Cory Barlog: Visa lite jävla respekt för spelutvecklare

Robot
Cory Barlog: Visa lite jävla respekt för spelutvecklare

Och Xbox Phil Spencer håller med.


Medlem

"Nästa person att känna sig tvungen att uppmana folk att bete sig som folk är Sony Santa Monicas Cory Balrog." <--

Blev så glad över hans namn, tills jag såg att skribenten bara råkat stava fel. Cory Barlog är inte lika imponerande

On topic: Helt oförståeligt att man måste ryta till om detta. Visa respekt för alla yrken, oavsett om man är städare eller VD.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

DICE är motsatsen till detta, där är det verkligen värt att ryta till de.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Va? Det är ju dom som ska visa oss respekt. Är det så svårt för dom att vara lite trevliga när vi lägger ner energi på att visa upp våra kön för dom.

Medlem

@Jonny Myrén Jag vet inte om du är ett LotR-fan, men han heter "Barlog" och inte "Balrog".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Visa lite jävla respekt för ALLA på nätet. Man måste inte vara övertrevlig hela tiden, men man kan försöka bete sig någorlunda likadant som i verkligheten (vi är ju sällan direkt otrevliga face-to-face vid vanliga diskussioner). Gör vi det har vi kommit långt.


signatur
Gnällkuk

Hajar liksom inte tankebanan bkom att skicka en bild på sin lem till en utvecklare för att få släppdatum utannonserat. Vad för andra genialiska mästarplaner smider en sådan person?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag kan inte vara den enda som är trött på att spelutvecklare alltid skall avleda all kritik genom att jämnt och ständigt klaga på personerna som köper deras produkter och betalar deras räkningar. Det har blivit någon slags hierarki där spelutvecklare tror dem står över allt och alla och bara klagar och klagar på deras kunder...sedan precis under dem är all deras journalistvänner som skriver om hur hemska dessa kunder är för dem vågar hålla en åsikt och hur "entitled" dem är för dem inte blint köper skitprodukter.
Om de nu hatar "gamers" så jävla mycket sluta skapa spel åt dem? Jag har tusen gånger om sett mer om utvecklare och journalister som FZ klaga på på "gamers" än vad jag sett "gamers" bete sig som arslen. Och dessa gamers är så klar längst ner i hierarkin.

Inte har jag sett FZ och andra sidor skriva om hur vissa spelutvecklare som älskar att klaga på gamers, fick andra att begå självmord och själva näthata, men så fort en person skriven en dum mening till en spelutvecklare då jäklar måste varenda spelnyhetsida skriva om hur hemska vi gamers är.

Fragtjuv
Skrivet av mobmoben:

Jag kan inte vara den enda som är trött på att spelutvecklare alltid skall avleda all kritik genom att jämnt och ständigt klaga på personerna som köper deras produkter och betalar deras räkningar. Det har blivit någon slags hierarki där spelutvecklare tror dem står över allt och alla och bara klagar och klagar på deras kunder...sedan precis under dem är all deras journalistvänner som skriver om hur hemska dessa kunder är för dem vågar hålla en åsikt och hur "entitled" dem är för dem inte blint köper skitprodukter.
Om de nu hatar "gamers" så jävla mycket sluta skapa spel åt dem? Jag har tusen gånger om sett mer om utvecklare och journalister som FZ klaga på på "gamers" än vad jag sett "gamers" bete sig som arslen. Och dessa gamers är så klar längst ner i hierarkin.

Inte har jag sett FZ och andra sidor skriva om hur vissa spelutvecklare som älskar att klaga på gamers, fick andra att begå självmord och själva näthata, men så fort en person skriven en dum mening till en spelutvecklare då jäklar måste varenda spelnyhetsida skriva om hur hemska vi gamers är.

Nu är jag visserligen inte superaktiv på forum förutom här på FZ men jag kan inte direkt säga att jag personligen har upplevt att spelutvecklare har klagat på mig på ett otrevligt sätt. Kort och gott handlar det väl om att alla bör tänka på att vara trevliga mot andra människor på internet oavsett om man är gamer eller spelutvecklare.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Hajar liksom inte tankebanan bkom att skicka en bild på sin lem till en utvecklare för att få släppdatum utannonserat. Vad för andra genialiska mästarplaner smider en sådan person?

Får man inte ens skicka en sån bild till Lem-mingsutvecklaren?


signatur
Skrivet av mobmoben:

Jag kan inte vara den enda som är trött på att spelutvecklare alltid skall avleda all kritik genom att jämnt och ständigt klaga på personerna som köper deras produkter och betalar deras räkningar. Det har blivit någon slags hierarki där spelutvecklare tror dem står över allt och alla och bara klagar och klagar på deras kunder...sedan precis under dem är all deras journalistvänner som skriver om hur hemska dessa kunder är för dem vågar hålla en åsikt och hur "entitled" dem är för dem inte blint köper skitprodukter.
Om de nu hatar "gamers" så jävla mycket sluta skapa spel åt dem? Jag har tusen gånger om sett mer om utvecklare och journalister som FZ klaga på på "gamers" än vad jag sett "gamers" bete sig som arslen. Och dessa gamers är så klar längst ner i hierarkin.

Inte har jag sett FZ och andra sidor skriva om hur vissa spelutvecklare som älskar att klaga på gamers, fick andra att begå självmord och själva näthata, men så fort en person skriven en dum mening till en spelutvecklare då jäklar måste varenda spelnyhetsida skriva om hur hemska vi gamers är.

Ska kassörskan på ICA också sluta för att någon slänger dolmen på bandet när Pepsi Max är slut?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hajar liksom inte tankebanan bkom att skicka en bild på sin lem till en utvecklare för att få släppdatum utannonserat. Vad för andra genialiska mästarplaner smider en sådan person?

I och med ämnet i fråga läste jag först "Vad för andra genitaliska mästarplaner..."


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jag kan inte vara den enda som är trött på att spelutvecklare alltid skall avleda all kritik genom att jämnt och ständigt klaga på personerna som köper deras produkter och betalar deras räkningar. Det har blivit någon slags hierarki där spelutvecklare tror dem står över allt och alla och bara klagar och klagar på deras kunder...sedan precis under dem är all deras journalistvänner som skriver om hur hemska dessa kunder är för dem vågar hålla en åsikt och hur "entitled" dem är för dem inte blint köper skitprodukter.
Om de nu hatar "gamers" så jävla mycket sluta skapa spel åt dem? Jag har tusen gånger om sett mer om utvecklare och journalister som FZ klaga på på "gamers" än vad jag sett "gamers" bete sig som arslen. Och dessa gamers är så klar längst ner i hierarkin.

Inte har jag sett FZ och andra sidor skriva om hur vissa spelutvecklare som älskar att klaga på gamers, fick andra att begå självmord och själva näthata, men så fort en person skriven en dum mening till en spelutvecklare då jäklar måste varenda spelnyhetsida skriva om hur hemska vi gamers är.

Helt oresonabelt, ingenting i din kommentar bryr sig faktiskt om människorna som tar skada. Du slänger ur dig ursäkter för än det ena och än det andra. Det bör vara en absolut självklarhet att utvecklarna försvarar sina anställda.

Anfall utvecklare med faktisk kritik och uttryck besvikelse, trakassera dem inte med snoppbilder eller hot. Det är aldrig godkänt eller acceptabelt och detsamma gäller självklart vice versa och inget av det ena ursäktar det andra.

Sen vet jag faktiskt ärligt talat inte hur i helvete du resonerar när du menar att spelsidor som FZ inte kritiserar utvecklare. Det har skett stark kritik mot åtskilliga utvecklare, inte minst de allra största. Av ren nyfikenhet så skulle jag vekrligen uppskatta om du kunde komma med en länk på en utvecklare som trakasserat en spelare tills de begått självmord utan att ha fått skit för det.

Ifall du inte kan acceptera helt naturlig kritik mot arslen till spelare så, tro det eller ej, hjälper du dem att begå det. Ifall vi vill bygga en kultur där detta sker mindre så MÅSTE det uppmärksammas. Jag har heller ALDRIG upplevt att de "avleder" kritik genom att försvara sina anställda och det är en jävligt skev take på det hela.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Gnällkuk
Skrivet av marsson90:

I och med ämnet i fråga läste jag först "Vad för andra genitaliska mästarplaner..."

Haha!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av mobmoben:

Jag kan inte vara den enda som är trött på att spelutvecklare alltid skall avleda all kritik genom att jämnt och ständigt klaga på personerna som köper deras produkter och betalar deras räkningar. Det har blivit någon slags hierarki där spelutvecklare tror dem står över allt och alla och bara klagar och klagar på deras kunder...sedan precis under dem är all deras journalistvänner som skriver om hur hemska dessa kunder är för dem vågar hålla en åsikt och hur "entitled" dem är för dem inte blint köper skitprodukter.
Om de nu hatar "gamers" så jävla mycket sluta skapa spel åt dem? Jag har tusen gånger om sett mer om utvecklare och journalister som FZ klaga på på "gamers" än vad jag sett "gamers" bete sig som arslen. Och dessa gamers är så klar längst ner i hierarkin.

Inte har jag sett FZ och andra sidor skriva om hur vissa spelutvecklare som älskar att klaga på gamers, fick andra att begå självmord och själva näthata, men så fort en person skriven en dum mening till en spelutvecklare då jäklar måste varenda spelnyhetsida skriva om hur hemska vi gamers är.

Jag tänker säga emot dig nu (förhoppningsvis utan att vara otrevlig!) Jag tycker du generaliserar väldigt mycket. Gilbert är förbannad på folk som beter sig som svin. Om en spelutvecklare/studio skulle göra det mot gamers så skulle vi med största säkerhet skriva om det. Jag vet inte om det hänt, men en relaterad grej är att vi rapporterat flitigt om Peter Molyneux och hans oinfriade löften. Apropå antydan om att journalister håller utvecklare bakom ryggen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Får man inte ens skicka en sån bild till Lem-mingsutvecklaren?

En genitalisk idé


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hajar liksom inte tankebanan bkom att skicka en bild på sin lem till en utvecklare för att få släppdatum utannonserat. Vad för andra genialiska mästarplaner smider en sådan person?

Jag tror många gör detta som en hämnd för att datumet inte släpptes (i tid), inte för att locka dom att göra det... likväl ett skitstövelbeteende dock. Men så blir det när man kan skriva vad som helst utan konsekvenser, spärren på en del släpps då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

gamers är sjuka människor, trist att vissa smutsar ner ryktet bete sig så omoget.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gamers är sjuka människor, trist att vissa smutsar ner ryktet bete sig så omoget.

Sjuka människor är sjuka människor, oavsett hobby eller fritidsintressen


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Proximately:

Helt oresonabelt, ingenting i din kommentar bryr sig faktiskt om människorna som tar skada. Du slänger ur dig ursäkter för än det ena och än det andra. Det bör vara en absolut självklarhet att utvecklarna försvarar sina anställda.

Anfall utvecklare med faktisk kritik och uttryck besvikelse, trakassera dem inte med snoppbilder eller hot. Det är aldrig godkänt eller acceptabelt och detsamma gäller självklart vice versa och inget av det ena ursäktar det andra.

Sen vet jag faktiskt ärligt talat inte hur i helvete du resonerar när du menar att spelsidor som FZ inte kritiserar utvecklare. Det har skett stark kritik mot åtskilliga utvecklare, inte minst de allra största. Av ren nyfikenhet så skulle jag vekrligen uppskatta om du kunde komma med en länk på en utvecklare som trakasserat en spelare tills de begått självmord utan att ha fått skit för det.

Ifall du inte kan acceptera helt naturlig kritik mot arslen till spelare så, tro det eller ej, hjälper du dem att begå det. Ifall vi vill bygga en kultur där detta sker mindre så MÅSTE det uppmärksammas. Jag har heller ALDRIG upplevt att de "avleder" kritik genom att försvara sina anställda och det är en jävligt skev take på det hela.

Tack. Jag tänkte skriva någor dylikt, men du gjorde det bättre än vad jag skulle åstadkommit.

Medlem

Cory och Gilbert har all rätt i världen att vara trötta på att folk beter sig på det här sättet, dock så blir jag väldigt trött på när man ska få det till att det är spelare som beter sig på det här sättet eftersom att de spelar spel. Det är en väldigt orättvis bild av hur det egentligen ser ut och gör så att folk som inte spelar får en bild av att spelande är asocialt och äckligt. Den här typen av sjukt beteende dyker upp i alla samhällsgrupper och inom typ alla intressen.

Vi kanske borde prata om sjuka individer istället för att beskriva en grupp där förmodligen 99% inte sysslar med den här typen av beteende. Att man gillar spel ser jag som något fint och jag förknippar inte det med att de som sysslar med det antastar eller har mentala sjukdomar. Att det finns problem som behöver lösas är såklart självklart, men man ska inte behöva skämmas för sin hobby bara för att media målar upp en bild av det värsta de kan hitta på planeten.

Jag kanske bara är trött idag och vill nog bara skriva av mig hur det kan kännas.
Själv så ser jag ett mönster av att folk som gillar färgen blå är sadister, att det är ett litet antal av dem gör väl ingen skillnad, alla som gillar blå borde ta på sig och lösa det problemet. Prata med dina vänner och gillar någon av dem blå så borde ni nog ta ett ordentligt snack om hur man beter sig kring folk som gillar andra färger, annars så är ni en del av problemet.

Medlem

Väldigt tråkigt att sånt här händer. Samtidigt känns det nästan statistiskt oundvikligt.

GOW har sålt 20 miljoner kopior och är ett extremt hyllat spel. Det finns alltså en enorm mängd människor som är väldigt hypeade för uppföljaren. Sannolikheten att NÅGON av dessa fans skulle göra något sånt här känns därför ganska hög oavsett om det är gamers eller en annan målgrupp (fast gamers är nog värre än många andra, av olika anledningar).

Försvarar alltså ingen, och tycker det är bra att andra i branschen ryter ifrån och visar var de står. Men kommer problemet minska pga. det? Troligen inte

KoP
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jag kan inte vara den enda som är trött på att spelutvecklare alltid skall avleda all kritik genom att jämnt och ständigt klaga på personerna som köper deras produkter och betalar deras räkningar. Det har blivit någon slags hierarki där spelutvecklare tror dem står över allt och alla och bara klagar och klagar på deras kunder...sedan precis under dem är all deras journalistvänner som skriver om hur hemska dessa kunder är för dem vågar hålla en åsikt och hur "entitled" dem är för dem inte blint köper skitprodukter.
Om de nu hatar "gamers" så jävla mycket sluta skapa spel åt dem? Jag har tusen gånger om sett mer om utvecklare och journalister som FZ klaga på på "gamers" än vad jag sett "gamers" bete sig som arslen. Och dessa gamers är så klar längst ner i hierarkin.

Inte har jag sett FZ och andra sidor skriva om hur vissa spelutvecklare som älskar att klaga på gamers, fick andra att begå självmord och själva näthata, men så fort en person skriven en dum mening till en spelutvecklare då jäklar måste varenda spelnyhetsida skriva om hur hemska vi gamers är.

Så summa summarum så tycker du det är ok att skicka dickpics eller mordhota spelutvecklare? 🤔 Och helst ska man inte reagera alls när det drabbar en?

Vem det nu än drabbar är det såklart aldrig ok, spelutvecklare eller ej.

Medlem

Dom kan ju städa upp i sin egna bransch till att börja med.

Medlem

Har du inget snällt att säga. HÅLL PAJHÅLET STÄNGT.

Medlem
Skrivet av KoP:

Så summa summarum så tycker du det är ok att skicka dickpics eller mordhota spelutvecklare? 🤔 Och helst ska man inte reagera alls när det drabbar en?

Vem det nu än drabbar är det såklart aldrig ok, spelutvecklare eller ej.

Är det verkligen din tolkning av hans post? Att han "tycker det är ok att skicka dickpics eller mordhota"?

För det jag läste är en indignation över att spelutvecklare och journalister allt mer kan liknas vid ett skrå som på olika sätt generaliserar om gamers och gamerkultur, och ja, även hyfsat ofta uttrycker sitt förakt mot vad de betraktar som traditionella gamers.

Det mönstret har vi sett länge. Och snälla, alla vet vad jag syftar på. Att gamers utmålas som otacksamma och priviligierade, och att gnäll, hat och hot, misogyni är ett stort problem i gamingkultur. Jag förnekar inte att det inte finns sanning i detta, men förneka inte att det här är en stor diskussion.

I det här mönstret att generalisera om och svartmåla gamers ingår ofta fenomenet överreaktion.

Jag tycker Cory Barlogs kommentar (på att en kvinna i teamet fått dickpics skickat till sig) var en överreaktion. Helig vrede. Han spelar teater. Ganska patetiskt och billigt. Han slår in en öppen dörr. Jag önskar att fler sa till honom att sluta posera.

Det finns en sund balans mellan reaktion och överreaktion. Vi kan inte som ett kollektiv beskyllas för att enstaka individer gör dumma saker. Hur ska jag förhindra att några bland miljontals människor beter sig illa?

Men jag vet inte om du vill förstå, med en sån där post tror jag du försöker kamma in enkla poäng. Men det bidrar bara till ytterligare polarisering.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Cory och Gilbert har all rätt i världen att vara trötta på att folk beter sig på det här sättet, dock så blir jag väldigt trött på när man ska få det till att det är spelare som beter sig på det här sättet eftersom att de spelar spel. Det är en väldigt orättvis bild av hur det egentligen ser ut och gör så att folk som inte spelar får en bild av att spelande är asocialt och äckligt. Den här typen av sjukt beteende dyker upp i alla samhällsgrupper och inom typ alla intressen.

Vi kanske borde prata om sjuka individer istället för att beskriva en grupp där förmodligen 99% inte sysslar med den här typen av beteende. Att man gillar spel ser jag som något fint och jag förknippar inte det med att de som sysslar med det antastar eller har mentala sjukdomar. Att det finns problem som behöver lösas är såklart självklart, men man ska inte behöva skämmas för sin hobby bara för att media målar upp en bild av det värsta de kan hitta på planeten.

Jag kanske bara är trött idag och vill nog bara skriva av mig hur det kan kännas.
Själv så ser jag ett mönster av att folk som gillar färgen blå är sadister, att det är ett litet antal av dem gör väl ingen skillnad, alla som gillar blå borde ta på sig och lösa det problemet. Prata med dina vänner och gillar någon av dem blå så borde ni nog ta ett ordentligt snack om hur man beter sig kring folk som gillar andra färger, annars så är ni en del av problemet.

Ja, alltså... ifall någon av dina vänner tycker om att skicka bilder på snoppen till andra så borde du absolut prata med dem om det. Annars godkänner du beteendet. Du behöver inte gå ut och jaga människor som skickar snoppbilder, men ansvaret ligger absolut på dig att sätta ner foten när det händer och du är där. Samma sak gäller när folk hotar och beter sig elakt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

eld
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

I det här mönstret att generalisera om och svartmåla gamers ingår ofta fenomenet överreaktion.

Jag tycker Cory Barlogs kommentar (på att en kvinna i teamet fått dickpics skickat till sig) var en överreaktion. Helig vrede. Han spelar teater. Ganska patetiskt och billigt. Han slår in en öppen dörr. Jag önskar att fler sa till honom att sluta posera.

Sluta säga att spelutvecklare hittar på, vi pratar inte om folk som ger helt vanlig kritik till spelstudion, vi pratar om folk som attackerar spelutvecklare på vidriga sätt.

Om du inte är en del av detta problem så ser jag ingen anledning till varför du så passionerat ska motreagera.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Ja, alltså... ifall någon av dina vänner tycker om att skicka bilder på snoppen till andra så borde du absolut prata med dem om det. Annars godkänner du beteendet. Du behöver inte gå ut och jaga människor som skickar snoppbilder, men ansvaret ligger absolut på dig att sätta ner foten när det händer och du är där. Samma sak gäller när folk hotar och beter sig elakt.

Inga av mina vänner sysslar med den typen av beteende, men jag kanske borde ta en djup diskussion om det med tanke på att dem är i riskgruppen på grund av att dem är gamers?

Med inlägget så ville jag poängtera att jag är trött på svartmålning av gamers. Man beter sig inte så på grund av att man är gamer, men folk med sociala problem kan såklart ofta dra sig till spelande, men det betyder inte att helt normala människor gör det också. Lite tveksam till att de som är schyssta ska behöva ta ansvar och förknippas med dessa då bara för att de har en liknande hobby.

Medlem

Fan vad trött jag blir på folk. Bete er för fan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

12
Skriv svar