Microsoft ämnar köpa Activision Blizzard för 68 miljarder dollar

Robot
Microsoft ämnar köpa Activision Blizzard för 68 miljarder dollar

En jätte ser ut att sluka en annan.

#Activision-blizzard, #Microsoft


Medlem

Det sjukaste hittills.

Fragtjuv

Wow! De fortsätter verkligen att ösa på Microsoft


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Kanske det bästa som kunde hända. Undrar om Kotick får gå nu?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det där suger ju på riktigt, tröttsamt med alla företag som snart är 3st. MS har köpt 1 innan Turbine och det gick inte så fantastiskt.

Medlem

Om Microsoft hade köpt Blizzard 2002: Fy i helvette jävla skit!!! Fan nej!!! Katastrofalt dåligt!!! Allt kommer bara bli bajs!!! Konsolifierad spya!!!

Microsoft köper Activision-Blizzard 2022: Meh, kan ju inte bli mycket värre...

Medlem

haha jag vet inte hur mångs gånger jag har kommenterat detta nu, men:
Det finns bra konkurrens då företag tävlar om att skapa bättre produkter, vilket ger oss konsumenterna fler och bättre alternativ.
Det finns dålig konkurrens då företag försöker sabotera för varandra.
Att köpa upp existerande teknik eller speltitlar och göra dem exklusiva är dåligt.

Medlem

Nyheter idag:

Sony startar upp Psygnosis igen. Gör remaster Wipeout exklusivt på Playstation 5.

Microsoft köper Activision/Blizzard. Stoppar alla framtida cod-spel på någon Playstation.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Om Microsoft hade köpt Blizzard 2002: Fy i helvette jävla skit!!! Fan nej!!! Katastofalt dåligt!!! Allt kommer bara bli bajs!!! Konsolifierad spya!!!

Microsoft köper Activision-Blizzard 2022: Meh, kan ju inte bli mycket värre...

Min första tanke också.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kanske det bästa som kunde hända. Undrar om Kotick får gå nu?

Tror inte det... 🤔

Citat:

The all-cash deal will value Activision at $95.00 a share, the companies said, with the deal making Microsoft the world's third largest gaming group behind Tencent and Sony. Activision CEO Bobby Kotick will continue to lead Activision, the companies said.

Medlem

Game Pass blir ju bara mer och mer värt för varje dag som går. Trodde jag hade en lång backlogg, men nu satan räcker den till mina barnbarn,

Medlem

Hoppas att detta blir av så att Microsoft kan få pli på Activision.

It's not a lake, it's an ocean

Holy crap, alltså.

Jag har inget intresse av deras varumärken, så för mig personligen kvittar det. Men prislappen... Bethesda kostade ungefär tiondel av detta. Är Activision Blizzard verkligen värt pengarna?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Kyraal:

Sådant kan ju faktiskt ändras från en dag till en annan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bara inte MS får monopol på marknaden och får storhetsvansinne....

Och ps5 säljer ju betydligt mer än XSX och XSS tillsammans?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

summan är sjuk. som nämnts tidigare, är dom värda det priset?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Funkade helt okej för både Obsidian och inxile så jag hoppas detta blir bar, å andra sidan så är ju inte utgångspunkten för förbättringar satta direkt högt från början så...

Medlem

Då slipper man ju köpa Diablo 4 och Overwatch 2, så då sparar man in priset på ytterligare nåt års game pass.

Medlem

Satan vilken grej. Jag hoppades att någon skulle köpa Bioware för att rädda Dragon Age och Mass Effect... men det här var lite överdrivet 😅


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Kan ju inte bli sämre än vad det är nu.

Blir svårt att inte ha Gamepass.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Löfbergs lila:

Hade hellre sett d lägga dessa summor i egna spel än exkluderingsgrejen d kör.

Ja. Det är förstås en genväg för den rike att köpa upp i stället för att skapa eget. Sedan får vi se hur exkluderande det blir i slutändan, att exempelvis CoD skulle bli helt Xbox-exklusivt är svårt att föreställa sig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

detta kan inte sluta bra.

Medlem

Att det var något stort uppköp gång anade nog alla, men inte så här stort.

Trodde på att dem kanske skulle köpa någon enstaka studio och inte en hel "utgivare", det jag själv hade hoppats på var att dem skulle köpa loss Dice från EA och få ordning på Battlefield igen då jag inte bryr mig alls om COD eller Overwatch.

Medlem

95 USD/AKTIE det är bara att gratulera. Det är ju nästan så att man känner att de senaste årens skandaler som har fått så mycket uppmärksammahet har haft som uppgift att trycka ner kursen. De stora drakarna & konspirationsteori.

EDIT: Det börjar förövrigt att kännas som musikbranschen. Allt handlar om att äga så mycket IP:n och licenser som möjligt. Stora varumärken.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Sådant kan ju faktiskt ändras från en dag till en annan.

Det gäller ju allt här i livet.

Visst kan vi hoppas, men det vi faktiskt vet nu är att de säger att Kotick ska fortsätta i sin position.

Medlem

Oj! Konsolideringen går otroligt snabbt nu och på längre sikt är det svårt att se något positivt, framförallt ur ett AAA-perspektiv. Det kommer att bli tröttare och tröttare utgivning när konkurrensen urholkas och stora spel blir allt dyrare att göra.

Indiescenen är ett givet alternativ, men känslan är att det även där håller på att ske samma sak. Bara att kolla på hur Embracer håller på att handla.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Nyheter idag:

Sony startar upp Psygnosis igen. Gör remaster Wipeout exklusivt på Playstation 5.

Microsoft köper Activision/Blizzard. Stoppar alla framtida cod-spel på någon Playstation.

Nästa vecka, Sony köper upp Square Enix. Nu är det krig! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gamepass fùr allez!
tänk om Sony förlora COD nu


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Såg det i en annan tråd. Sjukt att han får vara kvar ändå. Men som någon sa så kanske det bara är tills affären är igenom och MS får lite koll på hur företaget funkar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Bästa jag har läst idag! Blizzard, välkommen till mitt spelbibliotek på Xbox Game Pass PC - var inte en dag försent! <3


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Skriv svar