EA dementerar uppgift om minimalt Battlefield 2042-team

Robot
EA dementerar uppgift om minimalt Battlefield 2042-team

Påstås vilja bli färdiga med spelet "så fort och så billigt som möjligt."

#battlefield, #battlefield-2042, #dice


Medlem
Medlem

Om utvecklingen av nya BF precis har börjar brukar det teamet vara minimalt. Brukar vara ett litet team som spånar på nya idéer och skapar en "blueprint" på hur spelet ska se ut. Det teamet behöver inte 300-400 medarbetare... Om nu utvecklingen precis har börjat.

Medlem

Jo tjena "significant team" som har lyckats pumpa ut hela EN bana och EN operator på 7-8 månader? Jag dementerar EAs uppgift, de har ljugit förr och lär göra det igen.

Medlem

Med tanke på hur dålig kritig spelet fått och hur mycket de bantat ner BF - borde de även dra ner på priset. Speciellt då den inte ens har singleplayer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk

Grubbs påståenden känns ändå mest rimliga. Move on and forget


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Grubbs påståenden känns ändå mest rimliga. Move on and forget

Inget du kommer Grubb-la på då?


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Inget du kommer Grubb-la på då?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jo tjena "significant team" som har lyckats pumpa ut hela EN bana och EN operator på 7-8 månader? Jag dementerar EAs uppgift, de har ljugit förr och lär göra det igen.

Mmm precis... "Actions speak louder than words". Med tanke på hur lite innehåll "Säsong 1" innehöll, så är det ganska tydligt att det bara är ett minimalt team som faktiskt jobbar på spelet fortfarande.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Ankh:

Med tanke på hur dålig kritig spelet fått och hur mycket de bantat ner BF - borde de även dra ner på priset. Speciellt då den inte ens har singleplayer.

Ända chansen att få fart på det här liket är nog f2p. Om ens det skulle fungera.

Inaktiv

Ja frågan är vad EA ska göra. Gasa sig ur detta eller bara lägga ner. Kan eventuellt finnas ett bra spel här men det är satan mycket som måste lagas och förändras och frågan är om folk skulle återvända eller om det är kört.

Avstängd

Säger bara "it's a months old build" lmao

Medlem
Skrivet av Yabba:

Ända chansen att få fart på det här liket är nog f2p. Om ens det skulle fungera.

Kanske


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Jo tjena "significant team" som har lyckats pumpa ut hela EN bana och EN operator på 7-8 månader? Jag dementerar EAs uppgift, de har ljugit förr och lär göra det igen.

Det kan ju vara sant för dom berättar ju inte vad detta "signifikanta team" sysslar med. Kanske bakar bullar 90% av tiden för att bibehålla moralen. Vem vet.

Medlem

Om man tänker på hur lite som de har släppt på denna tid, ja då undrar med.

Medlem

Hade vart smutt om servrarna funkat så det hade gått att testa nya banan 🤣

Edit: glömde. - dont be sad, its just how it turns out sometimes.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jo tjena "significant team" som har lyckats pumpa ut hela EN bana och EN operator på 7-8 månader? Jag dementerar EAs uppgift, de har ljugit förr och lär göra det igen.

För att inte tala om att det inte är en nya bana utan en gammal med lite förändringar och tillägg.

Medlem

"We are committed to the future of Battlefield 2042"

Ser hellre att de försöker med Anthem igen än fortsätter försöka hålla BF2042 vid liv, haha. (Förstår att det är olika studior osv.)

Medlem
Skrivet av jehuty:

Om utvecklingen av nya BF precis har börjar brukar det teamet vara minimalt. Brukar vara ett litet team som spånar på nya idéer och skapar en "blueprint" på hur spelet ska se ut. Det teamet behöver inte 300-400 medarbetare... Om nu utvecklingen precis har börjat.

Men det funkar inte så. Pre-production för nästa BF har säker pågått i minst 2 år. Med ett litet team på kanske 20 pers där lead-designers bestämmer temat, eventuella nya idéer och förändringar, art work ritas etc. Alla ramarna och grunden sätts.

När väl ett Battelfield släpps, precis som med alla andra AAA-spelserier, då för man över lejonparten av teamet över till nästa projekt. Bara 5-20% av teamet stannar kvar för att göra expansioner (men precis som vi får bekräftat i nyheten, i BF2042's är det ens knappast 5% eftersom det floppade).


signatur

Memento Mori

Medlem

Vaddå nästa Battlefield, rädda upp den här skiten nu. DET KAN NI!

Vad ska det tjäna till att lämna alla upprörda Battlefieldare bakom sig och komma vifta med nästa spel!?

Medlem

Det skulle inte förvåna mig om de låter spelet dö efter första content-droppet, det som folk betalat för med förbokning osv(eller hur det nu var upplagt). De kommer att vilja "fokusera på nästa battlefield så att de kan skapa en så bra upplevelse som de bara kan efter att verkligen ha lyssnat på communityt."

Medlem
Skrivet av employed:

För att inte tala om att det inte är en nya bana utan en gammal med lite förändringar och tillägg.

Det är en helt ny bana.

1
Skriv svar