Diablo Immortal är "största lanseringen i seriens historia", enligt Blizzard

Medlem

Så klart man väljer att dela statistiken "Installationer"
Det är en siffra som bara kan gå uppåt och inget annat.

Visa istället hur trenden ser ut

Medlem
Skrivet av gryzor:

Det riktigt tråkiga är att det är ett bra spel i grunden, men när man kommit till typ lvl 45 och läser om hur sanslöst det behöver betalas för att "klara" det så blir man bara less och orkar inte spela mer. Det enda det fick mig att sukta efter var att spela Diablo 3 igen -- det kan man ivf. spela klart utan att ta ut ett lån på huset.

Instämmer med föregående talare. Spelade några timmar och blev 52 eller nåt, men slutade eftersom man aldrig kommer kunna slutföra sin karaktär.

Dessutom är det ruggigt simpelt med bara 4 abilities samtidigt. Mycket copy paste från Diablo 3 också. En förenklad version av ett redan ganska simpelt spel. Plus helt sanslösa mikrotransaktioner. €2 per rift, nice Bobby.

Dock så fick det mig att äntligen dra igång Grim Dawn på allvar. Inget ont som inte har något gott med sig.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men konstigt, ett mobilspel som är gratis...
Vilket jävla skämt till uttalande.

Vad är din poäng, menar du? Vore det någon skillnad om det var ett gratisspel på PC eller konsoler? Mobil har en vidrigt stor användarbas, såvida man gillar det eller inte.

Medlem

Vilket spel.... som man lirar på dass


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men någon statistik om hur många det är som _raderade_ spelet får vi inte.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är din poäng, menar du? Vore det någon skillnad om det var ett gratisspel på PC eller konsoler? Mobil har en vidrigt stor användarbas, såvida man gillar det eller inte.

Ja exakt, en helt enorm användarbas i kombination med ett F2P spel gör ju att även ett skitspel kan få en helt enorm "release".

Så vad är DIN poäng?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Metroid:

Skulle inte förvåna mig om det kommer en uppföljare till eländet i framtiden.

Uppföljaren blir ju tyvärr Diablo 4. Blizzard har satt sin standard nu för vad som komma skall med Diablo Immortal och det nya WC mobilspelet. Bevisligen klarar dom inte av att göra AAA spel på konsol och PC, därav väljer dom den snabba vägen med koreanska mobilspel med koreanska mtx. Tror inte vi kommer få se ett nytt storspel av Blizzard igen tyvärr... Däremot så kommer vi få se ett förenklat mobilt Starcraft inom kort med samma affärsmodell.

Räkna med att Diablo 4 blir f2p med extrema mtx. Dom har ju inte gjort något sedan D3 som inte är gjort efter den modellen. Och även i D3 var dom in och nosade lite men det slutade med att dom inte vågade, nu 10 år senare så är det ett helt annat tänkande på Blizzard.

Hade nog varit för det bästa om folk bara slutade prata och spela Blizzard spel, dom kommer inte göra ett bra spel igen, deras storhetstid var för länge sedan över tyvärr.

Medlem
Skrivet av Ender:

Glöm inte att det är per karaktär. Saker du köper, items, skins, battlefuck och allt jäkla junk är enbart för den karaktären du spelar. Aaaah, de har verkligen lyckats fånga andan i Diablo...det demoniska har aldrig känts så levande och nära förut!

Det gör mig inte mer sugen att skaffa hahaha. Well done Blizzard


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Är man naiv när man tänker att Microsofts uppköp av Activision/Blizzard kommer göra framförallt Blizzard till en mer harmonisk spelstudio där man försöker vinna folket tillbaka igen genom att släppa bra content, istället för att gå på Activisions linje som bara innebär att försöka krama ur varenda öre ur spelarna?

Medlem

mehh räknas free 2 play verkligen.


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av delli:

Är lvl 60 para 7-8 och det är nu spelet blir kul, känner att dropraten e ok faktiskt. Fått många dubbletter dock nu spelar jag pve men i hell1 så krossar man mycket.

Jag kör gratis och är para 23, fortfarande kul snart Hell 2. Får se om det börjar bromsas upp där eller fortsätter rulla på

Skillnaderna mellan betalare o free syns mer och jag tror det bara kommer bli värre där i framtiden men skiter man i "tävlingen" är det riktigt nice.

Medlem

Oj vad de gnälls. Förstår Blizzards affärsidé till 100% Alla vill tjäna pengar. Inget fel med de.
Och de är upp till var och en om man betala eller inte. Jag kommer inte göra de. Gratis delen räcker gott och väll för mig.
Tycker att spelet är bra att vara gratis mobilspel.
Har kommit upp till paragon 10 utan att betala.
Kommer inte få den bästa utrustning men de gör inget. Spelar tills jag tröttnar.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Visst men det är ju gratis.. Så blir inte riktigt en rimlig jämförelse.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Med tanke på hur mycket pengar som finns i denna marknad (mobilspelmarknaden drar tydligen in mer pengar än både pc och konsol tillsammans) så skulle inte förvåna mej om detta spel dragit in mest pengar av alla spelsläpp år 2022.

Skrivet av Tronic:

Oj vad de gnälls. Förstår Blizzards affärsidé till 100% Alla vill tjäna pengar. Inget fel med de.
Och de är upp till var och en om man betala eller inte. Jag kommer inte göra de. Gratis delen räcker gott och väll för mig.
Tycker att spelet är bra att vara gratis mobilspel.
Har kommit upp till paragon 10 utan att betala.
Kommer inte få den bästa utrustning men de gör inget. Spelar tills jag tröttnar.

Hört talas om folk som har gsmbling problem och dålig inpuls kontroll .loot lådor ska inte få finnas utan kontroll. Företagen vet mycket väl att folk inpulsköper och utnyttjar det till max helt utan kontroller


signatur

New life, New hope

Medlem

Detta bådar inte gott om det stämmer:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Hört talas om folk som har gsmbling problem och dålig inpuls kontroll .loot lådor ska inte få finnas utan kontroll. Företagen vet mycket väl att folk inpulsköper och utnyttjar det till max helt utan kontroller

Med samma resonemang, varför ska man stoppa vid lootlådor? Ska man begränsa mängden alkohol någon får köpa? Godis? Kött? Bensin? Finns ju folk med dålig impulskontroll trots allt.

Medlem

Blizzard kan nu vara stolta över att Diablo Immortal har sämsta user score någonsin på Metacritic. Är ju väldigt unikt iallafall.

Medlem

Det går att signa upp för Diablo IV betan nu för de som är sugna.

https://diablo4.blizzard.com/en-us/#opt-in


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag kör gratis och är para 23, fortfarande kul snart Hell 2. Får se om det börjar bromsas upp där eller fortsätter rulla på

Skillnaderna mellan betalare o free syns mer och jag tror det bara kommer bli värre där i framtiden men skiter man i "tävlingen" är det riktigt nice.

Ja när några av världens bästa Diablo profiler (Leaderboards från D3 och dem som i princip satt standarden för builds) redan inom en vecka överväger att sluta spela spelet p.g.a att "Whales" nästan är i kapp och förbi vad dem möjligen kan göra som F2P.

Den cap som finns på F2P som inte existerar om du öppnar plånboken har redan inom 1-2 veckor sett till att en F2P spelare ligger månader efter i vad som är möjligt att nå när det kommer till gear.

https://youtu.be/o17lBUZgjTs

Denna video även om kanske lite lång går igenom hur mycket P2W spelet är och hur dem designat allt runt butiken.

Skrivet av Sillgam:

Med samma resonemang, varför ska man stoppa vid lootlådor? Ska man begränsa mängden alkohol någon får köpa? Godis? Kött? Bensin? Finns ju folk med dålig impulskontroll trots allt.

Vi har begränsningar på sprit .dom kallas bartenders och system bolaget har skatt för minska köpa sprit köp . Godis har skatt och bensin .testa köpa flera ton kött och ät så blir du snart av med det begäret .


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag har bara spelat i typ 30 minuter och tycker det är ett helt ok spel för att vara F2P.

Men jag är nyfiken på vad det är som kostar pengar sen? Är det för att slippa grinda eller måste man betala för att ta sig vidare?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Vi har begränsningar på sprit .dom kallas bartenders och system bolaget har skatt för minska köpa sprit köp . Godis har skatt och bensin .testa köpa flera ton kött och ät så blir du snart av med det begäret .

Finns ingen begränsning för hur mycket du kan köpa på systemet. Jag förstår heller inte hur skatt kommer in här. Menar du att lootlådor ska beskattas och därefter är problemet löst?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ja exakt, en helt enorm användarbas i kombination med ett F2P spel gör ju att även ett skitspel kan få en helt enorm "release".

Så vad är DIN poäng?

Du sa "Vilket jävla skämt till uttalande.". Jag förstår inte vad det är som gör det till ett skämt. Det är som de säger, det är den största lanseringen. För mig låter det lika skevt som när någon säger att gamepads är "objektivt sämre" än mus och tangentbord bara för de har en preferens.

Poängen med min kommentar var att försöka förstå vad det är du ville få sagt med din kommentar. Menar du att du anser alla mobilspel vara skämt pga dess platform eller dylikt, eller att folket som gillar mobilspel är skämt? Eller vad är det som ett "jävla skämt" här?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Du sa "Vilket jävla skämt till uttalande.". Jag förstår inte vad det är som gör det till ett skämt. Det är som de säger, det är den största lanseringen. För mig låter det lika skevt som när någon säger att gamepads är "objektivt sämre" än mus och tangentbord bara för de har en preferens.

Poängen med min kommentar var att försöka förstå vad det är du ville få sagt med din kommentar. Menar du att du anser alla mobilspel vara skämt pga dess platform eller dylikt, eller att folket som gillar mobilspel är skämt? Eller vad är det som ett "jävla skämt" här?

För att de försöker skryta upp Diablo Immortal som det bästa mest populära diablo någonsin pga sin "största release någonsin".
Jag kritiserade inte mobilspel som helhet, eller folk (mig inkluderat) som spelar en hel del mobilt.

Men att skryta med "största releasen någonsin" när tidigare spel inte varit vare sig gratis eller släppts med samma tillgänglighet är ett jävla skämt. Detta är det FÖRSTA Diablo som släpps gratis på mobil, så det kan inte på något sätt jämföras med tidigare spel på detta sätt.

De försöker förmodligen släta över den kritik de fått sedan annonseringen, och få narrativet till att de hade rätt och kritikerna fel och att mobila gratisspel är det bästa för Diabloseriens framtid.

Får hoppas på Diablo 4 för om det sviker lär Diablo Immortal 2-6 vara det vi får se av serien.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

För att de försöker skryta upp Diablo Immortal som det bästa mest populära diablo någonsin pga sin "största release någonsin".
Jag kritiserade inte mobilspel som helhet, eller folk (mig inkluderat) som spelar en hel del mobilt.

Men att skryta med "största releasen någonsin" när tidigare spel inte varit vare sig gratis eller släppts med samma tillgänglighet är ett jävla skämt. Detta är det FÖRSTA Diablo som släpps gratis på mobil, så det kan inte på något sätt jämföras med tidigare spel på detta sätt.

De försöker förmodligen släta över den kritik de fått sedan annonseringen, och få narrativet till att de hade rätt och kritikerna fel och att mobila gratisspel är det bästa för Diabloseriens framtid.

Får hoppas på Diablo 4 för om det sviker lär Diablo Immortal 2-6 vara det vi får se av serien.

Ah, okej, nu förstår jag. Tack!
Håller med dig nu när jag förstår vad du menar, absolut.

Hoppas verkligen inte att Diablo 4 kommer efterlikna Immortal.

Skrivet av Sillgam:

Finns ingen begränsning för hur mycket du kan köpa på systemet. Jag förstår heller inte hur skatt kommer in här. Menar du att lootlådor ska beskattas och därefter är problemet löst?

Skatt är en form av begränsning av köp . Tobias skatt bla för att folk ska minska bruket . Hög priser på loot lådor är en bra start. Ett rejält påslag minskar spontan köpen . Det är lättare klicka iväg 20 kr 10 gånger än 100 kr 20 gånger

Om du inte vet varför vi har extra skatt på vissa varor så vet du nu .


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Skatt är en form av begränsning av köp .

Nej det är det inte.

Flera punktskatter har införts inte bara för att ge staten ökade inkomster utan även för att styra konsumtionen i en viss riktning. Alkoholskatten, tobaksskatten och energiskatterna är exempel där så är fallet....

Vi skrattar varor som annars vara skadliga . Samma med spel i Sverige . Loot lådor är helt oktrolerade och du kan spendera hur mycket som helst med några tryck helt utan spärrar eller kontroller .pengar som går rakt ner i deras kassor .du är naiv om du inte förstår att Blizzard vet detta och så länge ingen stoppar dom fortsätter dom


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Flera punktskatter har införts inte bara för att ge staten ökade inkomster utan även för att styra konsumtionen i en viss riktning. Alkoholskatten, tobaksskatten och energiskatterna är exempel där så är fallet....

Vi skrattar varor som annars vara skadliga . Samma med spel i Sverige . Loot lådor är helt oktrolerade och du kan spendera hur mycket som helst med några tryck helt utan spärrar eller kontroller .pengar som går rakt ner i deras kassor .du är naiv om du inte förstår att Blizzard vet detta och så länge ingen stoppar dom fortsätter dom

Aaah hmm snämmer nog. Så det är inte bara *insert lottbolag* som tar 50% och sen lägger resterande 50% i vinstpotten? Det är skatt alltså?

Det gör att jag inte spelar lotto, iafl.

12
Skriv svar