Nämen! Shadow of the Tomb Raider får 60 fps och 4K på Playstation 5

Robot
Nämen! Shadow of the Tomb Raider får 60 fps och 4K på Playstation 5
Medlem

Trevlish!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Är det värt att spela det här? Jag tyckte att ettan var sådär och tvåan var riktigt bra, men jag blev osäker när de bytte utvecklare till trean!

Avstängd

Det kommer många spel nu som PS5 versioner vilket är välkommet. Men spider-man är jag lite besviken över för man måste köpa ultimate versionen av Miles morales för att få det i 4K/60fps. Man bör ju kunna uppdatera bara vanliga spider-man utan att göra det tycker man.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det värt att spela det här? Jag tyckte att ettan var sådär och tvåan var riktigt bra, men jag blev osäker när de bytte utvecklare till trean!

3an är bättre än 2an och ser klart bäst ut.. Riktigt roligt !

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jozo:

Är det värt att spela det här? Jag tyckte att ettan var sådär och tvåan var riktigt bra, men jag blev osäker när de bytte utvecklare till trean!

Jag tycker det är bra. Svagare än Rise, men definitivt värt en omgång.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Guld!

Vilken kul nyhet. Beställde detta spel igår till PS4 begagnat som lär komma på Onsdag. Köpte även Rise of the TR, STAR WARS Jedi: Fallen Order, Watch Dogs: Legion. Sedan blev det InFamous: Second Son tidigare i veckan. Även InFamous: Last Light och L.A. Noire i digital form då de inte fanns i fysisk utgåva längre vilket var synd.
Köpte även Miles Morales idag.

Skrivet av Jozo:

Är det värt att spela det här? Jag tyckte att ettan var sådär och tvåan var riktigt bra, men jag blev osäker när de bytte utvecklare till trean!

Mycket bra spel. Lika bra som Rise of the TR fast med djungel setting.

Skrivet av lajklajk:

3an är bättre än 2an och ser klart bäst ut.. Riktigt roligt !

Håller med!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Trevligt! Sen hade jag det tydligen i mitt lib oxå så bara tanka ner


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Vilken kul nyhet. Beställde detta spel igår till PS4 begagnat som lär komma på Onsdag. Köpte även Rise of the TR, STAR WARS Jedi: Fallen Order, Watch Dogs: Legion. Sedan blev det InFamous: Second Son tidigare i veckan. Även InFamous: Last Light och L.A. Noire i digital form då de inte fanns i fysisk utgåva längre vilket var synd.
Köpte även Miles Morales idag.

Mycket bra spel. Lika bra som Rise of the TR fast med djungel setting.

Håller med!

Haha jävlar vad du köper.

Själv har jag fullt upp med Ghost of Tsushima men har snart klarat det. Gör en massa sidouppdrag som jag missat innan det är dags för slutstriden. Hade planerat att klara det innan expansionen kommer så man kan ta sig an den i lugn och ro. Så Miles får vänta lite, kanske till nästa månad eller så, dvs september. För siege of Paris till AC kommer ju någon gång i augusti så då kommer man ha fullt upp med det också.


signatur

PS5 och inget annat.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tycker det är bra. Svagare än Rise, men definitivt värt en omgång.

Japp. Bättre strider, men i övrigt tycker jag att Shadow är lite svagare än Rise, som framför allt briljerade med sina miljöer. Gillade även hubbvärlden där skarpt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kostar strax över hundringen för definitve edition på Playstation Store just nu. Har man inte varvat det är det ju ett fynd. En solid 4/5 i min bok.

Medlem

Åh vilken trevlig nyhet. Har nämligen inte spelat igenom det än. Perfekt nu när man har semester.

Medlem

Se där ja. Synd man kört det redan bara o inte har någon större lust o återgå till det.
Nytt Tomb Raider hade varit trevligt dock. Gillade verkligen shadow of the tomb raider. Stämningen var grym. Och fann det bättre än rise faktiskt.
Gillade att de verkligen återgått till att ha med en massa coola tombs o så nu igen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Har alla på Playstation, men kommer nog köpa dom till XBSX, spelen får väl samma kärlek där?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det värt att spela det här? Jag tyckte att ettan var sådär och tvåan var riktigt bra, men jag blev osäker när de bytte utvecklare till trean!

3:an är helt ok, Dock tycker jag att 2:an är det bästa spelet. 3:ans handling är lite svag och finns lite tveksamma saker i spelet som i min mening förstör.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha jävlar vad du köper.

Själv har jag fullt upp med Ghost of Tsushima men har snart klarat det. Gör en massa sidouppdrag som jag missat innan det är dags för slutstriden. Hade planerat att klara det innan expansionen kommer så man kan ta sig an den i lugn och ro. Så Miles får vänta lite, kanske till nästa månad eller så, dvs september. För siege of Paris till AC kommer ju någon gång i augusti så då kommer man ha fullt upp med det också.

Ja det har blivit en hel del nu när jag börjat lira PlayStation 5. Håller också på med Ghost of Tsushima. Nästan på 3e kart delen. Grymt bra spel.

Skrivet av Nimin:

Kostar strax över hundringen för definitve edition på Playstation Store just nu. Har man inte varvat det är det ju ett fynd. En solid 4/5 i min bok.

Alla 3 spelen finns för 208 kr i en bundle på PlayStation Store. Alla är definitive edition även. Kanon pris. Dock ville jag ha fysisk utgåva så det blev lite dyrare denna gång. Omvända roller.. Hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Måste säga att jag älskar dessa "new-gen" uppdateringar.
Visst vill man att det ska komma nya spel, men som ren konsolspelare idag så får man samma känsla av dessa uppgraderingar som man fick som pc-spelare när man uppgraderat datorn.
Man kunde minsann gå in i inställningar och höja bl.a grafik, upplösning osv.
Bra känsla helt enkelt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Åh, ser man på, huhuhu.
där ser man där ser man jahajaja.

förlåt försäkte följa tonen efter det där "nämen!"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har alla på Playstation, men kommer nog köpa dom till XBSX, spelen får väl samma kärlek där?

Ja, det släpptes patch på Xbox också för X|S. Oklart varför det inte nämns i artikeln, men det har iofs körts i 60 fps via FPS Boost på XSX ett bra tag redan

Sommarrean pågår dessutom för fullt på Xbox där kan man köpa hela trilogin för en billig penning.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Ja det har blivit en hel del nu när jag börjat lira PlayStation 5. Håller också på med Ghost of Tsushima. Nästan på 3e kart delen. Grymt bra spel.

Alla 3 spelen finns för 208 kr i en bundle på PlayStation Store. Alla är definitive edition även. Kanon pris. Dock ville jag ha fysisk utgåva så det blev lite dyrare denna gång. Omvända roller.. Hehe

Har du ps5?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det släpptes patch på Xbox också för X|S. Oklart varför det inte nämns i artikeln, men det har iofs körts i 60 fps via FPS Boost på XSX ett bra tag redan

Sommarrean pågår dessutom för fullt på Xbox där kan man köpa hela trilogin för en billig penning.

Vad gör du här? Håll dig till rdr2 tråden så kan vi va vänner. Rockstar kommer släppa en nextgen för rdr2 men vi kommer få betala fullt pris igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Inte spelat detta men däremot de två föregångarna. Inga höjdarspel i min mening så det blir nog att hopp detta. Jag ser hellre att CD går tillbaka och gör ett spel i samma stuk som Underworld. Det var bra skit det:-).

Medlem
Skrivet av breahl:

Har du ps5?

Yes. Fick tag på en konsol i slutet av juni. Grymt nöjd!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av Mortaigne:

Ja, det släpptes patch på Xbox också för X|S. Oklart varför det inte nämns i artikeln, men det har iofs körts i 60 fps via FPS Boost på XSX ett bra tag redan

Sommarrean pågår dessutom för fullt på Xbox där kan man köpa hela trilogin för en billig penning.

Tackar!

Köpte faktiskt samlingen nu till XBXS, ska bli kul att testa igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan man installera spelet på sin PS5a från en PS4a skiva? Har detta spelet på PS4 nämligen

1
Skriv svar