Bam! Årets första Nintendo Direct går av stapeln onsdag kvälll

Skribent
Skrivet av MrCynical:

Det man kan räkna med är att Nintendo inte kommer släppa en ny konsol en på en 4-5 år och vi vet även att den kommer ha hårdvara som är långt efter alla andra konsoler.

Switchen säljer ju skitbra, så finns ingen annledning för dem att stressa.

Nintendo har ju alltid kört sitt race. Vore dock najs om de kunde släppa en konsol som var lite närmare konkurrenternas hårdvara.

De gjorde ju det med GC och det funkade ju inte så bra, så de verkar ha gett upp hårdvaruracet och gör sin egen grej istället.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av MrCynical:

Det man kan räkna med är att Nintendo inte kommer släppa en ny konsol en på en 4-5 år och vi vet även att den kommer ha hårdvara som är långt efter alla andra konsoler.

Switchen säljer ju skitbra, så finns ingen annledning för dem att stressa.

Nintendo har ju alltid kört sitt race. Vore dock najs om de kunde släppa en konsol som var lite närmare konkurrenternas hårdvara.

Nja, en ny konsol kan leva parallellt med en föregående. Sen vet vi ju inte hur infrastrukturen kommer se ut. Jag tror på en ny konsol från Nintendo inom två år.

Medlem

F-ing FINALLY!
Klonoa 2! 😃😃😃😃😃
Båda spelen ser väldigt snygga ut och gillar verkligen att de håller troget till original-artstylen!

Medlem

Och Golden Sun lyser än idag med sin frånvaro..

Medlem

Bäst för egen del va helt klart chrono cross, no man sky, kirby, klonoa

Skribent

Xenoblades 3!

Men alltså, jävlas de nu medvetet med oss om Mario Kart? "Och nu ska vi får höra lite mer om Mario Kart" = Banpaket till 8an...wtf??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En fråga till er som inte följt Nintendo i 25+ år.
Blir ni imponerade av det som visas?

Jag lyckas inte bli exalterad över det dem visat.
Det spel som kom närmast var nog Kirby och då är jag inte någon direkt Kirby-fan.

Känns som att enkla pengar har större fokus än någonsin tidigare. Remasters så in i bomben, dlc till gamla spel och knappt något nytt o fräscht.
Missförstå mig inte. Jag gillar äldre spel. Framförallt klassiker. Men måste allt portas till Switch?
Är det verkligen så att det inte påverkar hur mycket nytt som skapas?
Om man kan tjäna mer pengar på remasters och dlc till gamla spel, varför skulle man satsa på nya spel?

Många ser GameCube som en av Nintendos största besvikelser. För mig var det Nintendos storhetstid.
Det släpptes löjligt många bra spel till GC från både Nintendo och andra spelskapare.
Jag behöver inte ha hundratals bra spel över en konsols livstid. Ge mig ett 50 tal framtida klassiker som andas kvalitet och som får mig att minnas tillbaka hur otroligt bra spelen var istället.

Kanske börjar jag tappa intresset eller så är min smak kvar i det förgångna och det är jag som inte förstår mig på dagens utveckling.

Blir nog mer fokus på PS5 och PC framöver istället.
Det är så synd, jag vet att Nintendo kan men det känns som att dem inte vill (jag vet att syftet är att tjäna mest pengar men ändå, känns ändå trist).

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Xenoblades 3!

Men alltså, jävlas de nu medvetet med oss om Mario Kart? "Och nu ska vi får höra lite mer om Mario Kart" = Banpaket till 8an...wtf??

9an eller vad det nu kommer heta, är nog långt bort, minst 1 kanske 2 år, så nu uppdaterar de väl 8an med flertalet paket (sex stycken såg jag i trailern) fram till dess. Riktigt bra idé tycker jag! Många nya banor från flera olika spel införlivar nytt liv i spelet fram till nya. Att det ingår med Switch Online Expansion eller vad det heter gör att jag blir sugen på att teckna årsprenumeration.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

9an eller vad det nu kommer heta, är nog långt bort, minst 1 kanske 2 år, så nu uppdaterar de väl 8an med flertalet paket (sex stycken såg jag i trailern) fram till dess. Riktigt bra idé tycker jag! Många nya banor från flera olika spel införlivar nytt liv i spelet fram till nya. Att det ingår med Switch Online Expansion eller vad det heter gör att jag blir sugen på att teckna årsprenumeration.

https://youtu.be/1uZDbDoDAq4

Jag hade blivit mer imponerad om det var helt nya banor. Men jag som spelat de flesta spelen i serien är väl inte den tänkta målgruppen förvisso.

Hade gärna sett Nintendo satsa på ett Donkey Kong Racing innan nästa del i Mario Kart-serien.
Åhh Donkey Kong Racing, din tid i rampljuset var förbi allt för snabbt och du fick inte ens öppna dina ögon innan du togs ifrån oss.

Medlem

Yes Xenoblade 3! Jag är så glad!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Och Golden Sun lyser än idag med sin frånvaro..

Sorgligt men sant! När de utannonserade Advance Wars 1+2 var det första jag tänkte att vad najs det vore om de även remakade Golden Sun-spelen till Switch! Skulle passa så perfekt. Älskade grafiken och stämningen i de spelen!

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Yes Xenoblade 3! Jag är så glad!

Ja, att det blir en helt ny del i serien också glädjer mig. Trodde nästan de skulle lat-porta X från Wii U först!

Medlem
Medlem
Skrivet av jeppe109:

En fråga till er som inte följt Nintendo i 25+ år.
Blir ni imponerade av det som visas?

Jag lyckas inte bli exalterad över det dem visat.
Det spel som kom närmast var nog Kirby och då är jag inte någon direkt Kirby-fan.

Känns som att enkla pengar har större fokus än någonsin tidigare. Remasters så in i bomben, dlc till gamla spel och knappt något nytt o fräscht.
Missförstå mig inte. Jag gillar äldre spel. Framförallt klassiker. Men måste allt portas till Switch?
Är det verkligen så att det inte påverkar hur mycket nytt som skapas?
Om man kan tjäna mer pengar på remasters och dlc till gamla spel, varför skulle man satsa på nya spel?

Många ser GameCube som en av Nintendos största besvikelser. För mig var det Nintendos storhetstid.
Det släpptes löjligt många bra spel till GC från både Nintendo och andra spelskapare.
Jag behöver inte ha hundratals bra spel över en konsols livstid. Ge mig ett 50 tal framtida klassiker som andas kvalitet och som får mig att minnas tillbaka hur otroligt bra spelen var istället.

Kanske börjar jag tappa intresset eller så är min smak kvar i det förgångna och det är jag som inte förstår mig på dagens utveckling.

Blir nog mer fokus på PS5 och PC framöver istället.
Det är så synd, jag vet att Nintendo kan men det känns som att dem inte vill (jag vet att syftet är att tjäna mest pengar men ändå, känns ändå trist).

Jag är helt med dig tyvärr. Mestadels skåpmat de drar fram. Xenoblade såg intressant ut även om jag inte spelat tidigare titlar, Kirby likaså även om settingen känns skum.
Scrollade igenom streamen nu i efterhand men stannade upp och funderade om det var rätt video när The Force Unleashed och Portal visades.

Jag älskar Nintendo och har så gjort sen barnsben men jag köpte inte Switchen förrän nu i december, nästan fem år efter releasen, vilket känns ganska lagom om man vill ha något intressant att spela på den.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag hade blivit mer imponerad om det var helt nya banor. Men jag som spelat de flesta spelen i serien är väl inte den tänkta målgruppen förvisso.

Hade gärna sett Nintendo satsa på ett Donkey Kong Racing innan nästa del i Mario Kart-serien.
Åhh Donkey Kong Racing, din tid i rampljuset var förbi allt för snabbt och du fick inte ens öppna dina ögon innan du togs ifrån oss.

De håller ju på med nya banor, men de kommer ju till nästa spel i serien. Fram till dess lever de på nostalgi, så du borde vara del av den tilltänkta målgruppen. Jag är t.ex. galet pepp på att få återvända till GBA-spelet Super Curcuit hoppas de har många banor från den det var en stor del av min barndom. Liksom 64 och Double Dash (GC).

Inaktiv

Blev ännu mer övertygad att ett Mario Kart 9 inte kommer att komma till Switch när de visade att de kommer satsa på fler banor till Mario Kart 8.
Känns också väldigt osannolikt att ett Mario Kart 9 ens kommer att visas upp i år efter denna Nintendo Direct.
Men har jag fel så lär det vara till en Switch 2 och inte till Switch. Ser inte att det finns någon chans att de skulle satsa på 2 spel samtidigt på samma konsol.

Medlem

Xenoblade 3 är så klart höjdpunkten för min del. Och redan i september 2022. Sedan så kommer jag definitivt köpa Front mission 1 och 2 remasters. Alltid gillat Front Mission förutom Evolved.

Annat som är intressant är Chrono Cross remaster samt Live A Live. Samt Triangle Tactics så klart där nu de tre första kapitlen finns som demo.

Jag är nöjd.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, att det blir en helt ny del i serien också glädjer mig. Trodde nästan de skulle lat-porta X från Wii U först!

https://youtu.be/t-iNpDKuYb8

Jag hoppas dock att de även portar X från Wii U. Det är en av mina favoriter

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag hoppas dock att de även portar X från Wii U. Det är en av mina favoriter

Ja, blir det nästa projekt när trean är släppt gör det mig ingenting! Riktigt bra spel! Men det hade varit lite tråkigare om det var "enda" som utannonserats. Nu blir en eventuell utannonsering bara en trevlig bonus!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Blev ännu mer övertygad att ett Mario Kart 9 inte kommer att komma till Switch när de visade att de kommer satsa på fler banor till Mario Kart 8.
Känns också väldigt osannolikt att ett Mario Kart 9 ens kommer att visas upp i år efter denna Nintendo Direct.
Men har jag fel så lär det vara till en Switch 2 och inte till Switch. Ser inte att det finns någon chans att de skulle satsa på 2 spel samtidigt på samma konsol.

Denna direct fokuserade på första halvåret (främst), så att utesluta någonting bortom det är onödigt. Menar, Breath of the Wild 2 visades inte heller och släpps i år. Men det kommer nog få mer fokus på E3 - där även MK9 lär utannonseras mer ordentligt. Att det är långt borta tror jag också, och att de nya banpaketen till 8an ska underhålla oss till dess. Att de återsläpper gamla banor ser jag inte som att de fokuserar på spelet - bara uppdaterar det smått så längtan på uppföljaren blir mindre.

Medlem

Min första tanke när jag såg Switch Sports utannonseras var nog "att det tog såhär lång tid" - känns väldigt logiskt. Ser fram emot det faktiskt! Kul också att Earthbound hittar hit - om än "bara" för Online-prenumeranter.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nja, en ny konsol kan leva parallellt med en föregående. Sen vet vi ju inte hur infrastrukturen kommer se ut. Jag tror på en ny konsol från Nintendo inom två år.

Känns snarare som att de kommer släppa en "pro" som många spekulerar om och sen släppa något nytt några år senare. Men vi får se helt enkelt ☺️.

Medlem

Kirby är det enda jag känner var något för mig. Ett palet med nya banor till mk8, snacka om att de mjölkar det spelet. Men förvisso kanske det är najs för de som inte spelat sönder spelet

Moderator | Testpilot

Chrono Cross, som jag FUCKING väntat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Klonoa var nog det enda jag kände att jag måste köpa.

Kirby "open world" ser fulare ut än både Mario odyssey och Zelda Breath of the wild. Men det är säkert småkul att lira nån gång.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nintendo har ju tappat det. Inte ett ända spel som gjorde mig exalterad och har inte varit så på flera år. Känns som jag bara köper party-spel nu. Senaste bra singleplayer-spel va Hades och det är tredjeparttitel.

Xenoblade 3 var det ända stora dom visade? Och då har jag inte lirat den serien än men visst, det är nog bra och jag är lite sugen men alltså seriöst. Jämför man med Microsoft eller Sony så är ju detta riktigt pinsamt!!! Folk får fan sluta gulla med Nintendo nu!

Medlem

Fantastisk Direct! För egen del känns 48 banor till MK8 otroligt kul. Sen Avanced Wars 1&2, Mario Strikers, Fire Emblem Wariors , Xenoblade 3, nytt Wii Sports, Kirby and the forgotten land, Chrono Cross, Earthbound, Portal Companion, Triangle Strategy mm. Mario Strikers var oväntat, det var ju för jäkla kul till Gamecube, detta såg jättebra ut.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nintendo har ju tappat det. Inte ett ända spel som gjorde mig exalterad och har inte varit så på flera år. Känns som jag bara köper party-spel nu. Senaste bra singleplayer-spel va Hades och det är tredjeparttitel.

Xenoblade 3 var det ända stora dom visade? Och då har jag inte lirat den serien än men visst, det är nog bra och jag är lite sugen men alltså seriöst. Jämför man med Microsoft eller Sony så är ju detta riktigt pinsamt!!! Folk får fan sluta gulla med Nintendo nu!

Smaken är som baken.

Medlem

Klonoa, Chrono Cross och Nintendo Switch Sports gör mig så himla glad. Och det var mycket annat trevligt också.

Medlem

Detta var den bästa Direct på länge. Nintendo äntrar en ny fas för Switch. Det är halvtid nu, och plattformen kommer förmodligen passera PS2 säljmässigt när den är klar. Det var ett flertal mångmiljonsäljare de visade ikväll. Kanske Switch Sports, garanterat Mario Strikers. Kunde verkligen känna att olikt Wii/WiiU--eran så får alla ta del av det roliga.
Utöver en helt underbar line-up av andra mycket trevliga spel. Vissa av de släpps på andra plattformar visserligen, men de hör också hemma på Switch mer än något annat.

Riktigt tråkigt att läsa trötta kommentarer här inne. Är det så svårt att låta bli att klaga på en plattform som subjektivt inte passar just dig? Många har roligt med Switch och kommer så fortsätta ha i flera år framöver. Det är den objektiva vinkeln som bara är att acceptera.

Skriv svar