Allt vi vet om Starfield - 1 000 världar i rymden
Vi sammanställer allt vi vet om Starfield, som släpps 6 september.
Det var någon som skrev att Creation Engine inte är problemet, det är att Bethesda släpper spelen med buggar. Håller med om detta. Eftersom dessa buggar uppenbarligen går att fixa senare, till slut med fansens hjälp när Bethesda tröttnat på att själva fixa buggar. Ser fram emot att se vad Creation Engine 2 kan göra. Undrar om man kommer kunna bygga en egen bas eller station, lite som i Fallout 4. En egen rymdstation vore väldigt trevligt.
Känns som det kommer bli ett spel som glöms bort ganska så snabbt. Bara crimson pirates eller vad du skrev om fick mig att rygga tillbaka. Känns så mediokert.

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Jag är ingen hater, ser sjukt mycket fram emot starfield. Jag tror dock hypen kommer slå mig i bakhuvudet. Svårt med ett nytt ip och scifi dessutom. Tror inte det kommer leva vidare som TES tex gjort i decennium.
1# FZ Troll
Var kommer ryktet om Tom Cruise från? Helt flugit över mig
du är i cruise-speed i rymden, men så plötsligt är tanken tom, så garanterat en tom cruise i rymden!
Välbehövlig artikel! Läst extremt många säga att de inte vet något om Starfield så intresset verkar enormt.
Har de sagt något om en Switch-version? Kanske lägga till alla format de inte sagt att det kommer till?
Bara xbox x/s o pc då det är Microsoft ägd.
1# FZ Troll
"inget har sagts om en framtida ps5-version" är iofs tekniskt sant, men de sa på e3 att det är en Microsoft exklusive-titel, så xbox och pc. Jag skulle med andra ord inte förvänta mig en ps5-release.
VI lär inte få se det på ps5. Helt ointressant för bethestda och ms att släppa på ps5. Fanns på kartan innan köpet. Nu är det bortsuddat från världskartan
1# FZ Troll
Jag är ingen hater, ser sjukt mycket fram emot starfield. Jag tror dock hypen kommer slå mig i bakhuvudet. Svårt med ett nytt ip och scifi dessutom. Tror inte det kommer leva vidare som TES tex gjort i decennium.
Jag bara skämtar lite. Men jag tror att det kan bli lika långlivat som deras andra spel, med tanke på deras vänlighet till sitt mod community. Jag tror inte att det är ett spel som glöms bort.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Jag bara skämtar lite. Men jag tror att det kan bli lika långlivat som deras andra spel, med tanke på deras vänlighet till sitt mod community. Jag tror inte att det är ett spel som glöms bort.
Nä, glömmas bort lär det inte. Även om det så skulle floppa så kommer det bli ihågkommet för det istället. Det är ju en Bethesda-titel, liksom.
Det läggs typ för mycket vikt på 'motorn'... Känns som folk tror att en bra motor är lika med bra grafik, bra AI - osv osv osv....
En motor är en 'suite' med tools... Typ alla motorer som är någorlunda kontemporära har typ samma tools vad gäller dom viktiga sakerna.
Det som upplevts som ofett med den 'gamla' Bethesda motorn har mycket mindre att göra med 'motorn' än vad folk tror.
Mer än vad folk verkar uppskatta har den krajjigheten som Bethesda spel kan ha att göra med att dom bygger en värld, och så populerar dom den med NPCer som har behaviours osv osv och allt ska vara dynamiska osv... Det innebär i kort att saker måste funka och se snyggt ut i 1000 olika potentiella scenarios ist för i 10 olika ganska tydligt definierade scenarios.
Med det sagt är det inte så att det inte finns utrymme för förbättring från Bethesda (som alltid har hållt sig med ett litet team framförallt relativt till dagens AAA-standard...) Men att det skulle hänga på något motorbyte som skulle fixa allting och få det att bli tajt? Så funkar/är det bara inte.
subterranean homesick alien
Sen att dom vill bevara ett litet team men samtidigt göra alla sina egna tools osv känns kanske inte helt vettigt när det finns färdiga lösningar som hålls efter av andra...
Men dom har ju gjort det så jävla länge så dom lär väl vara helt fel strukturerade för att ändra på det...
Dom skulle haft 30% fler som var grym på att utveckla i Unreal Engine och 30% färre som satt och gjorde egna tools... Men för det så skulle väl hela core gänget på Bethedsa försvinna tänker jag
subterranean homesick alien
Förstår inte hypen. Skyrim var meh, Fallout 4 var meh och Fallout 76 är lol.

Fan vad meh det var ändå!
https://i.imgur.com/uda4eDd_d.webp?maxwidth=760&fidelity=gran...
Fan vad meh det var ändå!
Men sluta, han baserade ju det på sina egna känslor 😭😭😭
Sen att dom vill bevara ett litet team men samtidigt göra alla sina egna tools osv känns kanske inte helt vettigt när det finns färdiga lösningar som hålls efter av andra...
Men dom har ju gjort det så jävla länge så dom lär väl vara helt fel strukturerade för att ändra på det...
Dom skulle haft 30% fler som var grym på att utveckla i Unreal Engine och 30% färre som satt och gjorde egna tools... Men för det så skulle väl hela core gänget på Bethedsa försvinna tänker jag
Bethesda har väl slutat vara små sen ett tag tillbaka, det är väl 200-300 personer på starfield just nu.
Problemet är väl typen av spel de gör, hade varit väldigt drastiskt att slänga bort allt de byggt för att implementera det igen i unreal engine eller något som id-tech. Ny motor men samma problem de alltid haft.
Deras karaktärer och animationer hade ju inte sett bättre ut om de var i unreal engine när skyrim kom ut, och deras quests hade ju ändå pajjat ut oavsett vart de implementerar dom.
Unreal är ju inte en magisk lösning som gör allt bra och buggfritt:

Men sluta, han baserade ju det på sina egna känslor 😭😭😭
Jag tror ett sånt svar brukar baseras på att det är fel på andras känslor
Ett bra svar jag brukar använda är "Det är inget för mig, men kul att många gillar det!"
Bethesda har väl slutat vara små sen ett tag tillbaka, det är väl 200-300 personer på starfield just nu.
Problemet är väl typen av spel de gör, hade varit väldigt drastiskt att slänga bort allt de byggt för att implementera det igen i unreal engine eller något som id-tech. Ny motor men samma problem de alltid haft.
Deras karaktärer och animationer hade ju inte sett bättre ut om de var i unreal engine när skyrim kom ut, och deras quests hade ju ändå pajjat ut oavsett vart de implementerar dom.
Unreal är ju inte en magisk lösning som gör allt bra och buggfritt:
https://igg-games.com/wp-content/uploads/2018/12/ATLAS-Free-D...
Nja dom var iaf runt 70-100 en hel del längre än dom flesta 'AAA'. Sen har dom varit där ganska länge... Dvs när dom började ha team på 70-100 så var det ett stort team för den tiden... Det vore ju helt klart rimligt om dom ökat en del del sedan senast jag hörde om det - men det är helt klart inga team på typ 600 som Ubisoft, CDPR, EA, Activision med flera... Jag sa väl ändå relativt små (små för en jävla stor utvecklare som säljer miljoner och miljoner ex och gör stora jäkla spel)
I övrigt tyckte jag i stor del du mest höll med om/upprepade det jag sa, ser den som en rekommendation
subterranean homesick alien
Jag tror ett sånt svar brukar baseras på att det är fel på andras känslor
Ett bra svar jag brukar använda är "Det är inget för mig, men kul att många gillar det!"
Ja... På sina egna känslor som är HELT SINNESFÖRVIRRADE KSDKLAD - spazzar ner på golvet i ett anfall
... Men iaf du vet smaken är som baken och allt det där....
subterranean homesick alien
Jag bara skämtar lite. Men jag tror att det kan bli lika långlivat som deras andra spel, med tanke på deras vänlighet till sitt mod community. Jag tror inte att det är ett spel som glöms bort.
Jo mycket beror ju just på moddarna. Nån kanske får för sig att göra skyrim i starfield
1# FZ Troll
Nja dom var iaf runt 70-100 en hel del längre än dom flesta 'AAA'. Sen har dom varit där ganska länge... Dvs när dom började ha team på 70-100 så var det ett stort team för den tiden... Det vore ju helt klart rimligt om dom ökat en del del sedan senast jag hörde om det - men det är helt klart inga team på typ 600 som Ubisoft, CDPR, EA, Activision med flera... Jag sa väl ändå relativt små (små för en jävla stor utvecklare som säljer miljoner och miljoner ex och gör stora jäkla spel)
I övrigt tyckte jag i stor del du mest höll med om/upprepade det jag sa, ser den som en rekommendation
Jo absolut, de har varit relativt små när man jämfört med andra mastodonter, men det har ju gått några år sen fallout 4 släpptes, de skalade upp en hel del sen fallout 76 för just starfield och elderscrolls 6.