MSI Optix G273QF, snabb 27-tummare för e-sport

Robot
MSI Optix G273QF, snabb 27-tummare för e-sport

MSI satsar på e-sport med en skärm som har en uppdateringsfrekvens på 165 Hz. Är det vinnande för spelande?

#MSI, #e-sport, #skärm


Skribent

Härlig text! Sitter själv med en Optix-skärm från MSI (MAG271CQR) som jag är nöjd med (dock med möjlighet att höja skärmen och "endast" 144 Hz).

Moderator | Testpilot

Att inte kunna höja och sänka skärmen känns fattigt. Ett måste för mig i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Härlig text! Sitter själv med en Optix-skärm från MSI (MAG271CQR) som jag är nöjd med (dock med möjlighet att höja skärmen och "endast" 144 Hz).

Tack! Kan tänka mig att det är en liknande variant som denna då förstår jag att du är nöjd. Väldigt svårt att se skillnad på 165 Hz och 144, för mig i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Att inte kunna höja och sänka skärmen känns fattigt. Ett måste för mig i alla fall.

Ja, det är lite konstigt att det inte fanns den möjligheten och jag kan hålla med dig om att det nästan är ett måste.

Medlem

Så då får man räkna med en gas-arm eller palla upp skärmen på telefonkataloger (eller dylika tjocka böcker som man inte har användning av).
Personligen en av de första sakerna jag kollar på när jag ska köpa skärm

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att inte kunna höja och sänka skärmen känns fattigt. Ett måste för mig i alla fall.

Ett tips är att köpa en gasarm som man fäster på bordskanten. Så. Jävla. Skönt. Frigör yta och du är inte hindrad av foten för att ställa in skärmen exakt så som du vill ha den. Sedan jag monterade min förra skärm på det här sättet är det första jag kollar på en skärm om den har VESA-fäste, annars får det vara.

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/ska... <-- Tror det är den där jag har. Inget fancy, men den gör vad den ska. Nackdel är ju dock att om man stöter till bordet så går vibrationerna direkt upp i skärmen, men personligen är det inget jag märker av.

NuZ
Testpilot

Trevlig recension @Mutumba
Blev ju bra tester det där och bra skrivet!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot
Skrivet av Rejzer:

Så då får man räkna med en gas-arm eller palla upp skärmen på telefonkataloger (eller dylika tjocka böcker som man inte har användning av).
Personligen en av de första sakerna jag kollar på när jag ska köpa skärm

Jag har ingen erfarenhet av gas-armar sedan tidigare men det verkar vara ett intressant upplägg då man kan ställa in vilken nivå som önskas på egen hand. För det tråkiga är ju att telefonkataloger är en utdöende art.

Skrivet av NuZ:

Trevlig recension @Mutumba
Blev ju bra tester det där och bra skrivet!

Tack för det!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ett tips är att köpa en gasarm som man fäster på bordskanten. Så. Jävla. Skönt. Frigör yta och du är inte hindrad av foten för att ställa in skärmen exakt så som du vill ha den. Sedan jag monterade min förra skärm på det här sättet är det första jag kollar på en skärm om den har VESA-fäste, annars får det vara.

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/ska... <-- Tror det är den där jag har. Inget fancy, men den gör vad den ska. Nackdel är ju dock att om man stöter till bordet så går vibrationerna direkt upp i skärmen, men personligen är det inget jag märker av.

Absolut. Har gasarmar till tre skärmar på mitt skrivbord så jag kan svänga omkring dem vid behov i olika konfigurationer beroende på vad jag gör för tillfället. Huruvida skärmarna gungar eller inte beror väldigt skrivbordet. Jag hade tidigare en 150x80 Linmon + Alex kombo från IKEA som inte skapade gungningar alls, medan min nuvarande 120x80 Igloo från Komplett gungar friskt

NuZ
Testpilot

Trevlig läsning! Snyggt @Mutumba
Ja hög och sänkbart är viktigt för mig iaf men gissas vad stilren och snygg skärmen var


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Lite låg upplösning dock kan jag tycka.

Testpilot
Skrivet av General White:

Lite låg upplösning dock kan jag tycka.

Ja, det är ju en smaksak! Jag har nyligen lämnat 1080p för 1440p så för mig är det ett väldigt bra steg som jag fortfarande utforskar kan man säga. Men den som vill ha skärmen för e-sport syfte kanske nöjer sig med 1440p?

1
Skriv svar