Allt vi vet om Starfield - 1 000 världar i rymden

Medlem

"Allt vi vet om Starfield - ett av tidernas största rollspel"

Om det är liknande deras senaste spel, kommer det väl snarare bli mer ett actionspel, med vissa påklistrade rollspelelement på ytan.

Medlem

Ogillar detta moderna lyfta fram gamla saker till framsidan. Men ja, det blir säkert fortfarande ett spel.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Fragtjuv

Jag hoppas verkligen att det här kommer inom ett halvår och inte åker på en försening till! Men magkänslan säger att det snarare kommer i slutet av 2023.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Lätt det spel jag sett mest fram emot någonsin. Skyrim i rymden. Kan det bli bättre? Semesterdax när det släpps...

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ogillar detta moderna lyfta fram gamla saker till framsidan. Men ja, det blir säkert fortfarande ett spel.

Det är inte "gamla saker", det är en uppdaterad artikel som samlar all information om spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns som detta kommer bli sådan pannkaka men hoppas jag får fel såklart. Det behövs att trippel A spelen lyckas för att vi ska få njuta av mer singleplayer

Medlem

2023 ser ut att bli ett bra spelår
På min radar finns följande titlar..
BOTW 2
Starfield
Star wars jedi survivor
sons of the forest
hogwarts
system shock
silksong
stalker 2
spider-man 2

starfield vågar jag inte uttala mig om. Efter kalkonen fallout 4 har bethesda bara gett mig huvudvärk, men vem vet, kanske starfield kan leverera. Jag hoppas på det.

Medlem

Och, ja, det är Xbox ekosystem exklusivt.... Fortfarande.

Medlem

Sjukt taggad!

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Och, ja, det är Xbox ekosystem exklusivt.... Fortfarande.

Nej, PC också. På Game Pass dessutom
Bethesda och Microsoft är numera gifta så det gäller framtida releaser också. Elder scrolls m.a.o.
Playstation har sina egna exklusiva titlar så det är inget konstigt med det.
Starfield kommer nog aldrig släppas på PS precis som Days Gone eller death stranding aldrig kommer se dagens ljus på en xbox.

Medlem

Är lite orolig för att de kommer bli en Cyberpunk 2077 av detta spel. Gameplay trailern såg inte alls imponerande utett lite snyggare No man's Sky) och sen har vi inte fått se mer än förseningar.
När spelet annonserades för första gången så var jag otroligt pepp och såg detta som en anledning till att köpa en Xbox Series X men nu kommer jag avvakta.

De lovar väldigt mycket men kommer de kunna hålla det de lovar!?

Medlem

Kanske bara är jag men hade hellre velat ha ett nytt Elder Scrolls då jag gillar den världen betydligt mera. Frågan är om det kommer ut innan jag hinner fylla 40? (alltså om 3 år).

Tror tyvärr Starfield kommer floppa hårt hos spelarna men recensenterna kommer älska det och ge full pott, ett cyberpunk i repris a'la buggfest. Hoppas jag har fel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser fram mot det här som bara den! Har saknat ett Bethesda-spel att spendera vansinnigt många timmar i.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

eld
Medlem
Skrivet av Deekar:

Är lite orolig för att de kommer bli en Cyberpunk 2077 av detta spel. Gameplay trailern såg inte alls imponerande utett lite snyggare No man's Sky) och sen har vi inte fått se mer än förseningar.
När spelet annonserades för första gången så var jag otroligt pepp och såg detta som en anledning till att köpa en Xbox Series X men nu kommer jag avvakta.

De lovar väldigt mycket men kommer de kunna hålla det de lovar!?

De gör det genom att bara visa det som absolut finns i spelet, cyberpunks problem var ju att de visade spelet ett bra tag innan det var färdigt.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Är lite orolig för att de kommer bli en Cyberpunk 2077 av detta spel. Gameplay trailern såg inte alls imponerande utett lite snyggare No man's Sky) och sen har vi inte fått se mer än förseningar.
När spelet annonserades för första gången så var jag otroligt pepp och såg detta som en anledning till att köpa en Xbox Series X men nu kommer jag avvakta.

De lovar väldigt mycket men kommer de kunna hålla det de lovar!?

Ett nytt cyberpunk blir det nog inte.
bethesda använder samma motor som dom använt sig av sedan morrowind så rent tekniskt skulle nog starfield rulla på en ps4a eller xbox one.
Orosmomentet är att det är för dålig story eller innehållsfattigt, typ fallout 4 och allt efter det.
Men enligt dom själva så har dom ju lagt +2-300% mer i manpower och tid på starfield jämfört med skyrim så jag håller mig ändå skeptiskt positiv.
Grafikmässigt kan vi nog förvänta oss old-gen standard. Typ skyrim med lite lull-lull.
Men det funkar för mig så länge gameplayet är bra och storyn fångar

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Nej, PC också.

Och, ja, det är Xbox ekosystem exklusivt.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är inte "gamla saker", det är en uppdaterad artikel som samlar all information om spelet.

Ja? Och vad var nytt? Måste jag läsa om samma saker varje gång?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ja? Och vad var nytt? Måste jag läsa om samma saker varje gång?

Haha, om du redan har läst så skit i att läsa. Där finns massor av andra människor som inte har läst och uppskattar artikeln idag. Jag är en av dem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Haha, om du redan har läst så skit i att läsa. Där finns massor av andra människor som inte har läst och uppskattar artikeln idag. Jag är en av dem.

Ok.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Och, ja, det är Xbox ekosystem exklusivt.

Vad menar du?
Att du måste prenumerera på xbox game pass för 99kr per månad för att få spela?
Till min tv har jag ett switch, en ps4pro och datorn. Och jag skulle klara mig utan dom två förstnämnda, men smidigheten i konsoler är överlägsen.
Bygg en pc om du vill ta dig ut från exklusiva ekosystem

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Vad menar du?
Att du måste prenumerera på xbox game pass för 99kr per månad för att få spela?

Nope. Det är exklusivt till Xbox ekosystem.

Medlem

Vissa säger så andra säger si "Nåja, vad är väl en bal på slottet... Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar" Men vi får se om balen blir alldeles under bar eller inte. Personligen tror jag att den kommer att bli...underbar!

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nope. Det är exklusivt till Xbox ekosystem.

Nej.
Det släpps på PC game pass dag 1.

https://www.trueachievements.com/n52426/starfield-2023-xbox-launch-reiterated-bethesda

Och vill du hålla dig borta från ekosystemet "xbox" så kan du köpa det på steam

Medlem

Nä, måste rätta mig själv är övertygad att det kommer bli helt underbart...som en bal på slottet. Fast lite mer. Detta är Howards barn mer än 20 år tillbaka.

Inaktiv

NO MANS SKYRIM
NO MANS SKYRIM
NO MANS SKYRIM
NO MANS SKYRIM

Medlem

Utav alla spel som kommer att släppas 2023 så kommer detta spel definitivt vara ett av dem.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FejkFejksson:

Ja? Och vad var nytt? Måste jag läsa om samma saker varje gång?

Ett tips är ju att skumma igenom texten för att se vad som är nytt, ett annat är att gå längst ned i artiklen då det är vanligt att det nyaste finns där Artikeln är gjord på det viset att vi återpublicerar den när det kommit tillräcklig med mer nyheter så behovet av en ny och uppdaterad artikel finns.

Skrivet av Freakon:

Haha, om du redan har läst så skit i att läsa. Där finns massor av andra människor som inte har läst och uppskattar artikeln idag. Jag är en av dem.

Just därför vi brukar uppdatera texter och slänga upp dem igen när det finns något nytt att skriva om. Givetvis slänger vi upp en nyhet om varje enskild grej när infon kommer, men här och där gör vi som nu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vågar jag hoppas på att det inte blir njjjaaa.
Skall bli kul att se om det inte blir en punka vid släpp och att dom gör en nomans sky när åren går.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Game Pass baby ! ^^

KoP
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Orosmomentet är att det är för dålig story eller innehållsfattigt, typ fallout 4 och allt efter det.

Fallout 4 var väl varken innehållsfattigt eller led utav en dålig story? 🤔

Skriv svar