Jag har en idé

Inaktiv
Jag har en idé

Nu när ni letar andra sätt att få in slantar, och PC Gamer lägger ned, skulle det vara möjligt med ett FZ-magasin en gång i kvartalet?
Jag prenumererar tillexempel på Expo, som utges 4 gånger per år, för en årlig summa på 340 kr tror jag, och att få ett FZ-magasin 4 gånger per år, tror jag faktiskt många skulle prenumerera på.

Ni skulle ju kunna göra 2 varianter, en med DVD, med t.ex FZ-fredag och patchar.

Bara en idé.

Mvh
Patrik

Redaktör
Skrivet av anon_326443:

Nu när ni letar andra sätt att få in slantar, och PC Gamer lägger ned, skulle det vara möjligt med ett FZ-magasin en gång i kvartalet?
Jag prenumererar tillexempel på Expo, som utges 4 gånger per år, för en årlig summa på 340 kr tror jag, och att få ett FZ-magasin 4 gånger per år, tror jag faktiskt många skulle prenumerera på.

Ni skulle ju kunna göra 2 varianter, en med DVD, med t.ex FZ-fredag och patchar.

Bara en idé.

Mvh
Patrik

Tidning är trevligt, men de lär vara extremt svårt att få en sån grej att bära ekonomiskt. Varken vi eller Sweclockers har gjort tidning så det skulle bli att starta från noll. Och när inte ens etablerade tidningar funkar lär inte vi får det lättare. Tyvärr.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Tidning är trevligt, men de lär vara extremt svårt att få en sån grej att bära ekonomiskt. Varken vi eller Sweclockers har gjort tidning så det skulle bli att starta från noll. Och när inte ens etablerade tidningar funkar lär inte vi får det lättare. Tyvärr.

Sweclockers skulle ju slåss ju med svenska datortidningar, det kommer ju inte ni göra?

Jag tänkte ett upplägg med lite "off topic" diskussioner om spel, spelbranchen, lite mer "grävande" än ni kan göra på nätet.

Det var som sagt bara en idé.

Kanske ett "jul-album" och ett "semesteralbum"

Mvh
Patrik

Redaktör
Skrivet av anon_326443:

Sweclockers skulle ju slåss ju med svenska datortidningar, det kommer ju inte ni göra?

Jag tänkte ett upplägg med lite "off topic" diskussioner om spel, spelbranchen, lite mer "grävande" än ni kan göra på nätet.

Det var som sagt bara en idé.

Kanske ett "jul-album" och ett "semesteralbum"

Mvh
Patrik

Idéer är aldrig fel att dela med sig av. Men jag tror det är extremt svårt att driva en tidning för teknikkunniga läsare (som gamers är) i dag. Men så är jag å andra sidan webbmänniska sen 20 år tillbaka och kan föga om tidningsmakandets hemligheter, så jag kan ha fel.


signatur
Inaktiv

Kolla med en omröstning i forumen

Jag förstår det där med webbmänniska också, men har kvar gamla gamingtidningar, och vissa utvalda pc+/datormagazine....

Alltid gillat att ha vissa saker på papper.


Trevlig helg

Redaktör
Skrivet av anon_326443:

Kolla med en omröstning i forumen

Jag förstår det där med webbmänniska också, men har kvar gamla gamingtidningar, och vissa utvalda pc+/datormagazine....

Alltid gillat att ha vissa saker på papper.


Trevlig helg

Detsamma, och tack för att du tycker till!


signatur
Skrivet av anon_326443:

Kolla med en omröstning i forumen

Jag förstår det där med webbmänniska också, men har kvar gamla gamingtidningar, och vissa utvalda pc+/datormagazine....

Alltid gillat att ha vissa saker på papper.


Trevlig helg

Man kan göra ett digitalt magazin, det finns många som gör det, men det skulle kräva mycket tid som förmodligen inte finns.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar