Bekräftat: Alan Wake Remastered släpps i höst

Robot
Bekräftat: Alan Wake Remastered släpps i höst

Med Playstation-stöd, expansioner, 4K-grafik och ett kommentarspår från Sam Lake.

#alan-wake-2, #alan-wake-remaster, #epic, #remedy


Medlem

Så utgivaren är Epic Games, det betyder att spelet kommer vara EGS exklusivt för evigt

Big fucking F till det

Yarr Harr Fiddle Dee Dee


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Fantastisk atmosfär men jättetråkigt gameplay, är väl hur jag skulle summera Alan Wake 😊

Medlem

Oh nej inga mer Remasters tack


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Hade varit perfekt Switchspel för mig, men det verkar lysa med sin frånvaro?


signatur

Videomupp

Skribent

Grymt härligt att göra. Det ska liras med herr Lakes kommentarspår. Hoppas verkligen att det är upploppet till utannonseringen av Alan Wake 2.

Medlem

Stämmning var riktigt bra, story och gameplay var väl O.K.

Sen är den här låten från spelet så in åt helvete bra!
https://youtu.be/GLxb7m0j5Jg


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Stön, mer förbannade remakes.... Vill ha ett Alan Wake 2 eller nåt istället. Lite mer nytt tack, inte bara ett nytt paket (och ny prislapp) på samma jox...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fantastisk atmosfär men jättetråkigt gameplay, är väl hur jag skulle summera Alan Wake 😊

Kunde inte sagt det bättre själv.

Skrivet av Crank:

Oh nej inga mer Remasters tack

Jag välkommnar remasters om de INTE säljs till fullpris alternativt är helt gratis. Dvs, kostar de typ 250 kr så fine, men ligger prislappen på 800 spänn så NEJ TACK.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fantastisk atmosfär men jättetråkigt gameplay, är väl hur jag skulle summera Alan Wake 😊

Vet inte om det är just "jättetråkigt", men minns att jag retade mig på att det var lite väl repetitivt med att gå runt och lysa på "spöken" i copypaste-skogar. Men i sin helhet gillade jag det när jag spelade det på Xbox 360 när det kom, och båda DLC-episoderna var bra så ser fram att spela om detta med mer modern grafik och förhoppningsvis ray-tracing på Series X!

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Stön, mer förbannade remakes.... Vill ha ett Alan Wake 2 eller nåt istället. Lite mer nytt tack, inte bara ett nytt paket (och ny prislapp) på samma jox...

Fast detta är ju för att släppa till ps4 och ps5 som inte kunnat spela Alan Wake tidigare.

Så är nog för att kunna komma ut att Alan Wake 2 kommer inom 2-3 år.

Utan första så hade inte många playstation spelare brytt sig om en Alan Wake 2 medans nu kommer massa göra detta.

eld
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast detta är ju för att släppa till ps4 och ps5 som inte kunnat spela Alan Wake tidigare.

Så är nog för att kunna komma ut att Alan Wake 2 kommer inom 2-3 år.

Utan första så hade inte många playstation spelare brytt sig om en Alan Wake 2 medans nu kommer massa göra detta.

Bingo! Det är många som aldrig kört alan wake och som absolut borde göra det!

Själv är jag jätteglad över möjligheten att få köra ett remastered alan wake!

Avstängd

Kul. Har aldrig spelat detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kul, började spela det på 360 engång i tiden, men slutförde det aldrig av någon anledning, troligen kom nått annat spel emellan. Så nu blir detta ett bra tillfälle att ta upp det igen och slutföra det.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Äger spelet till Steam och lirade det i flera timmar men fastande på nån jäkla dryg miniboss och lade ner det för andra spel. Tyckte iaf att stämningen var rätt skön på ett mörkt mystiskt vis. Bra karaktärer och story. Fast det borde ha varit betydligt mer utforskning för att få till thriller-mystery känslan bättre.
Har alltid tänkt att återvända till spelet och klara ut det. Kanske ska vänta till detta släpp för att få lite vassare grafik.

Skrivet av Godofcheese:

Så utgivaren är Epic Games, det betyder att spelet kommer vara EGS exklusivt för evigt

Big fucking F till det

Yarr Harr Fiddle Dee Dee

Jo det är surt. Så jäkla skönt att jag nu äger en PlayStation 5 (som är mycket vassare än min dator) så att jag slipper känna missnöje med dessa exklusiva EPiC Store spel. Nu kör jag rubbet på PS5.

Blir intressant att se hur populärt detta kommande spel blir "på sjön".

Skrivet av Crank:

Oh nej inga mer Remasters tack

Hade varit mycket bättre med en komplett remake av spelet som är så pass gammalt. Men det hade så klart blivit mycket dyrare o längre utveckling. Personligen gillar jag dock remakes så jag hade lätt betalat fullpris för remakes som känns som ett nytt spel.

Skrivet av mrpijey:

Stön, mer förbannade remakes.... Vill ha ett Alan Wake 2 eller nåt istället. Lite mer nytt tack, inte bara ett nytt paket (och ny prislapp) på samma jox...

Detta är en remaster, inte en remake. Tyvärr.

Remaster är något finputsad grafik med lite skarpare texturer o högre upplösning. En remake är helt omgjord från grunden med dagens nya grafikmotorer. Alltså mer påkostad än en simpel remaster.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Hmm, Epic. Arrr..

Medlem

Då lär ju Alan Wake 2 vara på gång som ryktena säger. Trevligt om så är fallet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fantastisk atmosfär men jättetråkigt gameplay, är väl hur jag skulle summera Alan Wake 😊

Håller med.
Gjorde att jag lade ner spelet när det begav sig.
Var riktigt tråkigt.
Majoriteten verkar ha gillat det dock.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Kul att det kommer till Playstation, kanske plockar upp det vid senare tillfälle. Verkar vara stämningsfullt.

Skribent
Skrivet av Neverwild:

Fast detta är ju för att släppa till ps4 och ps5 som inte kunnat spela Alan Wake tidigare.

Så är nog för att kunna komma ut att Alan Wake 2 kommer inom 2-3 år.

Utan första så hade inte många playstation spelare brytt sig om en Alan Wake 2 medans nu kommer massa göra detta.

Ja det är ju problemet med vilade IP:s, nya spelare har ju ingen relation så man måste ge dem chansen att komma in i matchen.

Om Valve någon gång vill göra ett Half Life 3 kommer de ju måsta göra remasters (remakes) på Half Life 1-2. I nuläget är det många som inte har någon aning om vad fan en Half life är. XD

(Ja jag vet att det finns en remake på HL1 redan )


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det är ju problemet med vilade IP:s, nya spelare har ju ingen relation så man måste ge dem chansen att komma in i matchen.

Om Valve någon gång vill göra ett Half Life 3 kommer de ju måsta göra remasters (remakes) på Half Life 1-2. I nuläget är det många som inte har någon aning om vad fan en Half life är. XD

(Ja jag vet att det finns en remake på HL1 redan )

Fast den remaken är väl några år gammal så behövs en ny remake på remaken.

Jag själv fastnade aldrig för half life utan tyckte dom va sådär.

Men skulle vara roligt för dom som gillar dom om det blir en remake på 1 och 2 samt en half life 3 nångång.

Skrivet av Godofcheese:

Så utgivaren är Epic Games, det betyder att spelet kommer vara EGS exklusivt för evigt

Big fucking F till det

Yarr Harr Fiddle Dee Dee

Spelar väl ingen roll?

Hoppas på ray-tracing!

Medlem

Helt klart ett av mina favoritspel någonsin Har än idag kvar min collectors edition utgåva till Xbox 360


signatur
Medlem

Haft det i backloggen sedan det släpptes 2010.. kanske dags att ta tag i det innan remastern släpps.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Spelar väl ingen roll?

Kanske inte för dig grabben


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ooh, blir nog ett köp! Om jag inte bara spelar om det på Xbox 360 iofs. Beror på hur putsat det är. Hoppas verkligen på ett Alan Wake 2, har väntat sen American Nightmare!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

It's not a lake, it's an ocean

Fysisk release...?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av MrStrange:

Helt klart ett av mina favoritspel någonsin Har än idag kvar min collectors edition utgåva till Xbox 360

Den är fin. Saknade egentligen bara en statyett.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast den remaken är väl några år gammal så behövs en ny remake på remaken.

Jag själv fastnade aldrig för half life utan tyckte dom va sådär.

Men skulle vara roligt för dom som gillar dom om det blir en remake på 1 och 2 samt en half life 3 nångång.

Sedan är ju Half-Life Remaken gjorde i samma sketna antika Soure motor så grafiken kan inte mäta sig mot dagens grafik. Personligen skulle jag uppskatta en till remake men att då använda sig av en betydligt modernare spelmotor som t.ex Unreal Engine 4.

Skrivet av Captain_Dracula:

Hoppas på ray-tracing!

Är det möjligt äns att implementera "Ray Tracing" när detta är en simpel remaster o grunden är last gammal.?.. behövs det inte en helt ny motor då under huven.?..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

123
Skriv svar