Rhianna Pratchett vill att Lara ska ha färre elektrakomplex i nästa Tomb Raider-spel

Robot
Rhianna Pratchett vill att Lara ska ha färre elektrakomplex i nästa Tomb Raider-spel

Inga fler pappa-problem i nästa Tomb Raider om Rhianna Pratchett får önska.

#Rhianna-Pratchett, #Tomb-Raider


Medlem

Ganska rimlig önskan kan jag tycka. Välgjorda multidimensionella spelkaraktärer gynnar oss alla.

Medlem

Hoppas dom ger henne några brister med, perfektion är ju urtrist. Kolla bara superman etc zzZzZzZz. Lite alkohol problem hadde vart kul man måste dricka lite ibland annars blir hon skakig med siktet och bitter. Någon cigg ibland annars blir hon lättkränkt och bitsk. Fast tyvärr lär vi alldrig få se något sådant. Tjejer ska vara fina å fräsha. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Skrivet av Saurfange:

Hoppas dom ger henne några brister med, perfektion är ju urtrist. Kolla bara superman etc zzZzZzZz. Lite alkohol problem hadde vart kul man måste dricka lite ibland annars blir hon skakig med siktet och bitter. Någon cigg ibland annars blir hon lättkränkt och bitsk. Fast tyvärr lär vi alldrig få se något sådant. Tjejer ska vara fina å fräsha. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Du menar att det inte räcker med att vara en psykopatisk massmördare?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hoppas dom ger henne några brister med, perfektion är ju urtrist. Kolla bara superman etc zzZzZzZz. Lite alkohol problem hadde vart kul man måste dricka lite ibland annars blir hon skakig med siktet och bitter. Någon cigg ibland annars blir hon lättkränkt och bitsk. Fast tyvärr lär vi alldrig få se något sådant. Tjejer ska vara fina å fräsha. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Kojima med sin karaktär Quiet?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hoppas dom ger henne några brister med, perfektion är ju urtrist. Kolla bara superman etc zzZzZzZz. Lite alkohol problem hadde vart kul man måste dricka lite ibland annars blir hon skakig med siktet och bitter. Någon cigg ibland annars blir hon lättkränkt och bitsk. Fast tyvärr lär vi alldrig få se något sådant. Tjejer ska vara fina å fräsha. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Alltså, det hade ju varit coolt att se henne mer i samma anda som de första Uncharted-spelen. Att hon kommit förbi sina största problem och faktiskt rör sig framåt ändå. Man måste inte dricka sönder sig eller röka för att vara realistisk.

Men eh... pekar du på Hideo Kojima som den enda skaparen av... av... realisitiska kvinnliga karaktärer..?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hoppas dom ger henne några brister med, perfektion är ju urtrist. Kolla bara superman etc zzZzZzZz. Lite alkohol problem hadde vart kul man måste dricka lite ibland annars blir hon skakig med siktet och bitter. Någon cigg ibland annars blir hon lättkränkt och bitsk. Fast tyvärr lär vi alldrig få se något sådant. Tjejer ska vara fina å fräsha. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Man måste ju inte heller hålla på att ge hjältar lite eller mera svår barndom, milda eller kraftiga psykiska problem, göra de till lätta eller tunga alkoholister m.m, det går ju bra om de inte har några problem också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hoppas dom ger henne några brister med, perfektion är ju urtrist. Kolla bara superman etc zzZzZzZz. Lite alkohol problem hadde vart kul man måste dricka lite ibland annars blir hon skakig med siktet och bitter. Någon cigg ibland annars blir hon lättkränkt och bitsk. Fast tyvärr lär vi alldrig få se något sådant. Tjejer ska vara fina å fräsha. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Kojima? Realistiska karaktärer? I vilken värld?

Gnällkuk

"I like seeing her striking out on her own and really taking some joy in what she does."

Full njutning av massmord mao. Rimligt ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Karaktären hon beskriver låter som karaktären de skrev om från spel som Tomb Raider: Underworld när allt helt plötsligt skulle vara "dark and gritty".

Moderator | Testpilot
Skrivet av Saurfange:

. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Trolololololol


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hoppas dom ger henne några brister med, perfektion är ju urtrist. Kolla bara superman etc zzZzZzZz. Lite alkohol problem hadde vart kul man måste dricka lite ibland annars blir hon skakig med siktet och bitter. Någon cigg ibland annars blir hon lättkränkt och bitsk. Fast tyvärr lär vi alldrig få se något sådant. Tjejer ska vara fina å fräsha. Är nog bara Hideo kojima som vågar göra realistiska karaktärer tyvärr. Men drömma kan man alltid.

Ett flashback inlägg av rang…

Medlem

Större bröst, mer string trosa, mindre kläder, plastikopererade läppar, porriga repliker, styvbror. Sånt vill vi ha.

Medlem
Skrivet av lerb:

Haha fast även om inlägget var skrivet på skämt så verkar det ju ändå stämma om man ser till utvecklingen tyvärr. För antalet plastikoperationer, ansikten fyllda med fillers och botox m.m. har ju inte direkt minskat utan snarare ökar väldigt mycket för varje år. Och när man ser på sökhistoriken som vissa sidor går ut med årligen så stämmer ju resten av det han skrev också, utifrån vad majoriteten tycks vilja ha d.v.s.. Säger alltså inte att det är vad ALLA vill ha, men allt fler tycks ju vilja ha det.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Haha fast även om inlägget var skrivet på skämt så verkar det ju ändå stämma om man ser till utvecklingen tyvärr. För antalet plastikoperationer, ansikten fyllda med fillers och botox m.m. har ju inte direkt minskat utan snarare ökar väldigt mycket för varje år. Och när man ser på sökhistoriken som vissa sidor går ut med årligen så stämmer ju resten av det han skrev också, utifrån vad majoriteten tycks vilja ha d.v.s.. Säger alltså inte att det är vad ALLA vill ha, men allt fler tycks ju vilja ha det.

Du förväxlar inte vad majoriteten vill ha med vad majoriteten ”på vissa sidor” vill nu va?

Medlem
Skrivet av Ender:

Du förväxlar inte vad majoriteten vill ha med vad majoriteten ”på vissa sidor” vill nu va?

Majoriteten kanske var att ta i, men väldigt många. Och det tycks ju bara bli allt fler.

Tänker samtidigt att majoriteten använder sig av de största söktjänsterna och sidorna. Och när vissa av dessa sedan går ut med sin årliga statistik på vilka sökningar som ökar och blivit allt mer populära så blir det ganska tydligt vad allt fler tycks vilja ha. Att sedan plastikoperationer (bröstförstoring i detta fall), olika typer av fillers (till läppförstoring), botox o.s.v. dessutom ökar så mycket år efter år gör ju bara att det bekräftas ytterligare. Utseendefixeringen har ju inte heller minskat med åren som har gått precis, utan den verkar snarare bara bli mer och mer extrem som så mycket annat.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Majoriteten kanske var att ta i, men väldigt många. Och det tycks ju bara bli allt fler.

Tänker samtidigt att majoriteten använder sig av de största söktjänsterna och sidorna. Och när vissa av dessa sedan går ut med sin årliga statistik på vilka sökningar som ökar och blivit allt mer populära så blir det ganska tydligt vad allt fler tycks vilja ha. Att sedan plastikoperationer (bröstförstoring i detta fall), olika typer av fillers (till läppförstoring), botox o.s.v. dessutom ökar så mycket år efter år gör ju bara att det bekräftas ytterligare. Utseendefixeringen har ju inte heller minskat med åren som har gått precis, utan den verkar snarare bara bli mer och mer extrem som så mycket annat.

När skrev ”vissa sidor” så förde det inte tankarna till sökmotorerna Google eller Edge i första hand. Sedan kan man ju debattera om ifall skönhetsideal som kräver plastikoperationer är mycket att promota…oavsett vad diverse sökhistoria säger.

Skribent
Skrivet av marsson90:

Kojima med sin karaktär Quiet?

Nu har han ju också gjort The Boss och Meryl, så han gör ju inte bara dassiga kvinnoporträtt. Om man bortser från Quiets bikiniutstyrsel för att hon "andas" genom huden, så hade även hon en rätt bra grundstory. Med det sagt...jag håller helt med om kritiken mot klädvalet och att det var 100% menat för att sexualisera henne.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ender:

När skrev ”vissa sidor” så förde det inte tankarna till sökmotorerna Google eller Edge i första hand. Sedan kan man ju debattera om ifall skönhetsideal som kräver plastikoperationer är mycket att promota…oavsett vad diverse sökhistoria säger.

Huruvida man ska promota skönhetsideal som kräver plastikoperationer eller ej var dock inte frågan, utan vad allt fler faktiskt verkar vilja ha.

Sedan känns det samtidigt lite märkligt när nya filmer, tv-serier och spel som släpps i dag ofta vill framställa kvinnor som självständiga, starka och utan något som helst behov av bekräftelse. Trots detta ökar alla plastikoperationer i verkligheten och aldrig förr har det gjorts så många operationer för att förstora brösten och läpparna som det görs nu för tiden, och dessa ingrepp tycks också bara öka för varje år. Osäkerheten kring sitt eget yttre verkar ju aldrig ha varit så hög som den är i dag. Man kan ju tycka att det i stället borde ha minskat när det är så mycket prat om att vara nöjd med sin kropp och utseende, men i stället verkar allt fler vilja ha kroppar där plastikoperationer och ingrepp har gjorts.

Detta går ju också hand i hand med psykisk ohälsa i dag, så det är ju inte särskilt konstigt att även sådant ökar för varje år. Och när fler och fler vuxna gör operationer och ingrepp för att "förbättra" sitt utseende och tycker att det är normalt så tar ju sedan yngre efter.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu har han ju också gjort The Boss och Meryl, så han gör ju inte bara dassiga kvinnoporträtt. Om man bortser från Quiets bikiniutstyrsel för att hon "andas" genom huden, så hade även hon en rätt bra grundstory. Med det sagt...jag håller helt med om kritiken mot klädvalet och att det var 100% menat för att sexualisera henne.

Jag har en jacka av ett material som skall andas, hon kunde fått låna den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Åh, starka självständiga flickor som kämpar mot "patriarkatet" som någon modern variant av Don Quijote.
De kan passa på att göra henne tjock, ful och grönhårig samtidigt.

Medlem

Jag skulle vilja se henne som en mer råbarkad karaktär men att hon samtidigt har fysiska och psykiska ärr. Kanske någon form av PTSD som skulle kunna påverka gameplay på något sätt. Kanske att ju fler man dödar desto närmare en mental kollaps går man och börjar hallucinera fler fiender än det faktiskt är.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Färre kläder ja. Anspela mer på sex tack. Vad ska man annars med en mänsklig huvudkaraktär till i ett spel? Då kan vi lika gärna förvandla Lara till en robotdammsugare.

(Vet att jag talar för majoriteten fast de inte törs erkänna det, så alla motargument är överflödiga)

For realz though, mindre kläder tack.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Nivån på folks öppenhet för olika versioner av att vara aktiv äventyrare med rum för realism verkar vara ganska låg bland en del av de som kommenterat. Typ "Antingen ska hon fan ha daddy-issues och/eller röka öl eller så får hon fan vara porrstjärna. Det ena är ju verkligheten och det andra är ju fiktigt. Det finns väl inte någon annan verklighet eller fiktion?"

Inte för att jag är överraskad men... yeh...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Westrr:

Huruvida man ska promota skönhetsideal som kräver plastikoperationer eller ej var dock inte frågan, utan vad allt fler faktiskt verkar vilja ha.

Sedan känns det samtidigt lite märkligt när nya filmer, tv-serier och spel som släpps i dag ofta vill framställa kvinnor som självständiga, starka och utan något som helst behov av bekräftelse. Trots detta ökar alla plastikoperationer i verkligheten och aldrig förr har det gjorts så många operationer för att förstora brösten och läpparna som det görs nu för tiden, och dessa ingrepp tycks också bara öka för varje år. Osäkerheten kring sitt eget yttre verkar ju aldrig ha varit så hög som den är i dag. Man kan ju tycka att det i stället borde ha minskat när det är så mycket prat om att vara nöjd med sin kropp och utseende, men i stället verkar allt fler vilja ha kroppar där plastikoperationer och ingrepp har gjorts.

Detta går ju också hand i hand med psykisk ohälsa i dag, så det är ju inte särskilt konstigt att även sådant ökar för varje år. Och när fler och fler vuxna gör operationer och ingrepp för att "förbättra" sitt utseende och tycker att det är normalt så tar ju sedan yngre efter.

Sitter du också inne med någon ”tillförlitlig” statistik över kvinnors självsäkerhet? Tänk t.ex om antalet plastikopererade kvinnor i världen var 1 procent innan år 2000, och idag år 2022 har dubblats…då är det ju en 100%-ig ökning. Betyder det att man ska tolkade det som att majoriteten av kvinnor har problem med självförtroendet?

Jag skulle nog vilja ha lite mer ”kött på benen” innan jag misstar det oväntade benet i min McChicken för en nyupptäckt dinosaurie.

Medlem
Skrivet av Ender:

Sitter du också inne med någon ”tillförlitlig” statistik över kvinnors självsäkerhet? Tänk t.ex om antalet plastikopererade kvinnor i världen var 1 procent innan år 2000, och idag år 2022 har dubblats…då är det ju en 100%-ig ökning. Betyder det att man ska tolkade det som att majoriteten av kvinnor har problem med självförtroendet?

Jag skulle nog vilja ha lite mer ”kött på benen” innan jag misstar det oväntade benet i min McChicken för en nyupptäckt dinosaurie.

Om man ser till hur många som trycker in fillers i läpparna i dag i jämförelse med för bara 10-15 år sedan så blir det ju tydligt att självsäkerheten och självkänslan inte ökat, utan visar raka motsatsen. Och nu pratar jag inte om hur det ser ut i hela världen, utan om hur det ser ut här i Sverige och i flera av länderna i väst.

Om vi tar här i Sverige så räknar dom (plastikkirurgerna) med att minst 250000-300000 olika ingrepp och injektioner med fillers och botox görs för att ändra utseendet varje år, och säger samtidigt att dessa siffror troligtvis är betydligt högre än så. Vilket sedan som sagt bara fortsätter att öka väldigt för varje år.

Källa:
https://sverigesradio.se/artikel/100-000-tals-sprutor-med-fil...

Utseendefixeringen är ju direkt kopplad till den dåliga självkänslan och självförtroendet allt fler har i dag. Och att både utseendefixeringen och psykisk ohälsa ökar för varje år är ju inte direkt någon nyhet.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Om man ser till hur många som trycker in fillers i läpparna i dag i jämförelse med för bara 10-15 år sedan så blir det ju tydligt att självsäkerheten och självkänslan inte ökat, utan visar raka motsatsen. Och nu pratar jag inte om hur det ser ut i hela världen, utan om hur det ser ut här i Sverige och i flera av länderna i väst.

Om vi tar här i Sverige så räknar dom (plastikkirurgerna) med att minst 250000-300000 olika ingrepp och injektioner med fillers och botox görs för att ändra utseendet varje år, och säger samtidigt att dessa siffror troligtvis är betydligt högre än så. Vilket sedan som sagt bara fortsätter att öka väldigt för varje år.

Källa:
https://sverigesradio.se/artikel/100-000-tals-sprutor-med-fil...

Utseendefixeringen är ju direkt kopplad till den dåliga självkänslan och självförtroendet allt fler har i dag. Och att både utseendefixeringen och psykisk ohälsa ökar för varje år är ju inte direkt någon nyhet.

Ärligt talat? Att göra en direkt länk mellan antalet plastikkirurgingrepp som sker och försämrad självkänsla är inte pålitligt. Människor gör sådana ingrepp av helt olika anledningar, med och utan gott självförtroende.

Att vi dessutom ser mer utav det skulle ju också kunna kopplas till hur mycket lättare det är att hitta de som utför det (fler jobbar med det, lättare med google etc.) snarare än att "alla har sämre självförtroende nu." Jag drar de uttalanden ur röven men utgår ifrån min magkänsla om att detta stämmer, tror inte du är benägen att säga emot mig där heller.

Att vi ens går i denna riktningen i diskussionen för att en person i grunden säger "Jag tycker det hade varit coolt att se Lara vara en actionkaraktär med pondus igen" visar hur mycket folk slänger in i munnen på människan som pratar. Like... damn.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Westrr:

Om man ser till hur många som trycker in fillers i läpparna i dag i jämförelse med för bara 10-15 år sedan så blir det ju tydligt att självsäkerheten och självkänslan inte ökat, utan visar raka motsatsen. Och nu pratar jag inte om hur det ser ut i hela världen, utan om hur det ser ut här i Sverige och i flera av länderna i väst.

Om vi tar här i Sverige så räknar dom (plastikkirurgerna) med att minst 250000-300000 olika ingrepp och injektioner med fillers och botox görs för att ändra utseendet varje år, och säger samtidigt att dessa siffror troligtvis är betydligt högre än så. Vilket sedan som sagt bara fortsätter att öka väldigt för varje år.

Källa:
https://sverigesradio.se/artikel/100-000-tals-sprutor-med-fil...

Utseendefixeringen är ju direkt kopplad till den dåliga självkänslan och självförtroendet allt fler har i dag. Och att både utseendefixeringen och psykisk ohälsa ökar för varje år är ju inte direkt någon nyhet.

Som Prox. ovan skriver. Det finns ju dessutom ytterligare saker som påverkar, t ex normer. Ifall något blir vanligare och vanligare så får fler för sig att man ska se ut så, och väljer att "korrigera" sig av den anledningen, vilket lika gärna kan jämföras med t ex.tatueringar.

Nu är inte det här någon viktigare fråga för mig, och dessutom helt orelaterat till nyhetsartikeln. Jag var mest emot slutsatsen du drog att självförtroendet sjunkit utifrån statistiken du använt som grund. Det måste ju inte betyda att du har fel, mest att jag inte är övertygad

Oavsett, Glad fortsättning på er allihopa.

1
Skriv svar