PS Plus-spelen har avslöjats i förtid (igen), det blir racing och dvärgar i januari

Robot
PS Plus-spelen har avslöjats i förtid (igen), det blir racing och dvärgar i januari

Deep Rock Galactic, Dirt 5 och Persona 5 Strikers väntar.

#playstation-plus, #ps-plus


Medlem

Av de 3 spelen är väl Dirt 5 det mest intressanta.

Medlem

Deep Rock Galactic ska bli skoj att bekanta sig med, ser riktigt roligt ut.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Antar att persona 5 strikers även går att spela på ps5 med bakåtkompabilitet?

Medlem
Skrivet av svanfors:

Antar att persona 5 strikers även går att spela på ps5 med bakåtkompabilitet?

JA självklart

Medlem

P5 Strikers låter riktigt bra. Har inte kört Royal än men hoppas det inte behövs för att hänga med i storyn.

Medlem

Någon som vet om man behöver spela tidigare persona spel för att spela Persona 5 Strikers?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Någon som vet om man behöver spela tidigare persona spel för att spela Persona 5 Strikers?

Det är en fortsättning på storyn i P5 med samma karaktärer så just det borde man nog spela. Fast dom släppte ju Strikers på format där P5 aldrig släpptes så vettefan.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

P5 Strikers låter riktigt bra. Har inte kört Royal än men hoppas det inte behövs för att hänga med i storyn.

Näh spelet är en fortsättning på första Persona 5 så behöver inte ha spelat Royal


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det är en fortsättning på storyn i P5 med samma karaktärer så just det borde man nog spela. Fast dom släppte ju Strikers på format där P5 aldrig släpptes så vettefan.

Synd. Gillar ju hack n slash annars;p inte så sugen på turn based.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Någon som vet om man behöver spela tidigare persona spel för att spela Persona 5 Strikers?

Det är en direkt uppföljare på Persona 5 så det behöver du ha spelat först för störst förståelse för storyn i spelet


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Deekar:

Synd. Gillar ju hack n slash annars;p inte så sugen på turn based.

Du kan ju alltid försöka dig på att få tag och titta på Persona 5: The Animation om du inte orkar med spelet


signatur

Ultrazine

Avstängd

Ps plus levererar som vanligt.
Mycket bättre än game pass på xbox.
Dessutom hyr du inte bara spelen du lägger till i biblioteket.

Medlem

Trevligt med lite Persona

Medlem
Skrivet av Rassa:

Ps plus levererar som vanligt.
Mycket bättre än game pass på xbox.
Dessutom hyr du inte bara spelen du lägger till i biblioteket.

Obs Nu vill jag bara förtydliga så ingen misstolkar detta som ett försök till konsolkrig...

Playstation + är väl jämförbart med Xbox live gold?

Playstation now är motsvarigheten till gamepass.

Och med Xbox live gold fungerar det såhär med spelen du claimar.

Är det ett Xbox (första) eller ett Xbox 360 spel så får du det oavsett om du fortsätter med tjänsten eller ej.
Är det ett Xbox one eller series spel får du tillgång till det så länge du har en Xbox live gold eller gamepass ultimate prenumeration aktiv. Exempelvis om du claimar Dirt 4 (xbox one spel) om det kommer med tjänsten. Så kan du spela det så länge du har en giltig prenumeration även om du har ett uppehåll på 13 månader.

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Obs Nu vill jag bara förtydliga så ingen misstolkar detta som ett försök till konsolkrig...

Playstation + är väl jämförbart med Xbox live gold?

Playstation now är motsvarigheten till gamepass.

Och med Xbox live gold fungerar det såhär med spelen du claimar.

Är det ett Xbox (första) eller ett Xbox 360 spel så får du det oavsett om du fortsätter med tjänsten eller ej.
Är det ett Xbox one eller series spel får du tillgång till det så länge du har en Xbox live gold eller gamepass ultimate prenumeration aktiv. Exempelvis om du claimar Dirt 4 (xbox one spel) om det kommer med tjänsten. Så kan du spela det så länge du har en giltig prenumeration även om du har ett uppehåll på 13 månader.

Ps plus är inte samma sak som gamepass precis.
Men ja har mycket bättre spel genom dom spelen sony ger bort varje månad än va xbox hyrsevice erbjuder. Vilket skadar hela branshen också. Tvingar fram tvivelaktiga betalmetoder.
Ska dock sägas att 800 kr för ett vanligt PS5 spel är helt oacceptabelt.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Ps plus levererar som vanligt.
Mycket bättre än game pass på xbox.
Dessutom hyr du inte bara spelen du lägger till i biblioteket.

Jo du hyr. Om du inte betalar för PS+ så kan du inte heller spela spelen du "samlat" via PS+. Att det läggs till i ditt bibliotek är bara en formalia, för du inte ska få tillgång till alla spel de "gett" dig.

Game pass är mil bättre, med ett enormt större utbud som alltid är tillgängligt, inte beroende på när du började prenumerera, samt de lägger till storspel dag 1. På Ps+ får vi avdankade, gamla spel.
För min del fanns det inte ett enda intressant spel på PS+ denna månaden, eller många månader innan för den delen. Fattar inte ens varför jag prenumererar.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Rassa:

Ps plus levererar som vanligt.
Mycket bättre än game pass på xbox.
Dessutom hyr du inte bara spelen du lägger till i biblioteket.

Du har ju bara tillgång till PS+ spelen så länge du betalar månadskostnaden så tekniskt hyr vi ju dom spelen också.

OT: Tror att det är första gången som jag inte har något av spelen i PS+. Ska bli kul att testa.


signatur

PSN: OAKTHYR

Avstängd
Skrivet av OAKTHYR:

Du har ju bara tillgång till PS+ spelen så länge du betalar månadskostnaden så tekniskt hyr vi ju dom spelen också.

OT: Tror att det är första gången som jag inte har något av spelen i PS+. Ska bli kul att testa.

Vad jag förstår så äger du dom även om du inte har PS+

Nej det är sant man behåller dom inte.
Dock fortfarande ett bättre upplägg än Game pass.

Medlem

Riktigt bra månad om det här stämmer.


signatur

PSN: Swede_78

Gen
Medlem
Skrivet av Mirage:

Jo du hyr. Om du inte betalar för PS+ så kan du inte heller spela spelen du "samlat" via PS+. Att det läggs till i ditt bibliotek är bara en formalia, för du inte ska få tillgång till alla spel de "gett" dig.

Game pass är mil bättre, med ett enormt större utbud som alltid är tillgängligt, inte beroende på när du började prenumerera, samt de lägger till storspel dag 1. På Ps+ får vi avdankade, gamla spel.
För min del fanns det inte ett enda intressant spel på PS+ denna månaden, eller många månader innan för den delen. Fattar inte ens varför jag prenumererar.

Återigen, PS+ och Gamepass är INTE samma sak. PS+ ska jämföras med Xbox Live Gold vilket primärt är till för att man ska få lira multiplayerspel online. Att spel ges bort är en bonus.

Gamepass ska jämföras med PS Now där jag personligen tycker att Gamepass är den solklara vinnaren.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jo du hyr. Om du inte betalar för PS+ så kan du inte heller spela spelen du "samlat" via PS+. Att det läggs till i ditt bibliotek är bara en formalia, för du inte ska få tillgång till alla spel de "gett" dig.

Game pass är mil bättre, med ett enormt större utbud som alltid är tillgängligt, inte beroende på när du började prenumerera, samt de lägger till storspel dag 1. På Ps+ får vi avdankade, gamla spel.
För min del fanns det inte ett enda intressant spel på PS+ denna månaden, eller många månader innan för den delen. Fattar inte ens varför jag prenumererar.

Alla digitala tjänster hyr vi, oavsett om namnet på tjänsten är PS plus, Playstation Now, xbox box gold eller Game Pass.

För övrigt är det är ju dock inte helt korrekt att spel alltid finns tillgängliga på Game Pass, då tredjepartsspel regelbundet försvinner från tjänsten efter X antal månader. Främsta fördelen med PS Plus och Xbox motsvarighet (xbox gold) är att så länge du är prenumerant, för ynka 25-40 kr månaden (beroende på när du förnyar), så har du kvar spelen i din backlog, utan att de försvinner. För egen del har jag massvis med trevliga spel i backloggen som jag kan lira när lusten faller in.

När det gäller januaris skörd av spel är det främst Deep Rock Galactic som kan anses vara det nya, även om det släpptes exklusivt till Xbox/PC 2020. då spelet gör debut på Playstation i januari.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd

Härligt hur Sony erbjuder månatliga PS5 spel till PS plus och inte bara spel från gamla generationer. Klart den bästa pay-to-play online tjänsten till konsoler i dagsläget. Backloggen bara ökar och ökar för varje månad.

Lägg därtill på det fantastiskt billiga och väldans bra playstation now också så har du spel så det räcker och blir över


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Härligt hur Sony erbjuder månatliga PS5 spel till PS plus och inte bara spel från gamla generationer. Klart den bästa pay-to-play online tjänsten till konsoler i dagsläget. Backloggen bara ökar och ökar för varje månad.

Som en som inte gått över till PS5 utan sitter kvar med en PS4:a tycker jag det är trevligt att dom inte gett upp på förra generationen än. Det är bra att januarispelen finns och ges till båda generationerna helt enkelt

Jag passar även på att "köpa" spelen som bara är PS5 och PSVR med, då har man dom till framtiden när jag skaffar en PS5:a.

Blir väl Dirt 5, dom andra två e inget för mej


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Folk är verkligen barnsliga. Håller på att bråka om vilken tjänst som är bäst😂 Alla tjänsterna har sina för och nackdelar. Den som säger något annat är bara en fanboy.
Jag föredrar PS och tycker de har mycket bättre exklusiva titlar men jag kan tycka Xbox gör det gött för dem som har gamepass att de får spela deras AAA-spel utan att köpa det från dag ett. Vissa spel vill man prova men kanske inte är så sugen på att lägga 800kr för att få tillgång.

Medlem
Skrivet av matt76:

Alla digitala tjänster hyr vi, oavsett om namnet på tjänsten är PS plus, Playstation Now, xbox box gold eller Game Pass.

För övrigt är det är ju dock inte helt korrekt att spel alltid finns tillgängliga på Game Pass, då tredjepartsspel regelbundet försvinner från tjänsten efter X antal månader. Främsta fördelen med PS Plus och Xbox motsvarighet (xbox gold) är att så länge du är prenumerant, för ynka 25-40 kr månaden (beroende på när du förnyar), så har du kvar spelen i din backlog, utan att de försvinner. För egen del har jag massvis med trevliga spel i backloggen som jag kan lira när lusten faller in.

När det gäller januaris skörd av spel är det främst Deep Rock Galactic som kan anses vara det nya, även om det släpptes exklusivt till Xbox/PC 2020. då spelet gör debut på Playstation i januari.

Det jag syftade på att du har bara den backloggen om du prenumererat en längre tid, medans i Xbox/PC Gamepass så har du alla titlar som är tillgängliga, oavsett om du började prenumerera nu eller för 2 år sedan. Sorry om jag var otydlig.

min poäng är att du inte äger dina PS+ spel, och de är bara tillgängliga så länge som du prenumererar och värdet ökar med tid (för vissa, för mig är majoriteten av spelen helt ointressanta) medans PC/Xbox gamepass ger dig ett mycket större utbud från dag 1, och de lägger även till STORA titlar dag 1, vilket aldrig händer på PS+.


signatur

I drank what?

Medlem

https://blog.playstation.com/2021/12/29/playstation-plus-game...

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Det jag syftade på att du har bara den backloggen om du prenumererat en längre tid, medans i Xbox/PC Gamepass så har du alla titlar som är tillgängliga, oavsett om du började prenumerera nu eller för 2 år sedan. Sorry om jag var otydlig.

min poäng är att du inte äger dina PS+ spel, och de är bara tillgängliga så länge som du prenumererar och värdet ökar med tid (för vissa, för mig är majoriteten av spelen helt ointressanta) medans PC/Xbox gamepass ger dig ett mycket större utbud från dag 1, och de lägger även till STORA titlar dag 1, vilket aldrig händer på PS+.

Med playstation now har du samma upplägg som gamepass.
PS+ ska jämföras med GWG
Gamepass ska jämföras med playstation now

Ca 850 titlar finns tillgängliga att spela direkt på psnow oberoende när du börjat prenumerera.

För mer information rörande playstation now se länkar i min signatur

Är nog dags för redaktionen att hålla utbildning för läsarna om vad som är vad tror jag. Min PS now tråd får användas för ändamålet så att så lite tid och arbetskraft som möjligt behövs av red.
@Mortaigne har kanske någon passlig gamepass info tråd också


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

1
Skriv svar