VR- och rymdäventyret Lone Echo 2 försenas i sista stund

Robot
VR- och rymdäventyret Lone Echo 2 försenas i sista stund

Men lyckligtvis bara till senare i år.

#Lone-echo-2, #Ready-at-dawn


Medlem

Får plocka fram CV1:an igen när det här släpps. Har varit ont om kvalitets-VR sedan Alyx, imo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Helskotta också... men polering är väl alltid bra och jag har redan väntat på det så pass länge.

Lone echo är en av mina absoluta favorit VR spel och är lite av en underskattad pärla (med tanke på att det även var ett av första VR spelen att släppas).

Rekommenderas starkt, för de som inte har spelat det!

Medlem

Lone Echo är på rea i Rift store för bara 10 dollar, givet köp även om man inte äger en Rift/Quest (går ju att köra med Revive).

Medlem
Skrivet av Arzei:

Får plocka fram CV1:an igen när det här släpps. Har varit ont om kvalitets-VR sedan Alyx, imo.

Man trodde att det skulle "lossna" efter alyx men sanningen är att VR blivigt större men samtidigt "backat" kvalitetsmässigt en del.
Inte att det nödvändigtvis är dåligt men det är mycket wave shooters, Rogue-lite, rythm och pussel.
Men det är pga fler gör spel inte bara "veteraner".
Många optimerar för Quest som är det lägsta plattformen prestandamässigt.

Lone Echo är för övrigt ett riktigt bra spel, jag ser fram emot 2an.
Lone Echo 2 är det sista Facebook finansierade PCVR exklusiva spelet som släpps.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Lone Echo är på rea i Rift store för bara 10 dollar, givet köp även om man inte äger en Rift/Quest (går ju att köra med Revive).

Tack för tipset! Har haft det på min wishlist ett bra tag. Men av ngn anledning så talar inte Oculus om att det är på rea. Att däremot ge mig obskyra förslag om allsköns andra spel baserat på vad jag köpt tidigare däremot har de inga problem med.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man trodde att det skulle "lossna" efter alyx men sanningen är att VR blivigt större men samtidigt "backat" kvalitetsmässigt en del.
Inte att det nödvändigtvis är dåligt men det är mycket wave shooters, Rogue-lite, rythm och pussel.
Men det är pga fler gör spel inte bara "veteraner".
Många optimerar för Quest som är det lägsta plattformen prestandamässigt.

Lone Echo är för övrigt ett riktigt bra spel, jag ser fram emot 2an.
Lone Echo 2 är det sista Facebook finansierade PCVR exklusiva spelet som släpps.

Ja det är precis så det känns. Jag har helt ärligt inte hållit så mycket koll på VR-spel sista året just av den anledningen. Lone Echo 1 har jag kört igenom tre gånger och det har även blivit en del Echo Combat. RAD vet vad de sysslar med, så tvåan blir nog bra när den väl kommer.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

1
Skriv svar