Någon som kan rekommendera en HDMI-switch?

Någon som kan rekommendera en HDMI-switch?

Hallå!

Jag har en Samsung TV med stöd för 4K HDR med enbart ett HDMI-uttag över för spelande. För tillfället är PS5:an inkopplad där men skulle vilja ha min Switch inkopplad också för att lätt växla mellan konsolerna.

Vill ha en HDMI switch som automatiskt drar igång TVn med den konsolen jag startar. Minst två ingångar men gärna tre ifall jag får feeling någon gång och skaffar Xbox också. Naturligtvis vill jag få ut full bildkvalitet jämfört med bara sladd direkt så den behöver stödja åtminstone 4K HDR och 60 Hz bilduppdatering.

Någon som har några tips? Tycker det är rörigt att förstå skillnader mellan olika alternativ jag tittat på.

Medlem

En hemmabioförstärkare är ingen dum idé. Dels har du fler HDMI-ingångar och dels kan du köra härligt surroundljud till spelen.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Hallå!

Jag har en Samsung TV med stöd för 4K HDR med enbart ett HDMI-uttag över för spelande. För tillfället är PS5:an inkopplad där men skulle vilja ha min Switch inkopplad också för att lätt växla mellan konsolerna.

Vill ha en HDMI switch som automatiskt drar igång TVn med den konsolen jag startar. Minst två ingångar men gärna tre ifall jag får feeling någon gång och skaffar Xbox också. Naturligtvis vill jag få ut full bildkvalitet jämfört med bara sladd direkt så den behöver stödja åtminstone 4K HDR och 60 Hz bilduppdatering.

Någon som har några tips? Tycker det är rörigt att förstå skillnader mellan olika alternativ jag tittat på.

Köpte en genom CDON, men det är 24.se som säljer den.
HDMI 4K ULTRA HD Switch - 3 portar. Jag tror den uppfyller alla krav du nämnde. Det enda negativa är att någon gång när man nyss har stängt av en konsol kan signalen stanna kvar i en av de tre portarna. Dock finns det en IR avkännare och en liten fjärr för att byta utgång snabbt och lätt.
Lycka till!

Medlem

HDFury har flera bra switchar. Dyra, men de funkar

Medlem

Köp en med kvalite. Jag köpte en budget och det ledde till frustration och att jag knappt använder den ( byter inte port när jag vill och gör det när jag inte vill ).

1
Skriv svar