FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

brrap brrap pew pew
FRZDZ 2022, Säsong 1, Rally 5 avslutat!

Hei ystäväni!

Efter en vecka i oförlåtande Skottland, där vi sett säsongens högsta deltagande (hela 30 förare deltog!) tar vi pick och pack och drar till grannlandet - Wales! Här ska vi sladda fram i en riktigt tuff klass: H3 (RWD).
God lycka allesammans!

Skottlands resultat:

Rally Skottland

Powerstage Skottland

Säsongstabell


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Har kört igenom Wales, klar förbättring från Skottland

Hände inte så mycket spännande, en rullning på ss6 som krävde en reset annars var det rätt städad körning!

Jag spelade in hela rallyt denna gång. Kunde inte få in sträckorna på progress-baren men tiderna finns om man går in på tuben.

Medlem
Skrivet av Doed:

Personligen har jag alltid varit lite svag för Momo generellt. Vet inte riktigt vad det är men deras rattar tilltalar mig på en annan nivå.

Efter att nu ha klämt på båda lutar det trots allt åt Sparcon. Visuellt tycker jag Momon är mer tilltalande men greppet är lite för smalt. Sparcons fylligare grepp känns bättre att hålla i.

Medlem

Spräckt kylare på ss1, orkade inte ytterligare ett rally där man kämpar för att ta sig runt så tog en DNF. Förhoppningsvis hinner man träna lite mer inför nästa vecka.

Medlem

Inte för jag vill vara petig men borde inte jag få 35p för scotland ? 30 + 5

Skrivet av lerb:

Hei ystäväni!

Efter en vecka i oförlåtande Skottland, där vi sett säsongens högsta deltagande (hela 30 förare deltog!) tar vi pick och pack och drar till grannlandet - Wales! Här ska vi sladda fram i en riktigt tuff klass: H3 (RWD).
God lycka allesammans!

Skottlands resultat:

Rally Skottland

https://i.imgur.com/YczpPTh.png

Powerstage Skottland

https://i.imgur.com/qIIVOqg.png

Säsongstabell

https://i.imgur.com/ww62cxM.png

brrap brrap pew pew
Skrivet av PV_544_1965:

Inte för jag vill vara petig men borde inte jag få 35p för scotland ? 30 + 5

Jo du har helt rätt, ska kolla på detta vid tillfälle!

Edit 1: Haha, darrhänt som man är innan första koppen är intagen så hade jag lyckats skriva att du placerade dig som "11" på powerstage istället för "1" - Sorry!

Edit 2: Nu är det fixat! Sorry PV!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Jo du har helt rätt, ska kolla på detta vid tillfälle!

Edit 1: Haha, darrhänt som man är innan första koppen är intagen så hade jag lyckats skriva att du placerade dig som "11" på powerstage istället för "1" - Sorry!

Edit 2: Nu är det fixat! Sorry PV!

Håller med dig, de i toppen har ju för tusan poäng så det räcker!

Medlem

yes! tog mig äntligen igenom wales utan att ha gjort skrot av bilen
limpler du måste ha kört som en galning
snyggt iaf

Medlem
Skrivet av Limpler:

Hände inte så mycket spännande, en rullning på ss6 som krävde en reset annars var det rätt städad körning!

Snyggt körning ! Otur att den tippa på ss6, annars såg det stabilt och säkert ut, det där får jag nog problem att matcha ?

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Snyggt körning ! Otur att den tippa på ss6, annars såg det stabilt och säkert ut, det där får jag nog problem att matcha ?

Tack! Du körde ju ifrån mig sist vi rattade rwd så du hänger nog med. Kör gärna lite lugnt på sträcka 6 😄

Medlem
Skrivet av Limpler:

Tack! Du körde ju ifrån mig sist vi rattade rwd så du hänger nog med. Kör gärna lite lugnt på sträcka 6 😄

Det gick precis, gled av vägen i början på SS 5, tappade väl c:a 10 sek på den fadäsen, den är svårkörd den lille fransosen. Det går inte att åka med samma attack som man kan med tex. M3:an, iaf kan då inte jag det.
Film på åkningen, setup'en med i början.

Medlem

Den här veckan klappar jag mig själv på axeln. Det gick riktigt bra Bara 46 sekunder body repair på första halvan. Går i mål på SS06 utan en enda buckla och på en tid jag får vara väldigt nöjd med.

Medlem

Wales avklarat utan några större misstag. Mörkt, regnigt och snorhalt. Siktar alltid på top 10, men kan nog bli svårt denna gången. Många kvar som inte kört ännu. Är trots allt nöjd med tiden. Är helt enkelt vad jag klarar av om bilen ska vara kvar på vägen!😁🏁

Medlem

Bakhjulsdrivet i Wales, mycket bättre än så blir det inte 😀

Det gick riktigt bra faktiskt, lyckades hålla ett jämt tempo genom hela rallyt förutom några små incidenter på SS4 och SS6, fastnade lite i de stenhårda vägkanterna 😅

Synd att det inte alltid kan gå så här bra!


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Kom genom Wales utan större missar, kändes rätt OK. Slaskade ut ordentlig på en snabb bit på SS5 och tappade säkert 5 sekunder på det.

Chefredaktör

30 deltagare!!
Fan vad fint jobbat med FZDZ. Mäktigt!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

30 deltagare!!
Fan vad fint jobbat med FZDZ. Mäktigt!

All heder till Lerb och hans otroliga arbete med klubben!

Ge han en löneförhöjning!

Medlem

Har gått smärtfritt dom två senaste! Kan vara för att jag inte har druckit bira alternativt wirre när jag kör...

Dont drink and drive allesammans!

Förresten jävligt fult av dig att sätta full degradation när däcken är som mest slitna

Chefredaktör
Skrivet av scienta:

All heder till Lerb och hans ottoliga arbete med klubben!

Ge han en löneförhöjning!

Jag älskar Lerb <3

Medlem

Helt ny här på sidan, iaf som användare av forumen. Det här med FZ Dirtzone verkar ju vara jäkla trevligt!
Nu kommer jag att vara lite jobbig med diverse frågor, så vi får se om det är någon som orkar svara?

* Hur gör man för att vara med och delta i FZ DirtZone? Ska man anmäla sig någonstans?
* Skickar man in ett bildbevis på sina resultat på sträckorna eller hur redovisar man sina tider?
* Vilka regler är det som gäller (Service, assist, bilar osv).
* Hur många dagar har man på sig på varje deltävling innan allt ska vara klart?

Nu får vi se om någon orkar svara på dessa (lite störiga) frågor. Hur som helst verkar det vara en kul grej iaf med FZ DirtZone.

Medlem
Skrivet av Tom Braider:

Helt ny här på sidan, iaf som användare av forumen. Det här med FZ Dirtzone verkar ju vara jäkla trevligt!
Nu kommer jag att vara lite jobbig med diverse frågor, så vi får se om det är någon som orkar svara?

* Hur gör man för att vara med och delta i FZ DirtZone? Ska man anmäla sig någonstans?
* Skickar man in ett bildbevis på sina resultat på sträckorna eller hur redovisar man sina tider?
* Vilka regler är det som gäller (Service, assist, bilar osv).
* Hur många dagar har man på sig på varje deltävling innan allt ska vara klart?

Nu får vi se om någon orkar svara på dessa (lite störiga) frågor. Hur som helst verkar det vara en kul grej iaf med FZ DirtZone.

Hej och välkommen!

Inte för att vara tyken, men de flesta svaren på dina frågor finns att läsa på trådens första-sida

brrap brrap pew pew
Skrivet av Tom Braider:

Helt ny här på sidan, iaf som användare av forumen. Det här med FZ Dirtzone verkar ju vara jäkla trevligt!
Nu kommer jag att vara lite jobbig med diverse frågor, så vi får se om det är någon som orkar svara?

* Hur gör man för att vara med och delta i FZ DirtZone? Ska man anmäla sig någonstans?
* Skickar man in ett bildbevis på sina resultat på sträckorna eller hur redovisar man sina tider?
* Vilka regler är det som gäller (Service, assist, bilar osv).
* Hur många dagar har man på sig på varje deltävling innan allt ska vara klart?

Nu får vi se om någon orkar svara på dessa (lite störiga) frågor. Hur som helst verkar det vara en kul grej iaf med FZ DirtZone.

Tjena och välkommen Svar på de flesta frågor finns på förstasidan i den här tråden, men jag svarar även snabbt:

1. Du behöver ansöka om medlemskap i klubben här!

2. Du behöver bara köra dina sträckor så löser jag resten sen, inget behöver skickas in eller rapporteras.

3. Aktuell bil/bilklass framgår i första inlägget i denna tråd, service finns inför första sträckan och fjärde sträckan, fritt fram med alla assists.

4. Varje rally/deltävling pågår i 7 dagar (lördag - lördag)

Hojta antingen här i tråden eller via direktmeddelanden till mig när du ansökt om medlemskap i klubben så släpper jag in dig så snart som möjligt! Glöm inte att då även ange vad du har för nick på Racenet (där du ansöker till klubben)


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Hej folket, jag är sen med förra veckans resultat på grund av att jag dragits med COVID sedan i torsdags men jag börjar repa mig så jag ska försöka lösa detta så snart som möjligt


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Hej folket, jag är sen med förra veckans resultat på grund av att jag dragits med COVID sedan i torsdags men jag börjar repa mig så jag ska försöka lösa detta så snart som möjligt

Ingen stress, du gör ett grymt jobb!

En liten fundering. Jag har nu missat 3 av säsongens rallyn pga min operation. Betyder det att jag är helt uträknad för denna säsongen eller får jag fortfarande poäng och påverkar mitt ELO genom att vara med på övriga 5 rallyn?

brrap brrap pew pew
Skrivet av mgrufman:

Ingen stress, du gör ett grymt jobb!

En liten fundering. Jag har nu missat 3 av säsongens rallyn pga min operation. Betyder det att jag är helt uträknad för denna säsongen eller får jag fortfarande poäng och påverkar mitt ELO genom att vara med på övriga 5 rallyn?

Du får fortfarande poäng för de rallyn du kör! Som du vet dock så kör vi ju "bästa 6 av 8" så når man inte upp till 6st rally totalt är man ju i underläge, men man får absolut delta ändå och man får som sagt poäng ändå!

Och i ärlighetens namn, den där ELO-tabellen har ni inte sett mer sedan jag introducerade den och det är för att jag har starka funderingar på att skrota den.. Det var väldigt mycket mer komplicerat än jag trodde att få till en rättvis poängskala. Jag håller den vid liv men bakom stängda dörrar för det känns som att den vart en aning förhastad.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Du får fortfarande poäng för de rallyn du kör! Som du vet dock så kör vi ju "bästa 6 av 8" så når man inte upp till 6st rally totalt är man ju i underläge, men man får absolut delta ändå och man får som sagt poäng ändå!

Och i ärlighetens namn, den där ELO-tabellen har ni inte sett mer sedan jag introducerade den och det är för att jag har starka funderingar på att skrota den.. Det var väldigt mycket mer komplicerat än jag trodde att få till en rättvis poängskala. Jag håller den vid liv men bakom stängda dörrar för det känns som att den vart en aning förhastad.

Tack för info och snabbt svar, då ska jag vara med så fort jag orkar (förhoppningsvis redan denna veckan)

Ja, sådana saker kan lätt spåra ur och bli avancerade. Har full förståelse om du inte orkar med den.

Medlem
Skrivet av scienta:

Hej och välkommen!

Inte för att vara tyken, men de flesta svaren på dina frågor finns att läsa på trådens första-sida

Helt rätt! Jag blev så exalterad att jag glömde tänka logiskt

Medlem
Skrivet av Tom Braider:

Helt rätt! Jag blev så exalterad att jag glömde tänka logiskt

Jag gjorde samma misstag själv, så inget dömande!

Medlem

En sån blunder man gör!! Har tränat och ställt in bilen, som jag tyckte perfekt! Startar sen racet och GLÖMMER! att ändra setupen! Det varvade ur innan man kommit till mitten på rakorna. Skyll sig själv. Nu får jag ta mig igenom två sträckor till med samma setup när jag lugnat ner mig !🤬

Medlem

Usa klart, skapligt oskön trend att åka av på powerstage

Skriv svar