Allt vi vet om Starfield - 1 000 världar i rymden

Robot
Allt vi vet om Starfield - 1 000 världar i rymden

Vi sammanställer allt vi vet om Starfield, som släpps 6 september.

#allt-vi-vet, #starfield


Medlem

Känns som det kommer bli ett spel som glöms bort ganska så snabbt. Bara crimson pirates eller vad du skrev om fick mig att rygga tillbaka. Känns så mediokert.

Medlem

"inget har sagts om en framtida ps5-version" är iofs tekniskt sant, men de sa på e3 att det är en Microsoft exklusive-titel, så xbox och pc. Jag skulle med andra ord inte förvänta mig en ps5-release.

Medlem

Välbehövlig artikel! Läst extremt många säga att de inte vet något om Starfield så intresset verkar enormt.

Har de sagt något om en Switch-version? Kanske lägga till alla format de inte sagt att det kommer till?

Medlem

Det var någon som skrev att Creation Engine inte är problemet, det är att Bethesda släpper spelen med buggar. Håller med om detta. Eftersom dessa buggar uppenbarligen går att fixa senare, till slut med fansens hjälp när Bethesda tröttnat på att själva fixa buggar. Ser fram emot att se vad Creation Engine 2 kan göra. Undrar om man kommer kunna bygga en egen bas eller station, lite som i Fallout 4. En egen rymdstation vore väldigt trevligt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns som det kommer bli ett spel som glöms bort ganska så snabbt. Bara crimson pirates eller vad du skrev om fick mig att rygga tillbaka. Känns så mediokert.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv

"Skyrim i rymden" är typ allt jag behöver veta för att iaf ge det en chans. Det fina är att det inte kommer kosta mig något extra att just ge det en chans då det kommer till game pass.

Medlem

Han Solo simulator.
Kom igen - vad behövs mera XD

Medlem

Ingen Tom Cruise? Kanske värt att skaffa spelet då. 😉

Inaktiv

Var kommer ryktet om Tom Cruise från? Helt flugit över mig

Medlem

Jag är ingen hater, ser sjukt mycket fram emot starfield. Jag tror dock hypen kommer slå mig i bakhuvudet. Svårt med ett nytt ip och scifi dessutom. Tror inte det kommer leva vidare som TES tex gjort i decennium.

eld
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Var kommer ryktet om Tom Cruise från? Helt flugit över mig

du är i cruise-speed i rymden, men så plötsligt är tanken tom, så garanterat en tom cruise i rymden!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Välbehövlig artikel! Läst extremt många säga att de inte vet något om Starfield så intresset verkar enormt.

Har de sagt något om en Switch-version? Kanske lägga till alla format de inte sagt att det kommer till?

Bara xbox x/s o pc då det är Microsoft ägd.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

"inget har sagts om en framtida ps5-version" är iofs tekniskt sant, men de sa på e3 att det är en Microsoft exklusive-titel, så xbox och pc. Jag skulle med andra ord inte förvänta mig en ps5-release.

VI lär inte få se det på ps5. Helt ointressant för bethestda och ms att släppa på ps5. Fanns på kartan innan köpet. Nu är det bortsuddat från världskartan

Medlem

Väldigt skumt att överhuvudtaget ta upp ps5. Större chans att en nerbantad versionen kommer till Switchen/2 i framtiden faktisk. Tycker att dom kan lägga ner nyheter om det här spelet tills game play kommer. För att inte överhypa folk och förstöra deras förväntningar.

Medlem

Får lite outer worlds känsla , att det är något stort o mäktigt men när man spelar det så är det inte så stort o mäktigt. Fast det kanske skulle locka men Han solo i rymden känns lite oroligt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag är ingen hater, ser sjukt mycket fram emot starfield. Jag tror dock hypen kommer slå mig i bakhuvudet. Svårt med ett nytt ip och scifi dessutom. Tror inte det kommer leva vidare som TES tex gjort i decennium.

Jag bara skämtar lite. Men jag tror att det kan bli lika långlivat som deras andra spel, med tanke på deras vänlighet till sitt mod community. Jag tror inte att det är ett spel som glöms bort.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Den här artikeln kan ju uppdateras kontinuerligt! Nice info för övrigt

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slashgibber:

Jag bara skämtar lite. Men jag tror att det kan bli lika långlivat som deras andra spel, med tanke på deras vänlighet till sitt mod community. Jag tror inte att det är ett spel som glöms bort.

Nä, glömmas bort lär det inte. Även om det så skulle floppa så kommer det bli ihågkommet för det istället. Det är ju en Bethesda-titel, liksom.

Medlem

Det läggs typ för mycket vikt på 'motorn'... Känns som folk tror att en bra motor är lika med bra grafik, bra AI - osv osv osv....

En motor är en 'suite' med tools... Typ alla motorer som är någorlunda kontemporära har typ samma tools vad gäller dom viktiga sakerna.

Det som upplevts som ofett med den 'gamla' Bethesda motorn har mycket mindre att göra med 'motorn' än vad folk tror.

Mer än vad folk verkar uppskatta har den krajjigheten som Bethesda spel kan ha att göra med att dom bygger en värld, och så populerar dom den med NPCer som har behaviours osv osv och allt ska vara dynamiska osv... Det innebär i kort att saker måste funka och se snyggt ut i 1000 olika potentiella scenarios ist för i 10 olika ganska tydligt definierade scenarios.

Med det sagt är det inte så att det inte finns utrymme för förbättring från Bethesda (som alltid har hållt sig med ett litet team framförallt relativt till dagens AAA-standard...) Men att det skulle hänga på något motorbyte som skulle fixa allting och få det att bli tajt? Så funkar/är det bara inte.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Förstår inte hypen. Skyrim var meh, Fallout 4 var meh och Fallout 76 är lol.

Medlem

Sen att dom vill bevara ett litet team men samtidigt göra alla sina egna tools osv känns kanske inte helt vettigt när det finns färdiga lösningar som hålls efter av andra...

Men dom har ju gjort det så jävla länge så dom lär väl vara helt fel strukturerade för att ändra på det...

Dom skulle haft 30% fler som var grym på att utveckla i Unreal Engine och 30% färre som satt och gjorde egna tools... Men för det så skulle väl hela core gänget på Bethedsa försvinna tänker jag


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Förstår inte hypen. Skyrim var meh, Fallout 4 var meh och Fallout 76 är lol.

Fan vad meh det var ändå!

Medlem

Men sluta, han baserade ju det på sina egna känslor 😭😭😭

eld
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Sen att dom vill bevara ett litet team men samtidigt göra alla sina egna tools osv känns kanske inte helt vettigt när det finns färdiga lösningar som hålls efter av andra...

Men dom har ju gjort det så jävla länge så dom lär väl vara helt fel strukturerade för att ändra på det...

Dom skulle haft 30% fler som var grym på att utveckla i Unreal Engine och 30% färre som satt och gjorde egna tools... Men för det så skulle väl hela core gänget på Bethedsa försvinna tänker jag

Bethesda har väl slutat vara små sen ett tag tillbaka, det är väl 200-300 personer på starfield just nu.

Problemet är väl typen av spel de gör, hade varit väldigt drastiskt att slänga bort allt de byggt för att implementera det igen i unreal engine eller något som id-tech. Ny motor men samma problem de alltid haft.

Deras karaktärer och animationer hade ju inte sett bättre ut om de var i unreal engine när skyrim kom ut, och deras quests hade ju ändå pajjat ut oavsett vart de implementerar dom.

Unreal är ju inte en magisk lösning som gör allt bra och buggfritt:

eld
Medlem
Skrivet av noyart:

Men sluta, han baserade ju det på sina egna känslor 😭😭😭

Jag tror ett sånt svar brukar baseras på att det är fel på andras känslor

Ett bra svar jag brukar använda är "Det är inget för mig, men kul att många gillar det!"

Medlem
Skrivet av eld:

Bethesda har väl slutat vara små sen ett tag tillbaka, det är väl 200-300 personer på starfield just nu.

Problemet är väl typen av spel de gör, hade varit väldigt drastiskt att slänga bort allt de byggt för att implementera det igen i unreal engine eller något som id-tech. Ny motor men samma problem de alltid haft.

Deras karaktärer och animationer hade ju inte sett bättre ut om de var i unreal engine när skyrim kom ut, och deras quests hade ju ändå pajjat ut oavsett vart de implementerar dom.

Unreal är ju inte en magisk lösning som gör allt bra och buggfritt:

https://igg-games.com/wp-content/uploads/2018/12/ATLAS-Free-D...

Nja dom var iaf runt 70-100 en hel del längre än dom flesta 'AAA'. Sen har dom varit där ganska länge... Dvs när dom började ha team på 70-100 så var det ett stort team för den tiden... Det vore ju helt klart rimligt om dom ökat en del del sedan senast jag hörde om det - men det är helt klart inga team på typ 600 som Ubisoft, CDPR, EA, Activision med flera... Jag sa väl ändå relativt små (små för en jävla stor utvecklare som säljer miljoner och miljoner ex och gör stora jäkla spel)

I övrigt tyckte jag i stor del du mest höll med om/upprepade det jag sa, ser den som en rekommendation

https://gamerant.com/fallout-4-development-team/


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av eld:

Jag tror ett sånt svar brukar baseras på att det är fel på andras känslor

Ett bra svar jag brukar använda är "Det är inget för mig, men kul att många gillar det!"

Ja... På sina egna känslor som är HELT SINNESFÖRVIRRADE KSDKLAD - spazzar ner på golvet i ett anfall

... Men iaf du vet smaken är som baken och allt det där....


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag bara skämtar lite. Men jag tror att det kan bli lika långlivat som deras andra spel, med tanke på deras vänlighet till sitt mod community. Jag tror inte att det är ett spel som glöms bort.

Jo mycket beror ju just på moddarna. Nån kanske får för sig att göra skyrim i starfield

eld
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nja dom var iaf runt 70-100 en hel del längre än dom flesta 'AAA'. Sen har dom varit där ganska länge... Dvs när dom började ha team på 70-100 så var det ett stort team för den tiden... Det vore ju helt klart rimligt om dom ökat en del del sedan senast jag hörde om det - men det är helt klart inga team på typ 600 som Ubisoft, CDPR, EA, Activision med flera... Jag sa väl ändå relativt små (små för en jävla stor utvecklare som säljer miljoner och miljoner ex och gör stora jäkla spel)

I övrigt tyckte jag i stor del du mest höll med om/upprepade det jag sa, ser den som en rekommendation

https://gamerant.com/fallout-4-development-team/

Jo absolut, de har varit relativt små när man jämfört med andra mastodonter, men det har ju gått några år sen fallout 4 släpptes, de skalade upp en hel del sen fallout 76 för just starfield och elderscrolls 6.

Skriv svar