Nyårssnack! Hur var ditt spelår?

Medlem

Rätt bra ändå måste jag nog säga. Mitt spelande har legat i dvala några år men har vaknat så smått igen. Jag återupptog mitt hälsosamma beroende av football manager och uppgraderade från xbox 360 till xbox one och tagit mig igenom några spel på den.

Så som sagt, rätt bra


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Pga tidsbrist har jag haft mindre tid över till spelande än vad jag hade velat. Men när jag har haft tid har jag mest gått tillbaka till spel jag redan kört mycket så som Wow : Shadowlands, Civ6, Stellaris och Dont Starve.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Kasst när det kommer till nysläpp. Inget spel som var hype för mig 2021.
Däremot fick jag ta igen ett gäng missade spel med ps5. Så var ett ok spelår.
2022 bådar gott till nysläppta spel!

Eftersom min backlogg räknas numera i ljusår så är varje år mycket bra spelår även om de släpper 0 nya spel under året.

Instalierade Starcraft II häromdan, jäklar vilket bra spel! Visserligen 10 år försent men jag är lika begeistrad ändå.

Det bästa med backlogg är att jag drar på Ultra inställningar direkt (10 cores, 64 GB RAM, RTX 2080) utan att ens blinka. 🙂

Medlem

Helt okej, blev mest gammalt. Disco Elysium, It takes two, Jedi Fallen order, Mass effect LE och lite Halo Infinite på slutet.

Medlem

Jag är jättenöjd. Blev typ klar med backloggen efter 2 år (#4213848) och köpte Game Pass på Black Friday och fått chansen att spela spel som It Takes Two, Firewatch, Ori och Forza Horizon 5. Kommer definitivt fortsätta prenumerera. Ser fram emot 2022 där jag kommer att spela ikapp spelen jag missat.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Ett gott spelår som startade med Gears 5 och Gears Tactics till XsX som gav stor underhållning. Känslan är att både Gears och Halo-fabrikerna nu hittat formen efter att originalutvecklarna gått vidare. Age of wonders: Planetfall till Ps4 blev en redig tidstjuv under hösten, väldigt beroendeframkallande så fick avsluta i förtid för att hinna med livet. Däremellan Flight simulator och The ascent som inte skapade några bestående känslor. Det var längesen jag blev underhållen av ett bilspel och Forza 5 ändrade inte på det. Halo Infinite blev en positiv överraskning, solklart det bästa som kommit ur 343, även om en del bitar fortfarande fattas.

Spel för mig är inte bara spelande utan även allt runt omkring som tex poddar. Spelberoende (Halo genomspelningarna på youtube👌), Svamppod och Kontrollbehov har ackompanjerat trofast under året. Vill även tacka redaktion och medlemmar här på FZ som till stor del bidrar till att denna hobby känns så kul som den gör.

Medlem

Helt okej, med tanke på att man har småbarn. Hade gärna lirat mer men det går ju liksom inte.
Jag tog mig an AC Valhalla och det kanske var dumt på ett vis, det är så låååååååååångt men lätt att hoppa in och ut i i alla fall.

Twitch har det varit väldigt lite av dock, brukar tycka det är soft att titta på och man får lite inblick i spel man kanske inte skulle spela själv samt att man kanske hittar nåt spel man tycker är intressant.

Medlem

Spelat mer än jag brukar i år p.g.a PS5 släppet och svagt film/serie år p.g.a pandemin. Bra spelår med andra ord.
Topparna var Demon souls remake, Resident Evil 8 och Kena: Bridge of spirits.

Medlem

Haft premiär för några fantastiska spel som jag har missat genom åren, mest noterbart Super Metroid, Wind Waker HD och Hollow Knight varav det sistnämnda är något jag ett halvår senare fortfarande ojar mig över hur bra det var. Sen Hades, Luigi's Mansion 3 och Metroid Dread gör inte saken sämre.

Som nybliven småbarnsförälder lyckades jag nog pricka in rätt bra spel som man orkar spela vid korta tillfällen över en lång tid utan att tappa bort hur spelet funkar, och som dessutom funkat som mental återhämtning. Mycket nöjd med andra ord!

Just ja, Shovel Knight har jag ju premiärat också!

Skribent

Kul att frugan lyckades lägga vantarna på en PS5, Ratchet & Clank är nog än så länge favoriten där. Sitter just nu med Death Stranding som jag har blandade känslor för.

Fint också att New World släpptes, det är inte varje år vi får ett påkostat AAA-mmorpg. Mindre fint att det är så jäkla buggigt och obalanserat, men jag hoppas att de får ordning på det till slut.

Några andra små personliga guldkorn från året: The Life and Suffering of Sir Brante, Knockout City, Chivalry 2, Inscryption. Och så lite annat smått och gott från tidigare år som jag inte hunnit spela förrän nu.

Så jo, får nog säga att det blev ett mycket bra spelår. En stadig 4:a i betyg!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Tack vare Gamepass så ser jag det som ett jäkligt bra år. Jag har lagt en jäkla massa tid på Flight Simulator både på PC och Xbox. Andra spel jag lagt mycket tid på är Hades, Dead by daylight med kidsen (father of the year), It takes two, Psychonauts, Walkabout minigolf (fantastiskt VR spel om man är flera spelare), Artful escape, Paper Beast (VR och kanske ett av mina absoluta favoriter på länge), Forza 5, Halo Infinite och jag missar säkert en massa. Så inte kan jag klaga.

Medlem

Tänkte skriva att jag haft fantastiskt kul med Tony hawk remaken, men såg att det släpptes förra året.
Av spelen som släppts i år är det nog horizon 5 jag haft mest glädje med.
Men har ett gäng spel som släppts som jag inte hunnit ta tag i ännu.

12
Skriv svar