Diskutera - Vilket Battlefield är bäst?

Gnällkuk

Bad Company 2 följt av BF3.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag har bara spelat bf4 och bf1. Gillade fyran mer

Medlem

Det är väl nu folks ålder märks? Då en del antagligen inte ens spelade BF1942 och BF2 exempelvis...

Men för mig var BF2 höjdpunkten. Det är en del av mitt liv och gaming-historia jag alltid kommer minnas tillbaka till med nostalgi.

BF2.se - Ni som minns, ni vet. <3

Geeks Gaming

Teamplay=bf2
Pure fun=bc2
Theme=2142
E-sport=bf3

Allt efter 3an har bara varit fullt av onödiga gimmicks, onödiga unlocks/gadgets och massa annat onödigt enbart för att nå ut till så bred marknad som möjligt.

Medlem

Tillägg då; 90talist.
BF2 var min första online upplevelse i fps, så det är nära hjärtat.
2142 var riktigt kul, älskade titanmode. Även om det var lite ryckigt i början där inne.

Bad company 2 kändes inte som ett komplett battlefield när min referens är battlefield 2, Så 3an var det riktiga next step. Efter det har inget kommit än för mig. BF4 är 3.5. BF1 är mer en cinematisk upplevelse. BF5 njeh


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har tusentals timmar i olika BF men svaret är enkelt BF2 och BC2. Måste ändå tillägga till er som gnäller på
BFV ( har ca 1000 timmar där med ) att det är ett jävligt bra spel och överlägsen grafik mot andra motsvarande spel.

Megadelux

Codename Eagle, föregångaren. Det var iallafall det spelet jag haft absolut roligast i. Och det är ju samma företag så.

Medlem

Battlefield 2142 var ju rätt roligt också!!

Medlem

1. Bad Company 2
2. Battlefield 3
3. Battlefield 1942 (modden Silent Heroes var riktigt bra)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Bad Company 2
Battlefield 2
Battlefield 1942

De tre spelen hittade en formel som fungerade jädrigt bra.

BC 2, grym 24-spelar lir, där en mer kompakt 4-squad med omdesignade klasser passade titeln perfekt. Utmärkt bandesign, där Rush var ett skitbra tillägg som passade spelet och spelarantalet. Förstörelsen kändes genomtänkt och satte grädden på moset.

BF2, fantastisk balans mellan squad-antal, klassuppdelning, spelarantal och fordon. Seriens bästa bandesign, där skalbara kartor med 16-32-64 spelare, fungerade förvånansvärt bra. Intressant med Commander som hade kunnat haft ännu mer potential. Mod- och kart-verktyg.

BF 1942, lyckades med så mycket från första början, troligtvis mycket tack vare erfarenheter från Codename Eagle. Grym bandesign, schyst känsla i flygplan, tanks och fordon, 32-64 spelare, Conquest osv.

Medlem
Skrivet av maniac:

1. Bad Company 2
2. Battlefield 3
3. Battlefield 1942 (modden Silent Heroes var riktigt bra)

Käka lusekofta!

1. BF2
2. BF4
3. BF1942

Medlem

Battlefield 1942 och Battlefield 2.
Allt som kommit senare är så mycket sämre.

Medlem

1. Battlefield 2
2. Battlefield Vietnam
3. Battlefield 1942

Dom senare spelen känns mer som CoD med fordon i mitt tycke, med för stort fokus på perks och kitta vapen/loadouts.

Medlem

1. Battlefield Bad Company 2
2. Battlefield 2
3. Battlefield 3

Hoppas DICE gör bra Battlefield spel i framtiden.

Medlem

2142 såklart!

Medlem

Med nostalgi blir det nog :
1: BF 1942
2: BF 2
3: BF 3

Battlefield Vietnam sitta i helikopter och skjuta ner nordvietnameser var grymt. Sen är de jämt mellan BF2 och BF1942, gilla hur man fick till bombplanen i 1942. Tycker känslan just i flygplanen inte alls är bra i BFV


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

1942 antar jag..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

1942
Bfv
Bf3
Bf1

Orka modern igen, måtte de bli Vietnam utan en miljard prototyper så det ändå är modern, ala typ alla "cold war" spel ever..

Trots att BF 3 var riktigt nice så minns jag framför allt det jävla ksp spammandet i Operation metro.
Mest kul har jag haft i Bad company 2.

Och när det gäller nästa battlefield så hoppas jag fortfarande på 80-talet.

Medlem

Battlefield 2, Vietnam, 2142, 3. BFBC2:Vietnam var rätt sköj det med!
Sen gick det utför.

Fyran var väl helt OK. Men inte som de tidigare nämnda. Allt efter det var pannkaka.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

När det begav sig för varje spel:

BF 1942 damt Desert Combat. Helt otroligt roligt och nyskapande. Minns betan och ”wow-faktorn”. Att kunna hoppa in i olika fordon och köra var otroligt nyskapande.

Battlefield 2. Byggde vidare på allt som var bra. Men i modern tappning. Riktigt bra!

Bad Company 2: Förstörelse total. Roligt som attan med alla möjligheter och nyskapande detta gav. Rush var också riktigt skoj där banorna upplevdes som mer balanserade än senare spel.

BF 4 inkl DLC: riktigt roligt särskillt banorna med båtar. Blev återigen lite mer Battlefield känsla.

Medlem

Bad Company 2 helt klart. Annars har alla spel bara varit skit. Förutom Battlefield 1942 då.

Medlem

Jag har nog ingen favorit, inte spelat tillräckligt. Brorsan hade nog sagt 2142.

Off topic, är det @Molotov på bilden?

BF2, utan tvekan.
Rena skills, inga slumpkills pga raserade hus osv osv osv.
Efter en 16.000 timmar så är det fortfarande det bästa som gjorts någonsin. Och så länge EA är med i leken så kommer inget bättre göras.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Battlefield 9142 och Battlefield 2 håller jag varmast om hjärtat.
Om det är bara nostalgi eller om jag faktiskt tycker det kan jag inte svara på, men har som inte fått samma känsla som i dom spelen. Fast Battlefield 3 vara nära.
Battlefield 3 känner jag exakt samma som med tex Resident evil 4.
Spelen var bra men dom var början då spelen ändrades i en riktning jag inte gillade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

BF2, och spela matcher på upnorth

Medlem

Det senaste! De andra har jättedålig grafik i jämförelse.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Finns faktiskt ett rätt svar! BF: Bad Company 2

Battlefield 2 strax efter.

Helt rätt!!! hade inte kunnat 'säga det bättre själv, håller fullt med.

Medlem

Ingen med Hardline på första plats?

BF4 och BF3 för min del. 1942 var ju också svinkul när det kom förstås!

Skriv svar