Roligt spel för nybliven farsa

Medlem
Roligt spel för nybliven farsa

Hej till dig som bär förmågan att läsa andras nedskrivna ord. Jag är nybliven pappa och stolt ägare av en switch. Jag har dock svårt att hitta några roliga spel som inte är för komplicerade och långa. Lirade nyss nya Ninja Turtles liret med ett stort leende på läpparna. Snacka om ett genuint roligt spel! Eftersom Ninja Turtles är avklarat ett par gånger letar jag givetvis efter nya spel, men har som sagt svårt att hitta något som är kul. Tycker generellt att moderna spel är tråkiga med för mycket innehåll, skilltrees och loot. Försökte börja lira Witcher 3, men orkade inte då spelet kändes som ett evighetsprojekt. Är det någon som har tips på
riktigt roliga spel till Switch? Kan vara så att indiespel är min grej, men det finns ju så många att man inte riktigt vet vart man ska börja...

Medlem

Two Point Hospital är ett av spelen jag haft mest kul med på Switchen. Smått beroendeframkallande men går bra att köra i kortare sessioner också.

Medlem

Limbo, och framförallt Inside, är två väldigt bra spel som inte är fullproppade med val och upplåsning av grejer. Stämningen är lite mörk, och svårigheten ligger mest i pussel och att lista ut hur man tar sig fram, men de är magiska.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Two points såg ju riktigt roligt ut, speciellt att man utbildar sin personal att fånga spöken! Eller placerar kaffebryggare för att få sin personal mer engagerade! Kanske blir att testa spelet, tack för tipset!

Jag är också nybliven far och kör Stardew Valley.
Ingen stress och lätt att pausa när det är blöjbytardags.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Zelda: Breath of the Wild är (eller kanske snarare kan vara?) relativt långt, men samtidigt passar det att spela i korta stötar. Jag själv spelade det när dottern var hyfsat liten och tror att det passar som handen i handsken för en nybliven förälder.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Om du inte har spelat Portal innan så släpptes ju nyligen Portal Companion Collection till switch.

Andra spel som rekommenderas är Ori and the Blind Forest och uppföljaren Ori and the Will of the Wisps. Även spel som Inside, Dead Cells, Cuphead, Little Nightmares 1+2 och Streets of Rage 4 är riktigt bra!

Medlem

Limbo lirade jag back in the days till Xbox 360 och det var mystiskt och spännande. Inside ser ju lite liknande ut, spännande!

Stardew Valley har jag faktiskt börjat spela. Jag och sambon spelar tillsammans och drömmer oss iväg till en egen gård. Super mysigt! Grattis själv till barnet. Hur känns det?

Jag har Breath of the Wild, spelade det 2017 och älskade det. Det kanske är dags att spela om det och bara upptäcka den underbara världen.

Portal är ju fantastiskt, varför tänkte jag inte på det? Ibland är man ju bara dum. Tack för alla andra inspirerande tips!

Medlem

Spiritfarer, ett spel som gjorde sig bra i bärbart format som jag gillade mycket. Management-spel utan stress.

Medlem

Grattis till familjelyckan!

Mario + Rabbids Kingdom Battle är kul, taktiskt och turbaserat, så det går utmärkt att pausa när som helst när minstingen behöver uppmärksamhet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Owlboy, har jag hört dka vara väldigt bra.

Annars återkommer jag alltid till hollow knight. Det finns mycket content. Och det kan vara rätt svårt. Men progressionen i form av skills är (enligt mig rätt liten).

Du kommer till ett mystiskt döende rike och dyker ner i mörkret. Du kommer att gradvis finna vad som hänt med invånarna. Mycket environmental storytelling.

Du har ett svärd som kan uppgraderas. Du har tre spells (finner dessa allt efter som). Därefter har du belt-notches där du modifierar aspekter i ditt svärd eller spellsen. Exempelvis, 25 procent snabbare slag.

Spelet är ett 2d metroidvania-spel vilket innebär olika bioms, backtracking till platser efter nya traversal-abilities införskaffats (som den klassiska dubbelhopp-förmågan)

Vacker musik, stämningsfullt och utmanande. Det kan vara en helt felaktig rekommendation, men jag har aldrig spelat något liknande. Och det är helt perfekt på switchen.

Även; gratulerar till babylyckan 🥳

Medlem

Hades 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

@Charliebaba: Grattis till tillökningen (alltså inte switchen dårå )

Stardew valley är ett spel som räddat många vakennätter för mig, likaså breath of the wild.

Mycket roliga spel som man kan ta i små doser eller lååånga sittningar.
Sen har jag hört mycket gott om fire emblem three houses men inte haft möjlighet att spela själv ännu

Medlem

Game of life.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ingen idé vi tipsar .bered dig på dampers anti sleep simulator närmaste 2 åren


signatur

New life, New hope

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Game of life.

Det är väl det han har gjort och player 3 har äntrat spelet

Sen, som i vanliga fall, utesluter inte det ena det andra. Det blir ofta väldigt många extra långa timmar per dygn när man får barn.
Ibland kan det ju vara bra att fylla dessa med något än bara stirra i taket och vara i standby

Medlem

Grattis! Cirkus 1,5 år sedan själv också
Switchen gick riktigt varm första året men nu är när lillen är större är det mer 50/50 pc switch.
Till spelen, behöver egentligen inte vara så kort då det är bara stänga av skärmen=paus så perfekt!
Så mario odessey, luigis mansion 3, toads treasure tracker, Metroid dread och pikmin 3.
Men glöm inte att njuta av tiden för det går så löjligt snabbt så podd springer dom runt och är stora!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent

Who's Your Daddy!? känns ju lämpligt. Inte till Switch förvisso, men kanske värt att skaffa Xbox/Steam för att lira denna pärla? Jag har inte egna barn men tycker spelet ser väldigt realistiskt ut!

Annars kan ett tips vara att aktivera månadsavgiften och köra gamla NES/SNES-spel (N64 om du betalar mer). Tycker de funkar väldigt fint på switchen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Tack för alla fina tips och gratulationer! Jag är ny på FZ men fan alltså ni alla är ju bäst! Riktigt kul med så många roliga svar 😎

Medlem

Inte ett spel för alla, men jag rekommenderar det varmt. Skulle inte kalla det ett evighetsspel (tror jag klarade det på ca 25 timmar), men vad som är en evighet är väl högst subjektivt. Finns till Switch (digitalt) och fungerar lysande i handheld. Ingen stress, så det är lätt att pausa i princip när som helst


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Prova Bayonetta, de är lite som God of War eller Devil May Cry. Inte så svårt, rätt så komiskt och sjukt bra gameplay med riktigt feta bossar och snart släpps trean också.

Det är inte för alla, det är lite animeaktigt men artstylen är riktigt cool och gillar du hack n slash som tex GoW 3 så bör du gilla detta. Har flera svårighetsgrader och spelet kräver ingen grind och är inte så värst långt och du har uppföljare om du skulle gilla det.

Medlem

Ingen aning men grattis och välkommen till föräldralivet


signatur

stavfel är min grej

Tor
Medlem

Välkommen till klubben som man säger, har själv en på drygt 1,5år och switchen har verkligen gått varm. Rekommendationer är svåra eftersom smak är väldigt individuellt men för mig har det blivit mycket pokemon (både legends acherus och Scarlet), ni no kuni, Monster Sanctuary (riktig pärla!) och stardew valley.

Skribent

Rekommenderar Xcom 2, lätt att pausa och lägga ned ifall du hastigt måste in i papparollen. Sen får du lltid något gjort i spelet även om det bara är 30 mins spelande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Breath of the wild (❤️)
Yokis Island Express
The Messenger
Final Fantasy 7/9/10
Hyrule Warriors: Age of Calamity
Tinykin


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar