Tekniskt utlåtande om nya Ratchet & Clank: "60 fps med ray tracing? Inga problem!"

Robot
Tekniskt utlåtande om nya Ratchet & Clank: "60 fps med ray tracing? Inga problem!"

"Skälet till varför vi behöver next-gen-exklusiviteter."

#digital-foundry, #ratchet-and-clank-rift-apart


Medlem

60 fps med RT och detta är med ett spel specialutvecklat mot ps5 hårdvara. Spännande att se om även ps5 kommer få FidelityFx.
Å andra sidan lär det nog ta några år innan utvecklarna kan utnyttja hårdvaran i ps5 till sin fulla potential. Om man lyckades få god-of-war snygg grafik till förra generationen så har vi en spännande framtid att se fram emot


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har inte sett videon.
Men..
Närmast "fläckfria" 30 fps. 60 fps-läget är mjukt men djupare test av detta kommer.

Sååå.. närmast "fläckfria" 30fps, är det i 4k med RT och vilken upplösning är isf 60fps med RT?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ser bra ut, man kan inte säga något annat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vem sa att VRR och HDMI 2.1 var ett måste på en ny tv?

Medlem

Kul att det fanns folk som var relativt säkra på att grafiken skulle nedgraderas från de inledande trailers som släpptes och så har den istället uppgraderats.

Det finns säkert fortfarande de som kommer hävda att det "inte alls är speciellt snyggt".

Medlem
Skrivet av Issue:

Har inte sett videon.
Men..
Närmast "fläckfria" 30 fps. 60 fps-läget är mjukt men djupare test av detta kommer.

Sååå.. närmast "fläckfria" 30fps, är det i 4k med RT och vilken upplösning är isf 60fps med RT?

30 fps-läget körs i 2160p med RT
60 fps-läget körs i dynamisk ~1800-2160p med RT

EDIT: Fel info, se rättelser nedan.

Medlem
Skrivet av Salmonella:

30 fps-läget körs i 2160p med RT
60 fps-läget körs i dynamisk ~1800-2160p med RT

Det är ju riktigt imponerande isf, hade förväntat mig typ:
30 fps-läget körs i dynamisk ~1800-2160p med RT
60 fps-läget typ 1080p med checkerboard uppskalning (eller va de heter) med RT.

Men känns lite skumt att de skulle skilja så mycket som 30fps beroende på det är ~1800p eller 2160p


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Salmonella:

30 fps-läget körs i 2160p med RT
60 fps-läget körs i dynamisk ~1800-2160p med RT

Sa de inte i videon att 30 fps-läget körs i dynamisk ~1800-2160p med RT och att de skulle återkomma med en mer detaljerad video om 60fps läget?

Medlem

Kommer kolla den här när jag har ett par timmar i spelet pga spoilers. Höga förväntingar på den grafiska delen när det kommer till detta spel. Hoppas upplevelsen kan toppa Returnal som har varit bäst PS5 titel hittils.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sa de inte i videon att 30 fps-läget körs i dynamisk ~1800-2160p med RT och att de skulle återkomma med en mer detaljerad video om 60fps läget?

60 fps läget med RT är 1080p som miles morales

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sa de inte i videon att 30 fps-läget körs i dynamisk ~1800-2160p med RT och att de skulle återkomma med en mer detaljerad video om 60fps läget?

Skrivet av Clarence_S:

60 fps läget med RT är 1080p som miles morales

Åh tusan, jag hörde helt fel! Tack för rättelsen.

Medlem

Det sjuka är att jag går i gång på det här så pass att jag blir sugen på spelet trots att jag aldrig gillat eller ens förstått mig på vad som är kul med Ratchet & Clank.
Är det bara jag?
Tycker ni att det genuint verkar vara ett bra spel?
Tror inte jag själv tycker det, men det blir nog ett köp..

Flakmonkey
Skrivet av ZakAntreaz:

Det sjuka är att jag går i gång på det här så pass att jag blir sugen på spelet trots att jag aldrig gillat eller ens förstått mig på vad som är kul med Ratchet & Clank.
Är det bara jag?
Tycker ni att det genuint verkar vara ett bra spel?
Tror inte jag själv tycker det, men det blir nog ett köp..

Har du en PS5a med tillgång till Playstation Plus-collection så rekommenderar jag att pröva på PS4-spelet för att se om du uppskattar spelserien som sådan. Jag tycker personligen att hela serien är fantastiskt underhållande, men det är ju som med alla spel högst individuellt.

Medlem

Är det någon som inte kommer välja 60fps läget?

Medlem

Digital Foundry analyserar vidare:

1
Skriv svar