Läckt trailer: The Last of Us-remake till PS5 i september, pc senare

Robot
Läckt trailer: The Last of Us-remake till PS5 i september, pc senare
Medlem

Förlåt men att kräva fullpris för ett spel man redan spelat igenom är ju helt sinnessjukt.

Medlem

Ett av mina favoritspel, så det blir att skaffa. Men väntar på PC versionen denna gången. Trevligt se att playstation satsar mer och mer på PC.

Medlem

Yay! PC! Äntligen!

Medlem

Vad i helvete! Läckan stämde!!! Woho! HYPE

Medlem

snaaaaark! ge mig nått nytt för bövelen!

Medlem

Så otroligt få riktiga next-gen spel som finns ens i kikarsiktet. Och detta är ju rent av last-last gen (PS3).


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser värre ut än den gamla

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Förlåt med att kräva fullpris för ett spel man redan spelat igenom är ju helt sinnessjukt.

Köp det inte då, problem solved.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Förlåt med att kräva fullpris för ett spel man redan spelat igenom är ju helt sinnessjukt.

eftersom du har spelat det redan behöver du ju inte nödvändigtvis köpa det vid release? vänta ett år eller två tills det ligger och dammar i nån psn sommar-rea och köp det för 99:-.

Medlem

Håller med att fullpris är att ta i, om man spelat igenom spelet förut. För alla er PS5 ägare som INTE redan spelat det säger jag bara: Grattis! Er spelhöst är räddad!

Jag kommer 100% att köpa det och spela igenom igen, men det lär inte bli till fullpris. Jag fick det iofs med PS Plus Collection med ps5an så kanske inte borde klaga över fullpris egentligen hehe.

Hoppas det stämmer det här med "built from the ground up for ps5", då kan det bli riktigt intressant! Kanske t.o.m Ray Tracing???

Medlem

Lätt värt fullpris för mig, day 1!

Medlem

Oj, vill inte låta alltför negativ, men det känns snarare som spelet är omgjort i ”Part 2”-motorn än ”rebuilt from the ground up for ps5". Skulle även sett att just ”part 2” var inkluderat, i ett och samma paket.

Medlem
Medlem
Skrivet av Therant:

snaaaaark! ge mig nått nytt för bövelen!

Ja det var ju jättelänge sen ND släppte nåt nytt, hela 2 år! Fast ja du har rätt, vill höra mer om factions

Medlem

Har redan sett trailern 3 ggr ikväll. Betyder detta att jag är taggad?

Medlem

Vet inte om jag kanske minns första spelet dåligt men ser det inte väääldigt likt ut? Hade förväntat mig mer när det var en remake, men det här skulle ju lika väl kunna vara en remaster ser det ut som.

Nej, det här blir nog inget köp för min del. Men kul att det når en ny publik på PC iallafall.

Medlem

Vad tycker du om Sonys vilseledande reklam för spelet? Är det inte uppenbart att Sony anser att det är en remake, fast det ser ut som det är byggt i samma motor som "Part 2"? 🤔

Knappast ”Rebuilt from the ground up for ps5" som det nämns i trailern.

Medlem

Intressant. Börjar GTA 5 få konkurrens? PS3, PS4 och snart en PS5 version


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Förlåt men att kräva fullpris för ett spel man redan spelat igenom är ju helt sinnessjukt.

Varför ? En remake i denna kaliber är precis lika ambitiöst och kostsamt som att göra ett helt nytt AAA-spel.

Medlem

Svårt å se skillnad från ett redan snyggt spel. Finns verkligen behovet av en ny version till ps5?
Detta känns som en cash in av stora proportioner 😀

Medlem
Skrivet av heady89:

Varför ? En remake i denna kaliber är precis lika ambitiöst och kostsamt som att göra ett helt nytt AAA-spel.

Så dom skriver om hela storyn och gör en helt ny art design och tar in nya röstskådisar osv osv?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Så dom skriver om hela storyn och gör en helt ny art design och tar in nya röstskådisar osv osv?

Känns som man kunde gjort ett nytt spel då ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur var det man la in bilder i kommentarerna? Hade inte FZ gjort det lättare för ett tag sedan?

NuZ
Testpilot

Sjukt bra spel, givet köp! Med animationer och AI från Part 2 så blir detta riktigt bra. Synd bara att de pucka upp part 2 som de gjorde. Serien på HBO har väl snart premiär också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jaha man trillar väl dit och låter dom mjölka än på lite till pengar på serien då, bara invänta Part II remasterd/remake och slänga lite pengar på det med. Kan GTA så kan Last of us

Medlem
Skrivet av Keima:

Ser värre ut än den gamla

Några behöver glasögon... Med dessa bilderna kanske ni ser skillnaden!

Tycker priset är lite väl högt, men om man inte spelat det ännu är det ju sjukt värt. Jag kommer vänta in tills det kommer till PC för en fjärde playthrough

Så kul. Gillar man inte priset, väntar man lite så blir det billigare, precis som alltid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Shit vilken nice nyhet för egen del. Givet köp till PlayStation 5. Kommer nog köpa det till Steam sen när priset gått ner där nåt år senare. Har klarat remastern 4 gånger och gameplay känns föråldrat jämfört med The Last of Us 2 så detta kommer bli super trevligt. O sedan ny fräsch knivskarp grafik. Jag får bånge av bara tanken..

Gameplay i tLoU2 var riktigt skoj med ny skön vapenhantering och speciellt de verkliga skotthålen som man kunde göra på alla fiender. Personligen gillar jag mycket GORE i spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

12
Skriv svar