Diskutera - Vad tycker du om Twitch och spel-streams?

Robot
Diskutera - Vad tycker du om Twitch och spel-streams?
Medlem

Kollar aldrig på twitch om jag inte blivit ditlurad av någon länk. Brukar använda Youtube istället.
Jag tycker inte om live, ser ibland på klipp av spel där de klippt ut det intressanta . Då kan man även spela upp det i x2 hastighet för att spara tid.

phi
Medlem

Den där Wakkah där go i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag kollar väldigt sällan på profiler och/eller enskilda kanaler, utan det blir mest e-sport på Twitch. Stora event som The International och diverse CS-turneringar.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Testpilot

Kollar nästan aldrig, spelar hellre själv. Har kollat lite grann på FZs nu senast Stranger of Paradise. Annars en del i efterhand när de läggs upp på Youtube. Enklare om man kan pausa hehe.

Medlem

Finns det inget speciellt att ha i bakgrunden från Netflix eller annat så brukar oftast Twitch gå på andra skärmen när jag lirar.

Inaktiv

Följer endast en person (amerikan) när han spelar lite udda och ovanliga dator och tv-spel. Han har få tittare och interagerar mycket med vad folk skriver under tiden han spelar.

Medlem

Kollar aldrig. Brukar fokusera den lilla tid jag har över till att spela själv.

Medlem

Kollar ofta på Twitch, men väljer streamers som är mer lågmälda och inte super "over the top" och skriker hela tiden.
Trevliga typer som bryr sig om sina tittare och har en bra dialog och så, gärna lite dåliga skämt.
Behöver inte vara bra på att spela men har kul då de spelar.

Kollar nästan uteslutet på datorn, klarar inte av varken Twtich eller YouTube på mobilen, så liten skärm, men på min Samsung Galaxy Tab S7 Plus 12.4" är det mycket bättre med den stora och skarpa skärmen.

Mina favoriter är ( ingen speciell ordning)
https://www.twitch.tv/robbaz (knäppe swedish king)
https://www.twitch.tv/cohhcarnage/ (good vibes)
https://www.twitch.tv/shenryyr/ (älskar hans crusader kings 3 streams)
https://www.twitch.tv/arumba07/ (strategi kungen, eller)
https://www.twitch.tv/itsjusterix/ (nog den mest energiske av mina favoriter, svensk)
https://www.twitch.tv/criticalrole/ (critter love)


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Nej tack


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Nej jag tittar aldrig på spelstreams på twitch.
Jag kan ibland kolla på youtube omndet är nått spel som intresserar men jag följer ingen streamer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator
Skrivet av phi:

Den där Wakkah där go i alla fall.

<3

Medlem

Nej, jag gillar inte spelstreams. Gillar inte promotion av sånt heller.

Medlem

Har väldigt ofta igång Twitch eller Youtube på en skärm medans jag gör något på en annan, eller sysslar med något annat typ målar eller läser. Mao står det ofta på men i "bakgrunden".

Föredrar att kika på folk som spelar roll/brädspel men blir ibland en del spelstreams också.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kollar en hel del dota via Twitch när det är matcher, följer en del svenska spelare. Nya uppdateringen där man kan stänga av och dagen efter fortsätta titta från där man slutade är grym.

Edit: Kollar dock aldrig vanliga streamas när folk sitter och spelar förutom någon fz-stream ibland, utan det är esportsmatcher som gäller.

KoP
Medlem

Kollar aldrig på när folk spelar spel. Är det något spel jag är intresserad av så spelar jag det själv och är det något spel jag inte är intresserad av så finns det ingen anledning att sitta och titta på när någon annan spelar det.

Moderator

Första gången jag kollade på Twitch tyckte jag det var otrevligt och helt ointressant. Jag förstod inte alls varför folk var intresserade av denna plattform. Men detta var pga att jag hade lite otur med vilka kanaler jag halkade in på! Ett år senare när jag gav det en andra chans var upplevelsen helt tvärtom.

Nu skriver jag i form av tittare och inte streamer. Jag har ibland Twitch på i bakgrunden när jag städar eller lagar mat för att ha trevligt sällskap. Men använder det också ibland när jag vill kunna diskutera eller lära mig om ett spel i realtid. Det är kul med snabba svar!

Precis som @Sillage föredrar jag lite lugnare streamers. Det gör inget om någon bubblar upp ibland, men konstant hyper tycker jag bara blir jobbigt! Gärna någon som kommunicerar mycket med tittarna. I slutändan så återkommer jag till de som är trevliga och har ett välkomnande community!

Medlem

kollar på ett par IRL streamers och några spelstreamers, men sällan live på twitch. brukar bli VODs som läggs upp på youtube efteråt.

39daph är kul. kollar hennes genomspelning av elden ring just nu, samtidigt som jag spelar själv. gillar även sips och limmy.

Medlem

Följer flera streamers och har nästan alltid på antingen en CS-turnering eller en vanlig spelstream i bakgrunden. Sparat många tusenlappar på att kolla på genomspelningar istället för att chansa på att köpa spelen.

Medlem

Nu när man är klar med Elden Ring så är det riktigt kul att se hur andra reagerar/hanterar saker i sin första playthrough.
Annars är Asmongold någon jag slökollat på genom åren.

Wakkaah är senaste juvelen jag uppskattat att titta på, riktigt skön och underhållande.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Usch, tycker jag. Avskyr att se på andra spela och alla är antingen skrikiga, korkade eller tråkiga. Sedan är det slöseri med tid som kan användas till att faktiskt spela ett spel.

Medlem

Precis som när jag var liten och tyckte det var urtrist och titta på när någon annan spelade. Ville ju spela själv eller tillsammans, inte ändrat uppfattning där

ELF
Medlem

Följer ett antal Twitch-streamers. Alla är dock inte rena spel streamers.
Ibland kan man ju fastna och bara fånglo på en stream. Men annars brukar jag bara ha en stream på i bakgrunden när jag gör något annat. Spelstreams funkar dock inte när jag kodar, då stör det bara, men där emot kan det vara intressant att ha en kodstream på i bakgrunden.
Ett axplock av några jag följer;

Barnacules
CodingGarden
FractalMindMike
FZplay
JapanesePrintmaking
Kilg0re_Tr0ut
Lana_Lux
Robbaz
Slop3


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Testpilot

Nix , tycker live formatet och hela upplägget av twitch inte är nåt för mig.

Men det är säkert kul för de som vill interagera med nån de gillar.

Kollar på visst innehåll efteråt på Youtube där man också kan spola förbi när streamern sitter hela tiden och hejar på alla som kommer in i kanalen. Men mest utnyttjar jag min tid till annat.

Medlem

Nej tack. Varför titta på när andra spelar när man kan spela själv istället. Känns väldigt waste of time. Reviews på Youtube kollar jag dock mycket på.

Medlem
Skrivet av robbis:

Nej tack. Varför titta på när andra spelar när man kan spela själv istället.

alltid tyckt det här är ett så konstigt argument. varför titta på sport när man kan spela själv istället? varför titta på nåt alls när man kan göra det själv istället? att titta på någon spela spel utesluter inte att du kan spela själv också.

Medlem

Jag kollar enbart på IRL-streams, spelar hellre själv.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

För mycket reklam och fokus på donationer. Var bättre förr !

Medlem

Ser inte poängen, jag är nog för gammal.

Medlem

Tycker det är synd att det ens skapades.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skriv svar