Valve uppdaterar Half-Life, CS:GO med flera, med Steam Deck i åtanke

Robot
Valve uppdaterar Half-Life, CS:GO med flera, med Steam Deck i åtanke

Valve redo för februarireleasen.

#steam-deck


Medlem

Kan inte vänta till min dimper ner i brevlådan. Bästa som hänt sedan lössnuset upptäcktes.

Medlem
Skrivet av robbis:

Kan inte vänta till min dimper ner i brevlådan. Bästa som hänt sedan lössnuset upptäcktes.

Agree.
Förutom det där med lössnus


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Agree.
Förutom det där med lössnus

Fint ska det vara 😜

Medlem

Jag vet inte om det är från den här uppdateringarna mrn data miners har igen hittat fler och nya spår av
CSGO 2
Half life X
Citadel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite problematiskt att alla spelutvecklare skulle behöva göra detsamma för att Deck skulle till att fungera så smidigt och exemplatiskt som man vill/tänker.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Lite problematiskt att alla spelutvecklare skulle behöva göra detsamma för att Deck skulle till att fungera så smidigt och exemplatiskt som man vill/tänker.

Räcker väl med att de fungerar på superslö hårdvara och stödjer exempelvis en Xbox handkontroll.

Medlem

Lite off topic detta kanske men är jag den enda som känner mig orolig för eventuell "drifting" på en Steam Deck efter långvarigt/intensivt användande? På Nintendo Switch kan man ju åtminstone byta ut Joy-Cons vid behov (även om det är en dyr lösning) men har man införskaffat en Steam Deck och det visar sig att Valves uthållighetstester inte stämmer överens med verkligheten så känns det som att man kanske är fast med rövskägget i brevlådan.

Har haft funderingar kring Steam Deck för grabbens räkning (high end-versionen i så fall) men det är inte utan att man då börjar oroa sig för problem som det ovan. Det är ändå en rätt saftig peng att punga ut och inget man vill göra flertalet gånger.

Medlem
Skrivet av apokalypze:

Lite off topic detta kanske men är jag den enda som känner mig orolig för eventuell "drifting" på en Steam Deck efter långvarigt/intensivt användande? På Nintendo Switch kan man ju åtminstone byta ut Joy-Cons vid behov (även om det är en dyr lösning) men har man införskaffat en Steam Deck och det visar sig att Valves uthållighetstester inte stämmer överens med verkligheten så känns det som att man kanske är fast med rövskägget i brevlådan.

Har haft funderingar kring Steam Deck för grabbens räkning (high end-versionen i så fall) men det är inte utan att man då börjar oroa sig för problem som det ovan. Det är ändå en rätt saftig peng att punga ut och inget man vill göra flertalet gånger.

Det finns mängder med folk som är oroliga över drifting på spakarna om man söker på det ämnet.
Men i videon de (valve själva) släppte där de öppnar konsolen ser det ut som att det är enkla grejer att byta ut. De sitter på egna kretskort anslutna med kablar. Så du behöver troligtvis inte ens löda för att byta en joystick.

Medlem
Skrivet av apokalypze:

Lite off topic detta kanske men är jag den enda som känner mig orolig för eventuell "drifting" på en Steam Deck efter långvarigt/intensivt användande? På Nintendo Switch kan man ju åtminstone byta ut Joy-Cons vid behov (även om det är en dyr lösning) men har man införskaffat en Steam Deck och det visar sig att Valves uthållighetstester inte stämmer överens med verkligheten så känns det som att man kanske är fast med rövskägget i brevlådan.

Har haft funderingar kring Steam Deck för grabbens räkning (high end-versionen i så fall) men det är inte utan att man då börjar oroa sig för problem som det ovan. Det är ändå en rätt saftig peng att punga ut och inget man vill göra flertalet gånger.

du kommer kunna byta ut spaken.
BTW så är styrspakar nått som säljs till alla kontroller tror jag som reserv-delar.
Inget du hittar på elgigantenshylla men kollar man tex amazon osv finns det reservdelar.
svenska PSXCare vet jag säljer en hel del reservdelar också.

Jag har bytt styrspak på 2st joycon nyligen här hemma, det är väldigt enkelt.
Klarar man av små skruvar så kan stort sett vem som helst skruva i kontroller.
Kontrollerna blev som nya och till ett betydligt billigare pris och bättre för miljön än att kasta och köpa nya.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

du kommer kunna byta ut spaken.
BTW så är styrspakar nått som säljs till alla kontroller tror jag som reserv-delar.
Inget du hittar på elgigantenshylla men kollar man tex amazon osv finns det reservdelar.
svenska PSXCare vet jag säljer en hel del reservdelar också.

Jag har bytt styrspak på 2st joycon nyligen här hemma, det är väldigt enkelt.
Klarar man av små skruvar så kan stort sett vem som helst skruva i kontroller.
Kontrollerna blev som nya och till ett betydligt billigare pris och bättre för miljön än att kasta och köpa nya.

Jo, jag har själv fixat med lite enklare prylar som gamla Nintendo 8-bitarsdosor och liknande. Blir ju dock lite mer orolig när det handlar om en toppmodern speldator där man blir tvungen att öppna upp hela enheten för att utföra ovan nämnda pill, med garantier och allt vad det innebär i åtanke.

Medlem
Skrivet av apokalypze:

Jo, jag har själv fixat med lite enklare prylar som gamla Nintendo 8-bitarsdosor och liknande. Blir ju dock lite mer orolig när det handlar om en toppmodern speldator där man blir tvungen att öppna upp hela enheten för att utföra ovan nämnda pill, med garantier och allt vad det innebär i åtanke.

Du får öppna
Officiell video från Valve


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Lite problematiskt att alla spelutvecklare skulle behöva göra detsamma för att Deck skulle till att fungera så smidigt och exemplatiskt som man vill/tänker.

Många utvecklare, även små sådana, har redan Steamdeck. Visar sig att justeringar inte behövs i de flesta spel. Touch screen finns med musemulering tex.

Här är den lilla utvecklaren EGOSOFTs VD som visar det Steamdeck de fått för att köra igång deras spel X4 på. Funkar prima tydligen. Vilket är ganska imponerande då X4 kan vara ganska CPU hungrigt pga universe simulation som körs i bakgrunden.

1
Skriv svar