Videor med Far Cry 6-gameplay har läckt innan Ubisofts avtäckande

Robot
Videor med Far Cry 6-gameplay har läckt innan Ubisofts avtäckande

Ja, den hjulförsedda taxen är med.

#Far-cry-6, #Ubisoft


Medlem
Medlem

Det här är underhållning! Längtar. 😃

Medlem

Såg väldigt snyggt ut, men gameplay såg ut o vara det gamla vanliga. Massa kaos. Blir troligen inget köpt denna gång heller. Blev så otroligt besviken på FC5, vilket var som att spela 3-4 igen men med ett nytt skin, har inte kunnat släppa eftersmaken.
Hahaha skulle inte förvåna mig att det hela börjar med att man blir fångad, ska avrättas och något händer så du får chansen att springa medan fienden ropar och skjuter efter dig 😂

Medlem

Ser ut exakt som alla andra. Trist att det aldrig blir nåt nytt av det.

Medlem
Skrivet av noyart:

Såg väldigt snyggt ut, men gameplay såg ut o vara det gamla vanliga. Massa kaos. Blir troligen inget köpt denna gång heller. Blev så otroligt besviken på FC5 o har inte kunnat släppa eftersmaken än

Jaså, varför då? Var du obekant med Far Cry-serien när du köpte femman?

Avstängd

När ska folk lära sig att RPG med stora öppna världar ska vara i tredjeperson? Se och lär av AC valhalla och horizon forbidden west!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

När ska folk lära sig att RPG med stora öppna världar ska vara i tredjeperson? Se och lär av AC valhalla och horizon forbidden west!

Tycker allt att Elder Scrolls funkar hur bra som helst utan tredje-person, så det där är nog en smaksak. Sen är ju Farcry mer en FPS serie än just RPG.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv

Hade riktigt skoj med FC5 (bortsett från fiskandet). Bra spel.
Ubisoft brukar sänka priset på sina spel rätt snabbt så det blir kanske ett köp då, om recensionerna blir bra vill säga.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jaså, varför då? Var du obekant med Far Cry-serien när du köpte femman?

Uppdaterade mitt inlägg då jag insåg att jag glömde förklara. Har spelat de flesta farcry spel, dom som jag inte spelat är farcry grottmäniska och new dawn (tror jag det heter). Om man bortser från FC1 så gillade jag 2an då det kändes ganska fräscht när det kom, även om det spelet hade en del sjukdomar (checkpoint respawn t.ex.) FC3 gav mig en riktig wow känsla minns jag, satt uppe hela nätter o spelade. 4an var riktigt bra även fast det spelet var så likt 3an. Köpte 5an eftersom jag hade haft så bra upplevelse med de tidigare spelen men när jag väl spelade igenom det så kändes det så extermt meh. Personligen saknades det något, var varken spännande eller intressant. Nu när jag tänker efter så kunde det ha varit lite av allt som gav mig den där dåliga eftersmaken från 5an, gunplay var inget nytt, storyn lät spännade med en galen amerikansk sekt... men jag tappade intresset halvvägs, minns inga karaktärer heller. Miljön var fin men kändes tom även om det fanns "npc" för fylla ut den. Testade även på Coop men det slutade alltid bara(bara alltid?) med att vi hade en shootout i det där slottet haha.

Avstängd
Skrivet av Managor:

Tycker allt att Elder Scrolls funkar hur bra som helst utan tredje-person, så det där är nog en smaksak. Sen är ju Farcry mer en FPS serie än just RPG.

Ok men dom största RPG:s är i tredjeperson. Zelda, witcher 3, alla Assassins creed? Men som du säger är väl detta mer ett fps.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av noyart:

Uppdaterade mitt inlägg då jag insåg att jag glömde förklara. Har spelat de flesta farcry spel, dom som jag inte spelat är farcry grottmäniska och new dawn (tror jag det heter). Om man bortser från FC1 så gillade jag 2an då det kändes ganska fräscht när det kom, även om det spelet hade en del sjukdomar (checkpoint respawn t.ex.) FC3 gav mig en riktig wow känsla minns jag, satt uppe hela nätter o spelade. 4an var riktigt bra även fast det spelet var så likt 3an. Köpte 5an eftersom jag hade haft så bra upplevelse med de tidigare spelen men när jag väl spelade igenom det så kändes det så extermt meh. Personligen saknades det något, var varken spännande eller intressant. Nu när jag tänker efter så kunde det ha varit lite av allt som gav mig den där dåliga eftersmaken från 5an, gunplay var inget nytt, storyn lät spännade med en galen amerikansk sekt... men jag tappade intresset halvvägs, minns inga karaktärer heller. Miljön var fin men kändes tom även om det fanns "npc" för fylla ut den. Testade även på Coop men det slutade alltid bara(bara alltid?) med att vi hade en shootout i det där slottet haha.

Där är vi oense!😆 Jag tycker Far Cry 5 är det bästa i serien! Älskar världen, sekter och dumma amerikaner.

Medlem

Tycker FC alltid är underhållande, men eftersom det ska vara raytracing den här gången, så blir det att vänta tills nytt kort. Nästa höst? Försökte se vilken typ av raytracing de stoppat in, men kunde inte avgöra. Trodde det var reflektioner och viss belysning, som i RE Village, med tanke på att det är AMD som sponsrar, men det var isf inte glasklart eller i alla lägen isf.

Eller så är det som AMD sa igår på Sweclockers live, att de gör en avvägning och blandar raytracade reflektioner och SSR av prestandaskäl. Det gör ju även Metro Exodus Enhanced Edition, så det är väl det mest optimala i praktiken än så länge om det ska bli spelbart för den stora massan. Far Cry 6 vore också ett bra spel att utannonsera FSR med för AMD, Eftersom det är Computex nästa vecka skulle det kunna passa in i ryktena att FSR kommer snart.

Medlem

Ser ganska kul ut. Gillade trean o fyran. Efter det har jag inte varit så intresserad.
Men jag hade hoppats på lite skarpare grafik. Kan vara videon som är lågupplöst men snyggt var det inte.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Ser ut exakt som alla andra. Trist att det aldrig blir nåt nytt av det.

Håller helt med. Det blir nog inget köp för min del.

Medlem

Japp, ser ut som det brukar göra. Gör inget, jag väntar tills spelet och alla DLC är ute för billigare peng, de gör den här sortens spel ändå hyfsat bra. Det brukar vara OK underhållning och nu är det ett tag sedan 5an.

Medlem

aaaand its gone, inte förvånande, hann se klippet i alla fall


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av breahl:

När ska folk lära sig att RPG med stora öppna världar ska vara i tredjeperson? Se och lär av AC valhalla och horizon forbidden west!

Vad är det som göra att tredjepersonsvy funkar bättre? Själv föredrar jag alltid förstapersonsvy. Undviker tom vissa spel med endast tredjepersonskamera.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av breahl:

När ska folk lära sig att RPG med stora öppna världar ska vara i tredjeperson? Se och lär av AC valhalla och horizon forbidden west!

Skrivet av brunnlake:

Vad är det som göra att tredjepersonsvy funkar bättre? Själv föredrar jag alltid förstapersonsvy. Undviker tom vissa spel med endast tredjepersonskamera.

Nu är ju varken AC eller Horizon rollspel som t.ex. Elder Scrolls är, men jag gissar på att breahl främst är en konsolspelare då brukar förstapersonsvy vara ganska låg fov och klumpig styrning så då trivs man förmodligen bättre med tredjepersonskamera.

För mig som främst spelar på PC vill jag ha förstapersonskamera till så gott som alla spel då det ger mig verklig inlevelse. Tredjeperson påminner mig för mycket om att jag spelar ett spel och inte lever i en annan värld.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Jag hittade gameplay här (en bit in i videon där den ryske kille snackar):

https://files.fm/f/rxxrmg7zq#

Jag fick en känsla att det var "Just Cause 5" i FPS-läge.

Eftersom jag precis har spelat Metro: Exodus så jämför jag grafiken rakt av och tänker hur häftigt det hade varit om 4A Games hade gjort spelet istället. Deras detaljrika världar blir man aldrig trött på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av breahl:

När ska folk lära sig att RPG med stora öppna världar ska vara i tredjeperson? Se och lär av AC valhalla och horizon forbidden west!

Far Cry vore ju totalt värdelöst i tredje person.

Edit: Hittade videon på reddit. Blir fan besviken när jag ser vad arsenalen verkar bestå av, hade hoppats på ett stort utbud av vapen och attachments med förankring i verkligheten, här verkar fokus vara större på hemmabyggda CD-kanoner och dylikt. Hoppas verkligen att det finns många normala vapen också.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Gå till Youtube, sök på "Far Cry 6", ställ in filtret på "idag/today". Finns ett par kopior uppladdade.

Medlem

Hoppas på mer information ikväll om det blir en kart editor, mod stöd och co op igenom hela kampanjen.

Medlem

Spelade det här för många år sedan. De hette far cry 5 tror jag. De var ingen höjdare. Är de bara jag som tycker Alla spel ser likadana ut nu för tiden.?

Små,små skillnader mellan uppföljare bara. De känns mer som expansioner än uppföljare.

Medlem

Hoppas det inte spawnar en bil med fiender i närheten av en varannan sekund i detta spel. Körde halva 5:an sedan blev jag så less på skiten. Hade aldrig detta problem i de andra spelen.

Medlem

"Classic Far Cry" var precis vad jag hoppades på att få höra. Kommer kännas att det är ett Far Cry spel man spelar men ny värld, ny story och förbättrad grafik, helt perfekt.

Medlem

CTRL-C CTRL-V

Medlem

Jag blir inte ledsen över jag högst sannolikt inte kan spela detta. Tycker inte det ser så jävla kul och nyskapande ut..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Blir nog ett köp, Far cry spelen brukar vara underhållande.
Väntar tills det går ner i pris lite däremot, Ubi rear alldeles för snabbt, man känner sig blåst när man köpt till fullpris.

12
Skriv svar