Senaste spelet du slutade spela?

Medlem

Underrail är på paus sen någon vecka. Tänkt plocka upp igen dock.

Slutade dick helt med Soul Calibur nummer öh.... 6? 7?
Köpte på PS rean i julas. Kommer ihåg att jag gillade singelplayer i det till första till PSX. Meeeen.... fy fan vad segt det var. Satt och somnade mellan tråkiga strider mot namnlösa thugs.
Kanske är världens bästa fighting lir mot riktiga motståndare men det här var dödande trist

Medlem

Dead space 1, kommer lite längre varje gång jag försöker men... går bara inte.
Samma sak med valfritt batman-spel. Blir tyvärr snabbt uttråkad... vet inte vad det är men kan inte riktigt sätta fingret på det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skulle testa Monster Hunter Rise som nyligen kom ut på PC...
Hoppade in i en tutorial och blev bombarderad med alldeles för mycket information och nummer-data.

Hoppade ur ganska omgående. 😂

Dessutom vet jag inte vad dom gjort med RE-Engine, om det är konverteringen eller art-stylen på renderingen.
Grafiken kändes otroligt grynig och ojämn, trots att film-grain filtret var avstängt.
Det var inget jag upplevde med varken Resident Evil 2 eller 3 remakes'en. Där var grafiken toksnygg.

Medlem

Jag avinstallerar Wasteland 3 nu. Jag gillar postapokalypsen och humorn men det finns bättre spel. Det är inte dåligt på något sätt men det är så många karaktärer att hålla reda på och planera upp. Striderna känns mest långa och lite väl slumpartade. Läste Jockes recension igen och ja 100 timmar räknar jag om i år.

Medlem

Jag var tvungen att avsluta Resident Evil 7 på grund av en dålig save i slutet. Massa anstormande fiender och allmänt irriterande gameplay och jag hade inga skott eller någonting kvar. Dog hela tiden. Kunde inte ta mig igenom det och pallade inte starta om en tidigare save for jag hade tvingats starta om för långt bak för att göra saker bättre, det hade inte räckt med bara en save bak eller två.

Medlem

Atelier Ayesha. Tidsbegränsningen i spelet tar bort all spelglädje, kommer inte spela färdigt det.

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Timesplitters 2

Jag tog mig i kragen och avslutade ändå.

Just Cause (Xbox 360 via BC på SX)

Köpte detta på release och minns det som helt ok, gillade 2 och 3 desto mer. 2022 håller det inte alls med bla grafiska glitchar redan i öppningsfilmen, och totalt vedervärdig bloom. Känns generellt som att spel från denna tid med just den grafiska effekten åldras väldigt illa. Föredrar N64 grafik framför detta.

Medlem

Resident Evil 7. Gillar det verkligen, är en sucker för skräck i både film och spel. Men det finns sååååå mycket annat att spela som inte är läskigt, det tar liksom emot lite att dra igång det just för att jag vet att jag kommer bli rädd haha. Vill spela klart det. Nån dag ska jag fixa det...

Medlem

Mutant Road to Eden, ganska kul egentligen men det kom annat emellan. Inte omöjligt att jag återupptar dock.

Medlem

World of Warcraft

123
Skriv svar