan man låter bilan falla och ger FZ skit för betyget.

Skriv svar