Videor med Far Cry 6-gameplay har läckt innan Ubisofts avtäckande
Såg väldigt snyggt ut, men gameplay såg ut o vara det gamla vanliga. Massa kaos. Blir troligen inget köpt denna gång heller. Blev så otroligt besviken på FC5, vilket var som att spela 3-4 igen men med ett nytt skin, har inte kunnat släppa eftersmaken.
Hahaha skulle inte förvåna mig att det hela börjar med att man blir fångad, ska avrättas och något händer så du får chansen att springa medan fienden ropar och skjuter efter dig 😂
Såg väldigt snyggt ut, men gameplay såg ut o vara det gamla vanliga. Massa kaos. Blir troligen inget köpt denna gång heller. Blev så otroligt besviken på FC5 o har inte kunnat släppa eftersmaken än
Jaså, varför då? Var du obekant med Far Cry-serien när du köpte femman?
När ska folk lära sig att RPG med stora öppna världar ska vara i tredjeperson? Se och lär av AC valhalla och horizon forbidden west!
Tycker allt att Elder Scrolls funkar hur bra som helst utan tredje-person, så det där är nog en smaksak. Sen är ju Farcry mer en FPS serie än just RPG.
Switch, PC och Dödsmetall.
Jaså, varför då? Var du obekant med Far Cry-serien när du köpte femman?
Uppdaterade mitt inlägg då jag insåg att jag glömde förklara. Har spelat de flesta farcry spel, dom som jag inte spelat är farcry grottmäniska och new dawn (tror jag det heter). Om man bortser från FC1 så gillade jag 2an då det kändes ganska fräscht när det kom, även om det spelet hade en del sjukdomar (checkpoint respawn t.ex.) FC3 gav mig en riktig wow känsla minns jag, satt uppe hela nätter o spelade. 4an var riktigt bra även fast det spelet var så likt 3an. Köpte 5an eftersom jag hade haft så bra upplevelse med de tidigare spelen men när jag väl spelade igenom det så kändes det så extermt meh. Personligen saknades det något, var varken spännande eller intressant. Nu när jag tänker efter så kunde det ha varit lite av allt som gav mig den där dåliga eftersmaken från 5an, gunplay var inget nytt, storyn lät spännade med en galen amerikansk sekt... men jag tappade intresset halvvägs, minns inga karaktärer heller. Miljön var fin men kändes tom även om det fanns "npc" för fylla ut den. Testade även på Coop men det slutade alltid bara(bara alltid?) med att vi hade en shootout i det där slottet haha.
Tycker allt att Elder Scrolls funkar hur bra som helst utan tredje-person, så det där är nog en smaksak. Sen är ju Farcry mer en FPS serie än just RPG.
Ok men dom största RPG:s är i tredjeperson. Zelda, witcher 3, alla Assassins creed? Men som du säger är väl detta mer ett fps.
PS5 och inget annat.
Uppdaterade mitt inlägg då jag insåg att jag glömde förklara. Har spelat de flesta farcry spel, dom som jag inte spelat är farcry grottmäniska och new dawn (tror jag det heter). Om man bortser från FC1 så gillade jag 2an då det kändes ganska fräscht när det kom, även om det spelet hade en del sjukdomar (checkpoint respawn t.ex.) FC3 gav mig en riktig wow känsla minns jag, satt uppe hela nätter o spelade. 4an var riktigt bra även fast det spelet var så likt 3an. Köpte 5an eftersom jag hade haft så bra upplevelse med de tidigare spelen men när jag väl spelade igenom det så kändes det så extermt meh. Personligen saknades det något, var varken spännande eller intressant. Nu när jag tänker efter så kunde det ha varit lite av allt som gav mig den där dåliga eftersmaken från 5an, gunplay var inget nytt, storyn lät spännade med en galen amerikansk sekt... men jag tappade intresset halvvägs, minns inga karaktärer heller. Miljön var fin men kändes tom även om det fanns "npc" för fylla ut den. Testade även på Coop men det slutade alltid bara(bara alltid?) med att vi hade en shootout i det där slottet haha.
Där är vi oense!😆 Jag tycker Far Cry 5 är det bästa i serien! Älskar världen, sekter och dumma amerikaner.
Tycker FC alltid är underhållande, men eftersom det ska vara raytracing den här gången, så blir det att vänta tills nytt kort. Nästa höst? Försökte se vilken typ av raytracing de stoppat in, men kunde inte avgöra. Trodde det var reflektioner och viss belysning, som i RE Village, med tanke på att det är AMD som sponsrar, men det var isf inte glasklart eller i alla lägen isf.
Eller så är det som AMD sa igår på Sweclockers live, att de gör en avvägning och blandar raytracade reflektioner och SSR av prestandaskäl. Det gör ju även Metro Exodus Enhanced Edition, så det är väl det mest optimala i praktiken än så länge om det ska bli spelbart för den stora massan. Far Cry 6 vore också ett bra spel att utannonsera FSR med för AMD, Eftersom det är Computex nästa vecka skulle det kunna passa in i ryktena att FSR kommer snart.
Ser ut exakt som alla andra. Trist att det aldrig blir nåt nytt av det.
Håller helt med. Det blir nog inget köp för min del.
När ska folk lära sig att RPG med stora öppna världar ska vara i tredjeperson? Se och lär av AC valhalla och horizon forbidden west!
Vad är det som göra att tredjepersonsvy funkar bättre? Själv föredrar jag alltid förstapersonsvy. Undviker tom vissa spel med endast tredjepersonskamera.
Vad är det som göra att tredjepersonsvy funkar bättre? Själv föredrar jag alltid förstapersonsvy. Undviker tom vissa spel med endast tredjepersonskamera.
Nu är ju varken AC eller Horizon rollspel som t.ex. Elder Scrolls är, men jag gissar på att breahl främst är en konsolspelare då brukar förstapersonsvy vara ganska låg fov och klumpig styrning så då trivs man förmodligen bättre med tredjepersonskamera.
För mig som främst spelar på PC vill jag ha förstapersonskamera till så gott som alla spel då det ger mig verklig inlevelse. Tredjeperson påminner mig för mycket om att jag spelar ett spel och inte lever i en annan värld.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Jag hittade gameplay här (en bit in i videon där den ryske kille snackar):
Jag fick en känsla att det var "Just Cause 5" i FPS-läge.
Eftersom jag precis har spelat Metro: Exodus så jämför jag grafiken rakt av och tänker hur häftigt det hade varit om 4A Games hade gjort spelet istället. Deras detaljrika världar blir man aldrig trött på.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Far Cry vore ju totalt värdelöst i tredje person.
Edit: Hittade videon på reddit. Blir fan besviken när jag ser vad arsenalen verkar bestå av, hade hoppats på ett stort utbud av vapen och attachments med förankring i verkligheten, här verkar fokus vara större på hemmabyggda CD-kanoner och dylikt. Hoppas verkligen att det finns många normala vapen också.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Gå till Youtube, sök på "Far Cry 6", ställ in filtret på "idag/today". Finns ett par kopior uppladdade.