Ordlig.se - Wordle på svenska
ordlig.se WEEKEND nr 32, 4/6
⬜⬜⬜⬜⬜⬜
🟩🟨⬜⬜⬜⬜
🟩⬜⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
För att få lite variation i gissningarna, så har jag börjat använda gårdagens ord som första gissning.
Apropå det, undrar om gårdagens ord kan dyka upp igen nästa dag. Då kan man ju gissa på det ordet och få rätt på första försöket i så fall, i teorin.
Men om det finns en regel i programmet som gör att den aldrig väljer samma ord igen på ett tag så kan man aldrig få rätt på första ifall man använder den taktiken, tänker jag. Vore intressant att veta. 😊
⬜⬜🟨🟨⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜🟨
🟩⬜🟩🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Är vissa ord borttagna? Verkar saknas många ord ifrån en Svensk ordlista. Men de kanske är medvetet så att det går att klara, eller?
Hade tråkigt och kodade en console app som kunde göra sökning i en dictionary fil med mönster, bokstäver som är finns och inte finns.
Apropå det, undrar om gårdagens ord kan dyka upp igen nästa dag. Då kan man ju gissa på det ordet och få rätt på första försöket i så fall, i teorin.
Men om det finns en regel i programmet som gör att den aldrig väljer samma ord igen på ett tag så kan man aldrig få rätt på första ifall man använder den taktiken, tänker jag. Vore intressant att veta. 😊
Hejsan!
Du kan utgå ifrån att det aldrig kommer ske, eftersom det finns en viss manuell översyn från min sida utav randomiseringen. även om jag låter den göra sin grej i så stor utsträckning jag tycker verkar lämpligt.
⬜⬜🟨🟨⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜🟨
🟩⬜🟩🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Är vissa ord borttagna? Verkar saknas många ord ifrån en Svensk ordlista. Men de kanske är medvetet så att det går att klara, eller?
Hade tråkigt och kodade en console app som kunde göra sökning i en dictionary fil med mönster, bokstäver som är finns och inte finns.
Hejsan!
Skulle du vilja skicka mig ett meddelande med de ord du anser saknas, så kan jag lägga till dem manuellt i ett första skede?
Nu när jag är klar med merparten av de features som många här önskat så verkar det rimligt att börja se över hur ordlistan kan förbättras.
Tack för feedback!
⬜⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜⬜⬜⬜⬜
🟩⬜🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Sanslöst!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
ordlig.se WEEKEND nr 32, 3/6
🟨⬜🟩⬜⬜🟨
⬜🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Andra gången jag får en pyramid. 😊
Bilden ser ut som en mycket inzoomad gulögd groda!

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Hejsan!
Skulle du vilja skicka mig ett meddelande med de ord du anser saknas, så kan jag lägga till dem manuellt i ett första skede?
Nu när jag är klar med merparten av de features som många här önskat så verkar det rimligt att börja se över hur ordlistan kan förbättras.
Tack för feedback!
Ordlig innehåller, eller ska innehålla, alla ord ifrån den där (toppenbra) listan som är fem (sex på helger) bokstäver långa, och fler därtill. Om det inte stämmer så har jag gjort något fel någonstans, så jag är idel öra ifall du har något exempel.
Bilden ser ut som en mycket inzoomad gulögd groda!
Haha, klockren groda är det ju! Få se om den dyker upp igen.
ordlig.se nr 33, 4/6
⬜🟨⬜🟨⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
⬜⬜🟩⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩