Medlem
Subverse

När jag sökte på Subverse på Youtube så var dagens Fragzone Fredag ett av toppresultaten.

Kanske bara är min algoritm på Youtube, men jag tyckte i alla fall att det var lite roligt. Märkte även att vi inte har någon dedikterad Subverse-tråd här på forumet, så varför inte diskutera detta kommande spel lite? Vad tycker ni om hittills släppt material? Tänker främst på den nyligen släppta trailern:

Ja, vad tycker forumet om Subverse?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Moderator | Testpilot

Så himla sugen på att pröva.

Hela spelet är för mig intressant. Visst vi skojar om allt snusk, men det är ju kul! Spännande att se hur långt det går, vad handlingen går ut på, hur gameplay känns och om allt sedan faktiskt är helt okej i slutändan.

Det är ett sådant där annorlunda spel som bara gör mig intresserad. Loop Hero var också ett sådant med hur den slängde ihop olika genrer. Känslan är ju dock att all erotik är det som lyfter spelet för många och resten av upplevelsen är helt banal.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så himla sugen på att pröva.

Hela spelet är för mig intressant. Visst vi skojar om allt snusk, men det är ju kul! Spännande att se hur långt det går, vad handlingen går ut på, hur gameplay känns och om allt sedan faktiskt är helt okej i slutändan.

Det är ett sådant där annorlunda spel som bara gör mig intresserad. Loop Hero var också ett sådant med hur den slängde ihop olika genrer. Känslan är ju dock att all erotik är det som lyfter spelet för många och resten av upplevelsen är helt banal.

Det finns VR-spel med samma tema som är bättre. Fråga mig inte hur jag vet det som!

Moderator | Testpilot
Skrivet av AplAy:

Det finns VR-spel med samma tema som är bättre. Fråga mig inte hur jag vet det som!

Haha!

Näe men ärligt - jag är spänd till att se hur de faktiskt gör spelet. Är det bara erotik och resten är skit så blir jag lite besviken, men inte som att jag haft högra förväntningar till att börja med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Går det att spela med en hand?

Medlem
Skrivet av Rafner:

Går det att spela med en hand?

Jadu, hittade svaret till din fråga i spelets FAQs.

"Can the game be played with one hand for obvious reasons?

The only time you'll need two hands is for the SHMUP sections."

Skribent

Hela premissen med spelet känns lite sådär tramsigt rolig, men gameplayet ser dessvärre rätt trist ut.

Gnällkuk

Haha, "Dela med dig av din kompis intryck i tråden" geni!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Med risk för att låta som en tråkmåns så måste jag säga att det här är en av anledningarna till att jag i princip har slutat använda Steams butik. Shovelware och porr verkar vara deras nya inriktning och jag klarar mig fint utan det.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det finns VR-spel med samma tema som är bättre. Fråga mig inte hur jag vet det som!

Du har nog frågat åt en kompis tror jag


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Med risk för att låta som en tråkmåns så måste jag säga att det här är en av anledningarna till att jag i princip har slutat använda Steams butik. Shovelware och porr verkar vara deras nya inriktning och jag klarar mig fint utan det.

Är lite samma anledning till varför jag slutat handla på ICA. Bara massa kokain och hasch nu för tiden.

/s

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Med risk för att låta som en tråkmåns så måste jag säga att det här är en av anledningarna till att jag i princip har slutat använda Steams butik. Shovelware och porr verkar vara deras nya inriktning och jag klarar mig fint utan det.

Men hur är det ett problem?

Man måste aktivt välja att man vill se "vuxet" innehåll, och det finns bra inställningar för att filtrera det enligt precis det man vill ha. Vad gäller shovelware spelen så dyker de aldrig upp någonstans för mig. Visst finns de i butiken, men det är ju inte som de blir rekommenderade till en. Man måste verkligen söka upp sånt om man vill ha det.

Medlem

Tycker fortfarande att den almänna inställningen mot erotik är ganska så konstig. Det är helt okej att kötta ihjäl fiender med ultravåld, men människans nakenhet och sexualitet är fortfarande tabu. =/

Make love, not war?

Medlem

Håller med @alexraptor tycker det kan bli nästintill fjantigt när erotik ska ses som något speciellt i spel. Kommer ihåg att det var mycket hype kring både witcher 3 och cyberpunk 2077 för att man just kunde ha sex...

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Men hur är det ett problem?

Man måste aktivt välja att man vill se "vuxet" innehåll, och det finns bra inställningar för att filtrera det enligt precis det man vill ha. Vad gäller shovelware spelen så dyker de aldrig upp någonstans för mig. Visst finns de i butiken, men det är ju inte som de blir rekommenderade till en. Man måste verkligen söka upp sånt om man vill ha det.

Har flertalet gånger sett hentai och annat skräp när jag tittat igenom butikens startsida även fast jag aldrig har köpt eller önskelistat något som ens är i närheten av det. Visst kan man filtrera bort snusk om man vill det men jag väljer hellre att använda andra mer smakfulla butiker om möjlighet ges.

Medlem

Så länge det är mycket knull blir det nog fet bra.

eld
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har flertalet gånger sett hentai och annat skräp när jag tittat igenom butikens startsida även fast jag aldrig har köpt eller önskelistat något som ens är i närheten av det. Visst kan man filtrera bort snusk om man vill det men jag väljer hellre att använda andra mer smakfulla butiker om möjlighet ges.

Fast det kanske är din preferens ändå

Medlem
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har flertalet gånger sett hentai och annat skräp när jag tittat igenom butikens startsida även fast jag aldrig har köpt eller önskelistat något som ens är i närheten av det. Visst kan man filtrera bort snusk om man vill det men jag väljer hellre att använda andra mer smakfulla butiker om möjlighet ges.

Porr går att filtrera bort.
Shovelware har jag inte reagerat på, du har hamnat i nån bubbla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Men hur är det ett problem?

Man måste aktivt välja att man vill se "vuxet" innehåll, och det finns bra inställningar för att filtrera det enligt precis det man vill ha. Vad gäller shovelware spelen så dyker de aldrig upp någonstans för mig. Visst finns de i butiken, men det är ju inte som de blir rekommenderade till en. Man måste verkligen söka upp sånt om man vill ha det.

"Som man bäddar får man ligga." heter det ju

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker fortfarande att den almänna inställningen mot erotik är ganska så konstig. Det är helt okej att kötta ihjäl fiender med ultravåld, men människans nakenhet och sexualitet är fortfarande tabu. =/

Make love, not war?

Jag förstår vad du menar och håller egentligen med, men glöm inte att många obekräftade undersökningar pekar på att endast en av de två genrerna, i överväldigande majoritet av fallen, motiverar dig till att fortsätta med spelupplevelsen när du lämnat datorn, så olikheter finns.

Medlem

Förövrigt är jag helt övertygad om att "spelets" dragningskraft för ovanlighetens skull inte ligger i själva gameplay, utan snarare till viss del på story men framförallt i mellansekvenserna. Jag förväntar mig att recensionerna blir ovanligt intressanta då man antagligen kommer kunna läsa saker i stil med:

Minussidan:
"- gameplay är bland det sämsta jag upplevt."
"- kontrollerna är helt ohanterliga."
"- det är fullt med buggar."
"- ingen som helst multiplayer."

Plussidan
"+ inget av det ovanstående spelar någon roll"
"+ jättebra, uh, grafik!

Betyg: 5/5

Medlem

Tycker det är tråkigt med överdriven moralism eller vad man vill kalla det.
Ett spel eller en film är ju ofta en fantasi eller kreativt uttryck och då kan jag ofta tycka att det är tråkigt när det ska hållas tillbaka av konservativa.

Nu menar jag inte att alla spel eller filmer borde anspela mer på sexualitet, men när till exempel Diablo går ifrån att inspireras av metall med satanism till censurerad anime så tycker jag det är tråkigt.

Medlem

Äntligen! Har (såklart) en vän som längtat!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Ender:

"Som man bäddar får man ligga." heter det ju

Men vänta nu... "Den man ligger med får bädda" är det väl?

Medlem

Min kompis har spelat detta i tre timmar nu, han säger att gameplayet överraskar faktiskt positivt. Såg rätt trist ut i trailers men det har ändå sin charm särskilt då man ständigt får nya uppgraderingar till skeppet etc, man blir belönad med progress och eh... intressanta cutscenes! Massor av lore faktiskt, långa dialoger etc vilket är det som tar upp det mesta av speltiden än så länge och jag- eller förlåt, min kompis gillar det! Den vrickade snuskhumorn är spot on, man drar konstant på smilbanden och det är en skön omväxling från det man normalt spelar idag.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Ender:

Förövrigt är jag helt övertygad om att "spelets" dragningskraft för ovanlighetens skull inte ligger i själva gameplay, utan snarare till viss del på story men framförallt i mellansekvenserna. Jag förväntar mig att recensionerna blir ovanligt intressanta då man antagligen kommer kunna läsa saker i stil med:

Minussidan:
"- gameplay är bland det sämsta jag upplevt."
"- kontrollerna är helt ohanterliga."
"- det är fullt med buggar."
"- ingen som helst multiplayer."

Plussidan
"+ inget av det ovanstående spelar någon roll"
"+ jättebra, uh, grafik!

Betyg: 5/5

Jag ser inte riktigt hur det skiljer sig mot hur recensioner av spel idag normalt brukar se ut.

Hur ofta brukar du se recensioner som fokuserar på gameplay, spelmekanik, AI, fysik, ban-, uppdrags-, vapen-, fiende-design, osv?

Nästan alltid verkar huvudfokuset ligga på all fyllning runtomkring, såsom grafik, animationer, detaljrikedomen, berättande, karaktärer och mellansekvenser.

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Jag förstår vad du menar och håller egentligen med, men glöm inte att många obekräftade undersökningar pekar på att endast en av de två genrerna, i överväldigande majoritet av fallen, motiverar dig till att fortsätta med spelupplevelsen när du lämnat datorn, så olikheter finns.

Det är väl mycket i media som motiverar en till saker men tanken är väl att det inte pushar en till att göra våldshandlingar.

Kollar man på ett matprogram så blir man nog sugen på mat men man kommer inte råna ett McDonalds.

Rädslan är ju lik den med spelvåld, att det ska motivera till sexvåld.

Men det är ju någon slags skam över sex som går lång bortom våld. Otroligt många är helt okej att se en våldsam film med sina föräldrar men så fort sexscenen dyker fram så sjunker ansiktet in i skämskudden.

Medlem

Tycker att det är intressant att porrspel får mer utrymme nu. Minns att förut fanns det snusk spel som knappast skulle kunna gå att beskriva som spel ens. Japan har alltid legat "före" väst, men nu kommer det spel med mer kött (huh huh) på bena. Mer story, mer gameplay osv.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

12
Skriv svar