Half-life 3 och/eller VR?

Medlem

Valve släpper aldrig ett spel med siffran 3 i titeln


signatur
Medlem

Röstade på (VR + DeskTop Mode). Hoppas de släpper så att vi fattiga gamers även kan lira genom vanligt desktop. Före Valve släppte Half-Life: Alyx trodde jag inte de skulle släppa den sjukt efterlängtade 3an men efter succen med HL: Alyx så känns Half-Life 3 inte så där jätte långt borta längre..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Missat Alyx? 😂

Självklart inte. Men du vet att inte alla är villiga att punga ut flera tusen för VR. Jag har inte ens playstation eller en bra pc så skulle bli en dyr historia. Det hade dessutom redan gått för lång tid och det var fortfarande inte Half life 3.

Medlem

HL 3 kommer aldrig att komma.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Half-Life 3 är ett spel som aldrig kommer släppas nej, det är den bistra sanningen man bara får acceptera. Jag nöjer mig med att spela igenom HL2 då och då, med några års mellanrum. Det var ett tag sen nu, kanske dags igen.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Tror absolut att Valve har mer potential att ge när det kommer till Half-Life serien. Det har de själva sagt också när de släppte Half-Life: Alyx. Däremot så tror jag att hypen är så enormt j*vla hög på Half-Life 3 att de aldrig någonsin kommer att leva upp till den. Av den anledningen så tror jag att Valve passar sig väldigt noga för att släppa något som mega-ultra-fan-boysen (inkl mig själv) skulle bli besvikna på. Att de har haft planer på att utveckla HL3 är det inget snack om, det har nog hänt vid ett flertal gånger och diskussionerna har gått. Men mycket tveksamt om de någonsin kommer att göra det.

När det kommer till frågan om de skulle göra HL3 VR-exklusivt så råder det ingen tvekan att OM de någonsin skulle släppa HL3 så kommer det vara till VR. De släppte HL: Alyx VR-exklsivt och det kommer nästa del i Half-Life serien också att vara. VR är framtiden.

Medlem

Jag trodde inte att Shenmue 3 skulle komma, men det gjorde det. 18 år fick jag vänta.
Half-Life 2 släpptes för 18 år sen.
Och 15 år sen Episode 2.

Det ska bli roligt att spela Half-Life 3

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag trodde inte att Shenmue 3 skulle komma, men det gjorde det. 18 år fick jag vänta.
18 år sen Half-Life 2.
Och 15 år sen Episode 2.

Det ska bli roligt att spela Half-Life 3

Jag vet inte, jag tror det är mer troligt att vi får se Shenmue 4 innan Half-Life 3 och då tror jag inte det någonsin kommer ett Shenmue 4, tyvärr.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

12
Skriv svar