The Last of Us Part I

Robot
The Last of Us Part I

Last of Us-remaken är ett grafiskt storverk, men bortom detta likadant – och lika bra.

#naughty-dog, #playstation-5, #the-last-of-us-part-i


Medlem

"Naughty Dogs actionäventyr berättar historien om ett virus som dödar och förvandlar människor till groteska varelser, och bara en bråkdel av mänskligheten blir kvar."

Det är väl en svamp?

Det är baserat på verkligheten då det finns svampar som börjar växa i insekter och får dem att agera underligt.

Medlem
Skrivet av Margy:

"Naughty Dogs actionäventyr berättar historien om ett virus som dödar och förvandlar människor till groteska varelser, och bara en bråkdel av mänskligheten blir kvar."

Det är väl en svamp?

Det är baserat på verkligheten då det finns svampar som börjar växa i insekter och får dem att agera underligt.

Yupp. Cordyceps!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Margy:

"Naughty Dogs actionäventyr berättar historien om ett virus som dödar och förvandlar människor till groteska varelser, och bara en bråkdel av mänskligheten blir kvar."

Det är väl en svamp?

Det är baserat på verkligheten då det finns svampar som börjar växa i insekter och får dem att agera underligt.

Helt riktigt! Tack. Svampigt av mig att missa.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Med risk för att låta som en rabiat fanboy, så måste jag bara skratta åt alla som dissade denna version efter att ha sett Digitala Foundry recension.
Jösses vad jobb ND lagt ner på denna version.
Detta till trots, priset är galet högt.
Är det värt det?
Första gången jag tvekar för att köpa en produkt som jag vet är bra.
Men efter platinum på både ps3 och 4, ska jag lägga ut all denna cash igen?
Jag vet inte.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hahaha, ett spel ska innehålla massmord annars kan man lika gärna slå på tv o kolla på Skilda världar istället om man vill uppleva Dramatik. Spel som spel.

Wow. Full pott i betyg för ett 10år gammalt spel. Säger bara Kardemumma. Blir lätt ett köp till Jul rean

Gnällkuk
Skrivet av Tassel:

Med risk för att låta som en rabiat fanboy, så måste jag bara skratta åt alla som dissade denna version efter att ha sett Digitala Foundry recension.
Jösses vad jobb ND lagt ner på denna version.
Detta till trots, priset är galet högt.
Är det värt det?
Första gången jag tvekar för att köpa en produkt som jag vet är bra.
Men efter platinum på både ps3 och 4, ska jag lägga ut all denna cash igen?
Jag vet inte.

Låter som något att bara plocka upp på rea om man spelat det tidigare, oavsett kvaliten så är det lite magstarkt att inte erbjuda rabatt till de som köpt originalet tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så fuQQing taggad på denna remake. Börjar jobba kl 14 på Fredag men ska dra förbi Media Markt eller ElGiganten före jobbet. Sedan dra hem o sätta på installera så att allt är klart tills jag kommer hem på kvällen efter 22.

Skrivet av submariner:

Hahaha, ett spel ska innehålla massmord annars kan man lika gärna slå på tv o kolla på Skilda världar istället om man vill uppleva Dramatik. Spel som spel.

Wow. Full pott i betyg för ett 10år gammalt spel. Säger bara Kardemumma. Blir lätt ett köp till Jul rean

Spelet fick en 4a inte en fullpottare 5a.
Surt att spelet är så dyrt dock men jag kan fan inte vänta. Älskar fotorealistisk grafik o grym story.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Gen
Medlem
Skrivet av Tassel:

Med risk för att låta som en rabiat fanboy, så måste jag bara skratta åt alla som dissade denna version efter att ha sett Digitala Foundry recension.
Jösses vad jobb ND lagt ner på denna version.
Detta till trots, priset är galet högt.
Är det värt det?
Första gången jag tvekar för att köpa en produkt som jag vet är bra.
Men efter platinum på både ps3 och 4, ska jag lägga ut all denna cash igen?
Jag vet inte.

Jag kanske missförstår dig men det låter som att du skrattar åt alla som dissade versionen efter att ha sett DFs video men den videon släpptes ju för en timme sen? (https://youtu.be/0mv0dAwPqCs) Eller menar du att alla som dissat denna versionen borde se DFs video som garanterat kommer att få dem på bättre tankar?

Inaktiv

Bästa svampspelet sedan Super Mario Bros.

Medlem

Lite sugen men minns att jag tröttnade lite på allt dödande/smygande vid först genomspelningen. Underbar atmosfär och story men jag ligger nog lågt tills det dyker upp på någon rea.

Medlem

Härlig remake för alla oss som inte har spelat det tidigare. Och jag antar att det vuxit upp en helt ny generation som var för unga när originalet släpptes, så det finns säkert många som vill köpa denna remake.

Ser riktigt bra ut också när TheRadBrad spelar första timmen.
https://youtu.be/g5hLW8g5Jyo


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Världens bästa spel blir ännu finare, dock löjlig prislapp när det dessutom redan släppts 2ggr tidigare. Multiplayern var väldigt underskattad så att den är borta är lite synd faktiskt men det är ju inte den man först och främst tänker på när man hör The Last Of Us.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag kanske missförstår dig men det låter som att du skrattar åt alla som dissade versionen efter att ha sett DFs video men den videon släpptes ju för en timme sen? (https://youtu.be/0mv0dAwPqCs) Eller menar du att alla som dissat denna versionen borde se DFs video som garanterat kommer att få dem på bättre tankar?

Efter att ha sett halva videon är det nog ditt andra alternativ som gäller. Det mesta ser ut att vara totalt omgjort från grunden och betydligt snyggare i denna remake.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Jag kanske missförstår dig men det låter som att du skrattar åt alla som dissade versionen efter att ha sett DFs video men den videon släpptes ju för en timme sen? (https://youtu.be/0mv0dAwPqCs) Eller menar du att alla som dissat denna versionen borde se DFs video som garanterat kommer att få dem på bättre tankar?

Tack för video, det ser riktigt nice ut och kul att höra om vad Naughty Dog faktiskt gjort så man inte missar deras hårda arbete. Blir sannolikt ett köp när det kommer till PC.

Medlem

Vilket var hela poängen med spelet, omgjort men troget originalet.

Moderator | Testpilot

Läst din recension, kollat andra på Youtube och även kikat Digital Foundrys video. Galet bra remake, och alla nya inställningar för "accessibility" är något man inte ska underskatta.

Men spelet är på tok för dyrt. $59.99 hade också känts saftigt, men ändå mycket bättre än runt $70 som man betalar nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

MEN, i slutet är detta bara samma spel. Ett spel som var fantastiskt redan då och fortfarande är. Spelat igenom remastern ganska nyligen och detta är absolut det mest snygga spelet men efterfrågan var aldrig där.
Jag kommer såklart att köpa detta spel men högst troligt blir det när det kostar en hunka eller två.

Redaktör
Ponny

Prislappen är absolut en faktor. Men! Det blir ju reor, och tids nog även ett PS Plus-spel. #tålamod


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har remastern via PS Plus och den håller än. Tror jag väntar på en REA innan jag skaffar remaken.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter som något att bara plocka upp på rea om man spelat det tidigare, oavsett kvaliten så är det lite magstarkt att inte erbjuda rabatt till de som köpt originalet tycker jag.

Får man rabatt på blu-ray filmer om man har originalet på vhs sen tidigare eller dvd?

Nä det får man inte, bara inom gaming som folk är så kränkta över att inte få rabatter.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Får man rabatt på blu-ray filmer om man har originalet på vhs sen tidigare eller dvd?

Nä det får man inte, bara inom gaming som folk är så kränkta över att inte få rabatter.

Problemet är ju prissättningen känner jag, för dem som har ps5 utan diskläsare så är priset 849:- och det är lite magstarkt.

Medlem
Skrivet av Crank:

Härlig remake för alla oss som inte har spelat det tidigare. Och jag antar att det vuxit upp en helt ny generation som var för unga när originalet släpptes, så det finns säkert många som vill köpa denna remake.

Ser riktigt bra ut också när TheRadBrad spelar första timmen.
https://youtu.be/g5hLW8g5Jyo

Thanks, ska lätt kika, brukar få notifiering när han lägger upp nytt, men verkar vara lite sisådär med det just nu


signatur

Nothing is power without Control

ZF
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Får man rabatt på blu-ray filmer om man har originalet på vhs sen tidigare eller dvd?

Nä det får man inte, bara inom gaming som folk är så kränkta över att inte få rabatter.

Fast nedladdade köpfilmer har sällan (eller aldrig?) levererats via en (1) butik där de garanterat vet att du äger den filmen. Om de nu börjar sälja en directors cut remaster.

Tror de flesta som klagar på detta riktar sig just mot den så kallade digitala varan.

När det gäller dessa, men ofta även fysiska spel, så har ofta en uppgradering erbjudits. Det är en tycker jag rimlig modell, även om många klagar på den med.

Och det är ju i princip hur det funkar på Netflix eller Stadia. Hyr du filmåtkomsten eller "äger" streamingspelet i 1080 så behöver det inte köpas igen för att spelas i "4K". Men man får betala lite extra.

Medlem

Priset, precis som många andra påpekar är ju lite väl högt men snacka om att det är denna versionen man ska spela iaf, om man nu har lyxen att kunna välja. Känns verkligen som ND lagt ner tid och själ på varenda vrå i spelet.

Jag måste säga att jag blev betydligt mer sugen än vad jag var innan. Får nog ta en funderare helt enkelt^^.

ZF
Medlem
Skrivet av lasselason:

Problemet är ju prissättningen känner jag, för dem som har ps5 utan diskläsare så är priset 849:- och det är lite magstarkt.

Ja vill man ha mer förutsägbart rimliga priser oavsett om det är det senaste spelet eller retro så bör man hålla sig borta från medialösa multimediamaskiner.

Det är bara att kolla i PS3-butiken. Priserna är fast på samma nivå som när maskinen dog, och lär så vara tills även butiken bommar igen för gott.

Så kommer det en dag såklart bli även för PS5-butiken för spel som ingen administrerar längre.

Medlem

ZF: Håller med, köpte själv en ps5 med diskläsare. Det finns ju dock konsumenter som inte är införstådda med detta och det känns lite snett. Sen kan man ju tycka att det är var och ens skyldighet att ha koll på läget, hursom är Sony det företag som höjt sina priser på både spel och hårdvara tillskillnad från sina konkurrenter, detta trots att de gått ut med att de gör vinst på konsolerna, det känns lite snett tycker jag.

Medlem
Skrivet av ZF:

Fast nedladdade köpfilmer har sällan (eller aldrig?) levererats via en (1) butik där de garanterat vet att du äger den filmen. Om de nu börjar sälja en directors cut remaster.

Tror de flesta som klagar på detta riktar sig just mot den så kallade digitala varan.

När det gäller dessa, men ofta även fysiska spel, så har ofta en uppgradering erbjudits. Det är en tycker jag rimlig modell, även om många klagar på den med.

Och det är ju i princip hur det funkar på Netflix eller Stadia. Hyr du filmåtkomsten eller "äger" streamingspelet i 1080 så behöver det inte köpas igen för att spelas i "4K". Men man får betala lite extra.

Kan du nämna en remake där folk fått rabatt för att dom ägt en version av spelet tidigare.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Problemet är ju prissättningen känner jag, för dem som har ps5 utan diskläsare så är priset 849:- och det är lite magstarkt.

Enkel lösning, vänta på rea.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Enkel lösning, vänta på rea.

Absolut men jag menar prissättningen från företaget, alltså attityden. Sen blir ju rean nästan provocerande när det kommer till de digitala priserna. Forbidden West reades ut på psn nyligen och kostade då 599:-, alltså lika mycket som ett normalt fullprisspel.

Skriv svar