GTA-trilogin och eFootball bland årets sämsta spel, enligt kritiker

Robot
GTA-trilogin och eFootball bland årets sämsta spel, enligt kritiker
Medlem

Battlefield 2042 kanske inte är årets sämsta spel. Men det är årets skämt.

9 av 10 spel i den där listan har jag inte hört talas om. Kanske är bäst så.

Medlem

Rätt åt Rockstar/Take-Two, de har så bra och kompetenta personer som alla execs bara pissar i munnen på.

Medlem

Det sjuka är ju att hade Rockstar bara lagt till lite mer resurser och låtit en hyfsat kompetent studio utvecklat GTA-trilogin, hade det säkert kunnat vara GOTY-kandidat det här året med tanke på konkurrensen och det hade sålt som smör.

Medlem

Remaster av remastern och remaster på football sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelade igenom GTA trilogin förra veckan (de gamla spelen, inte remaster) och spelens missions var lika roliga som att dra ut tänder ur munnen. Dialogen och uppbyggnaden av storyn känns som ett projekt gjort av minderåriga på fyllan. Plågade mig igenom trilogin och vissa missions kändes det som jag sköt mina egna hjärnceller snarare än fienderna på skärmen. Sitter med ångest och ren skam över att ha spenderat flera timmar på vad som måste vara det sämsta jag spelat på decennier storymässigt.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Spelade igenom GTA trilogin förra veckan (de gamla spelen, inte remaster) och spelens missions var lika roliga som att dra ut tänder ur munnen. Dialogen och uppbyggnaden av storyn känns som ett projekt gjort av minderåriga på fyllan. Plågade mig igenom trilogin och vissa missions kändes det som jag sköt mina egna hjärnceller snarare än fienderna på skärmen. Sitter med ångest och ren skam över att ha spenderat flera timmar på vad som måste vara det sämsta jag spelat på decennier storymässigt.

Haha damn! Har du samma åsikt om GTA5 storyn? För den tycker jag iaf är underhållande. Bra vet jag inte men man fick sig några skratt ändå och gillar alla tre huvudkaraktärerna.

Lirade mycket GTA: VC och SA när jag vad liten men körde aldrig missions utan lirade bara med fusk och flög i min bil och lekte mayhem med en rocket launcher

Medlem

Körde GTA SA via gamepass men la ner efter att jag skulle jaga ett tåg och fick mission failed bara för att jag låg för långt före tåget och "stor rök" (feta hiphoppargubben) blev sur. GTA spelen och RDR är verkligen måna om att man inte ska få ha kul när man spelar spelen. Så fort man inte gör exakt som Rockstar tänkt sig får man spela om.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Spelade igenom GTA trilogin förra veckan (de gamla spelen, inte remaster) och spelens missions var lika roliga som att dra ut tänder ur munnen. Dialogen och uppbyggnaden av storyn känns som ett projekt gjort av minderåriga på fyllan. Plågade mig igenom trilogin och vissa missions kändes det som jag sköt mina egna hjärnceller snarare än fienderna på skärmen. Sitter med ångest och ren skam över att ha spenderat flera timmar på vad som måste vara det sämsta jag spelat på decennier storymässigt.

Jo många av uppdragen man får göra i dessa spel har inte åldrats väl, kombinerat med kontrasten från 5:ans mer utvecklade och välgjorda sådana så kan det bli svårt att nöta igenom denna trilogi igen.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Haha damn! Har du samma åsikt om GTA5 storyn? För den tycker jag iaf är underhållande. Bra vet jag inte men man fick sig några skratt ändå och gillar alla tre huvudkaraktärerna.

Lirade mycket GTA: VC och SA när jag vad liten men körde aldrig missions utan lirade bara med fusk och flög i min bil och lekte mayhem med en rocket launcher

Har inte spelat 5:an ännu faktiskt. Jag spelar 4:an för tillfället (jag ville ta dem i ordning) och Nico's story är faktiskt ganska bra än så länge. Det är som natt och dag jämfört med de äldre spelen. Antar att 5:an lär ha en bra story med tanke på hur mycket bättre 4:an är än sina föregångare.

Inaktiv

Jag har spelat klart både GTA V och GTA IV nyligen.
GTA IV var det många år sedan jag spelade igenom (+expansionerna) GTA V körde jag ett annat slut denna gången än vad jag gjorde sist.
Innan var det väl GTA III som jag spelade klart senast, för typ 2 år sedan.

Längtar tills den fysiska versionen av The Definitive Edition kommer till Switch. Längtar efter att få spela igenom dessa spelen igen.

Medlem

Undrar hur många procent av de som köpt GTA spelen som faktiskt klarat ut hela storyn.
Själv har jag spelat alla spel, men bara i GTA5 som jag faktiskt orkade med hela storyn.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Undrar hur många procent av de som köpt GTA spelen som faktiskt klarat ut hela storyn.
Själv har jag spelat alla spel, men bara i GTA5 som jag faktiskt orkade med hela storyn.

Av de tre spelen som är med i trilogin så klarade jag först av San Andreas.
Vice City körde jag fast vid en rally tävling men klarade av den några år efter San Andreas.
GTA III klarade jag av första gången för bara typ 2 år sedan.

Medlem
Skrivet av lonian:

Undrar hur många procent av de som köpt GTA spelen som faktiskt klarat ut hela storyn.
Själv har jag spelat alla spel, men bara i GTA5 som jag faktiskt orkade med hela storyn.

Jag är helt tvärtom där, jag spelade GTA5 i 30 sekunder sedan stängde jag ner, men jag gillade verkligen de andra, även de gamla, speciellt 2an alla de tidigare har jag klarat ut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av totte1015:

Fan vad jag hatar tattarsidor där man måste trycka på piljävlar för att se "nästa" artikel. Skräp.

Haha, ja precis. Designat för att man ska utsättas för så mycket reklam som möjligt, ytterst otrevligt.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Jag är helt tvärtom där, jag spelade GTA5 i 30 sekunder sedan stängde jag ner, men jag gillade verkligen de andra, även de gamla, speciellt 2an alla de tidigare har jag klarat ut.

Själv har jag bara klarat av sex stycken GTA spel.
GTA III, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories, GTA IV (med expansionerna) och GTA V.
Kom på att det blir typ 8 spel jag klarat av med GTA IV expansionerna.

Medlem

Väldigt förvånad över att Hired gun är med på listan. Eftersom jag hört så mycket bra om spelet men aldrig spelat det. Och är förvånad över att Biomutant inte är med. Som jag hört mycket skit om. Men spelat och tyckte var rätt ok....

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Väldigt förvånad över att Hired gun är med på listan. Eftersom jag hört så mycket bra om spelet men aldrig spelat det. Och är förvånad över att Biomutant inte är med. Som jag hört mycket skit om. Men spelat och tyckte var rätt ok....

Jo, det kan ju vara väldigt olika har man märkt.
Ett spel som de flesta tycker är ett av världens bästa spel kan man själv tycka är ett av världens sämsta, så då är det kanske inte så märkligt att man kan gilla något spel som de flesta inte gillar.

1
Skriv svar