Rykte: Obsidians Avowed är som "The Outer Worlds möter Pillars of Eternity"

Robot
Rykte: Obsidians Avowed är som "The Outer Worlds möter Pillars of Eternity"

Men även liknas givetvis även med Skyrim.

#Avowed, #Obsidian-entertainment


Medlem

Mycket bra spel att ha som inspiration. Det behövs verkligen mer rollspel i förstaperson.
Sugen som tusan på detta.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det ska bli spännande att se mer av detta!
Hoppas att de lyckas gå hela vägen in i mål för en gångs skull. De brukar tyvärr snubbla på skosnöret strax innan linjen.

Medlem

Obsidian levererar alltid rollspel som jag tycker om att spela. (Möjligen med undantag för Tyranny.) Skall bli kul att se.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Taggad till tusen, hoppas vi får se mer från spelet snart!

Medlem

Så Rick & Morty möter fantasy värld?

Jag vill inte ha en rolig och quirky rpg light soppa, ge mig stenhård fantasy dystopi och evigt mörker som i Pillars 1!

Medlem

Gillade inte Outer Worlds, karaktärerna var så platta och färgpaletten tog mig ur spelet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

För första gången är jag intresserad av ett spel som detta.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Geeks Gaming

Det känns alltid intressant när obsidian vill testa något nytt!
Ja, outer worlds var lite mellanmjölk men fortfarande en löjligt hög standard för att vara något av ett lågvattenmärke(!)

Gimme!

Medlem

Hoppas det blir som Dark messiah - might and magic fast med mera RPG element.
Det spelet var/är topp 5 bästa spel någonsin med sitt first person magi/combat.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Hoppas det blir som Dark messiah - might and magic fast med mera RPG element.
Det spelet var/är topp 5 bästa spel någonsin med sitt first person magi/combat.

Tänk om Arkane fick göra ett nytt first person action RPG. Men nu när Bethesda äger dem får de väl inte konkurrera med moderbolaget som gör Starfield, Elder Scrolls och Fallout.

Medlem

Tycker namnet "Avowed" inte är det bästa. Visserligen säkert unikt men tycker inte det klingar bra.

Pillars of Eternity är ett mycket bra RPG namn däremot.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tycker namnet "Avowed" inte är det bästa. Visserligen säkert unikt men tycker inte det klingar bra.

Pillar of Eternity är ett mycket bra RPG namn däremot.

Känns som ett ganska typiskt namn. Nu för tiden verkar det inne med någorlunda korta, luddiga namn som slutar på -ed. Såvida det inte är ett ord följt av ett kolon och ett par till ord ...

Tacka vet jag hårda, kantiga namn som ISOLATED WARRIOR etc

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Gillade inte Outer Worlds, karaktärerna var så platta och färgpaletten tog mig ur spelet.

Det var verkligen mediokert. Trista, som du säger platta karaktärer och krystad humor. Liten värld som kändes helt fejk. Och många olika brister som RPG.

Bådar ej gott att Avowed valt samma färgpalett. Kändes löjligt med alla färger i Outer worlds.

Awoved är också precis som nån annan sa i tråden ett misslyckat namn på ett spel.


signatur

Memento Mori

Avstängd

Rätt rolig video jag kom att tänka på:

Vet inte vad det säger om mediet när majoriteten av spel bäst beskrivs som kombinationer av andra spel.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tänk om Arkane fick göra ett nytt first person action RPG. Men nu när Bethesda äger dem får de väl inte konkurrera med moderbolaget som gör Starfield, Elder Scrolls och Fallout.

Med tanke på hur sällan Bethesda släpper spel så tror jag bara de ser positivt på att kunna släppa "konkurrerande spel" under något av de många mellanåren.

1
Skriv svar