Se Falling Frontiers massiva rymdskepp i RTS-spelets nya trailer

Robot
Se Falling Frontiers massiva rymdskepp i RTS-spelets nya trailer

Ett långsammare strategispel i rymden.

#Falling-frontiers, #Hooded-horse


Medlem

Det här ser riktigt lovande ut. Behövs mer bra rymd-RTS, en uppföljare till Sins of a Solar Empire hade jag inte tackat nej till exempelvis!

Terra Invicta från samma utgivare ser också intressant ut.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ser riktigt lovande ut.

Medlem

Mycket CGI i den där videon dock. Har sett en stream och det är inte riktigt polerat i dagsläget. Så väntar och ser vad det blir av det.

Ett rymd 4x spel som släpps om tre dagar är Distant worlds 2.

https://store.steampowered.com/app/1531540/Distant_Worlds_2/

Ettan hade nästan oändlig replayability. Komplext men med möjlighet att automatisera allt eller delar av spelet som man själv inte vill hantera.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det här ser riktigt lovande ut. Behövs mer bra rymd-RTS, en uppföljare till Sins of a Solar Empire hade jag inte tackat nej till exempelvis!

Terra Invicta från samma utgivare ser också intressant ut.

Ja det hade varit på tiden. Ett nytt sins!!

Medlem

Känns som att samma saker visades om och om igen. Men ändå känns det oklart hur gameplay fungerar.

Är det bara jag eller var trailern usel på att visa vad det är för typ av spel och väcka sug?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PeTTs0n:

Det här ser riktigt lovande ut. Behövs mer bra rymd-RTS, en uppföljare till Sins of a Solar Empire hade jag inte tackat nej till exempelvis!

Terra Invicta från samma utgivare ser också intressant ut.

De har även ett tredje sci-fi-lir på G. Minns att alla tre verkade intressanta när de utannonserades. Glömt vad det tredje heter nu dock...

EDIT: Alliance of the Sacred Suns. Crusader Kings i rymden, typ, men mer fokus på strategi.

Skrivet av Aletheides:

Mycket CGI i den där videon dock. Har sett en stream och det är inte riktigt polerat i dagsläget. Så väntar och ser vad det blir av det.

Ett rymd 4x spel som släpps om tre dagar är Distant worlds 2.

https://store.steampowered.com/app/1531540/Distant_Worlds_2/

Ettan hade nästan oändlig replayability. Komplext men med möjlighet att automatisera allt eller delar av spelet som man själv inte vill hantera.

Distant Worlds är fantastiskt. Ser väldigt mycket fram emot helgen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

De har även ett tredje sci-fi-lir på G. Minns att alla tre verkade intressanta när de utannonserades. Glömt vad det tredje heter nu dock...

EDIT: Alliance of the Sacred Suns. Crusader Kings i rymden, typ, men mer fokus på strategi.

Oh, det får kikas närmare på.

Skrivet av Sisyr:

Distant Worlds är fantastiskt. Ser väldigt mycket fram emot helgen.

Skrivet av Aletheides:

Mycket CGI i den där videon dock. Har sett en stream och det är inte riktigt polerat i dagsläget. Så väntar och ser vad det blir av det.

Ett rymd 4x spel som släpps om tre dagar är Distant worlds 2.

https://store.steampowered.com/app/1531540/Distant_Worlds_2/

Ettan hade nästan oändlig replayability. Komplext men med möjlighet att automatisera allt eller delar av spelet som man själv inte vill hantera.

Jag vet inte vad det är, har svårt att sätta fingret på det, men Distant Worlds 2 (och i viss mån Alliance of the Sacred Suns vad jag kan se) UI och designspråk tilltalar mig inte lika mycket som de andra spelen som nämnts. :/ Men jag hoppas jag har fel, kan vara värt att testa när de kommer också.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Geeks Gaming
Skrivet av Aletheides:

Mycket CGI i den där videon dock. Har sett en stream och det är inte riktigt polerat i dagsläget. Så väntar och ser vad det blir av det.

Ett rymd 4x spel som släpps om tre dagar är Distant worlds 2.

https://store.steampowered.com/app/1531540/Distant_Worlds_2/

Ettan hade nästan oändlig replayability. Komplext men med möjlighet att automatisera allt eller delar av spelet som man själv inte vill hantera.

1
Skriv svar