Bekräftat: nytt Tales from the Borderlands släpps i år

Robot
Bekräftat: nytt Tales from the Borderlands släpps i år
Medlem

JA! Stort fan av första, föll pladask för den knasiga humorn och dynamiken mellan huvudpersonerna. Däremot inte stort fan av vanliga Borderlands (försökt, men har inte tiden att ränna runt och loota konstant).

Bästa Telltale-spelet (efter Wolf Among Us) enligt min mening. Om du inte kört första -> Do it!

Medlem

Hoppas dom skrotat motorn och gjort en helt egen inför detta då.

Medlem

Nice.
Första spelet var så sjukt roligt. Jag skrattade så jag grät vid ett tillfälle.
Hoppas nya teamet har samma fingertoppskänsla bara. Humor och sen en perfekt nypa feels samt några riktigt minnesvärda karaktärer .

"I will name my first born....Loader Bot"

Medlem
Skrivet av MLundin:

JA! Stort fan av första, föll pladask för den knasiga humorn och dynamiken mellan huvudpersonerna. Däremot inte stort fan av vanliga Borderlands (försökt, men har inte tiden att ränna runt och loota konstant).

Bästa Telltale-spelet (efter Wolf Among Us) enligt min mening. Om du inte kört första -> Do it!

This!

Skrivet av Evilof:

Nice.
Första spelet var så sjukt roligt. Jag skrattade så jag grät vid ett tillfälle.
Hoppas nya teamet har samma fingertoppskänsla bara. Humor och sen en perfekt nypa feels samt några riktigt minnesvärda karaktärer .

"I will name my first born....Loader Bot"

This också! 😄


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Originalet är Telltales bästa i mina ögon och jag hoppades alltid att det skulle få en uppföljare, så första reaktionen på rubriken var glädje. Denna byttes dock snabbt ut när jag insåg att Telltale inte utvecklar och att detta förmodligen innebär att det aldrig blir någon riktig uppföljare utvecklad av dem. Telltale har alltid varit skickliga på berättandet och hade nästan garanterat skapat något fantastiskt, men Gearbox är ett fullständigt skämt till studio i detta och alla andra avseenden och jag har inga som helst förväntningar på något de skapar.

Medlem

Det var sannerligen goda nyheter!

Medlem

Har faktiskt inte spelat Borderlands men har goda minnen från detta. Hade precis flyttat och köpt med mig ett PS4. Satt uppe ensam på nätterna och lirade detta. Riktigt mysigt! Ser fram emot uppföljaren

Medlem

Inte helt övertygad än. Borderlands 3 var så ofattbart uselt i mina ögon storyn fick mig att inte ens spela klart det.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Varför envisas Gearbox med sin bedrövliga cel shading?


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Underbart. Hoppas de lyckas lika bra som gamla Telltale.

1
Skriv svar