Medlem
Medlem
Skrivet av robbis:

<Uppladdad bildlänk>

Har du testat?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Har du testat?

Jag har letat efter den men inte funnit den. Hemmakväll kanske är värt att testa.

Medlem

Väldigt vad det blivigt varianter av Trocadero på senaste.
Är spendrups ensam ägare av trocadero nu för tiden? förr vill jag minnas att flera gjorde drycken.
tex gjordes drycken här i norr av nyckelbryggerier också men dom verkar inte ha tillgång till namnet längre för Trocadero heter numera Jokka och Portello heter Norrtello.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare
Skrivet av robbis:

<Uppladdad bildlänk>

Jag beställer en hem så får vi se!

Medlem
Skrivet av Molotov:

odrickbart låter lite väl

Alltid varit förundrad hur det finns "finsmakare" inom läsk. Allt är sött, det går att blanda allt
Men men alla har olika smak. För mig fungerar vilken läsk som.

Kanske inte bokstavligt talat odrickbara, men de kommer aldrig igen träffa mina smaklökar, såatteh...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Provade just Trocadero Gelehallon Zero, riktigt god, och säkert kanon att blanda groggar med

Medlem

Ja gelehallon var faktiskt riktigt god, hoppas dom behåller den i sortimentet.

Medlem

Snyft, varför bara Zero. Skulle verkligen vilja testa... men allting som är Zero eller Light smakar alltid så konstigt. Önskar att dom kunde släppa produkterna med vanligt socker, så man kan testa och se om det är Zero/Light eller den faktiska smaken.

Medlem

+1 på geléhallon härifrån. Betydligt trevligare än Trocamusten som inte föll mig i smaken.

Releasehästryttare

Får min förhoppningsvis ikväll, skall bli kul och jämföra med Vasa. då jag tyckte den va ganska meh

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Snyft, varför bara Zero. Skulle verkligen vilja testa... men allting som är Zero eller Light smakar alltid så konstigt. Önskar att dom kunde släppa produkterna med vanligt socker, så man kan testa och se om det är Zero/Light eller den faktiska smaken.

Tror det hänger ihop med att yngre personer är mer villiga att testa nya smaker och de hellre dricker zero-varianter.

Releasehästryttare

Tycker den va jättegod!

Medlem

Geléhallon var ingen höjdare

KoP
Medlem
Skrivet av Kyathab:

Snyft, varför bara Zero. Skulle verkligen vilja testa... men allting som är Zero eller Light smakar alltid så konstigt. Önskar att dom kunde släppa produkterna med vanligt socker, så man kan testa och se om det är Zero/Light eller den faktiska smaken.

Trots att Trocadero Gelehallon är en zero dryck så var den trots allt god. 🙂 Dock så är zero drycker det enda jag inmundigar så det kan ju ha att göra med att man är van.

Kan t.ex aldrig dricka vanlig Coca Cola igen efter att ha dryckit zero varianten i flera års tid.
Smakar jag vanlig Cola så upplever jag att den är otroligt sliskig nuförtiden. 😫

Medlem

Finns ingen anledning till att hälla i sig en massa socker. Sockerkonsumtionen är hos många alldeles för hög. Det är väll det många insett därför är många zero varianter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns ingen anledning till att hälla i sig en massa socker. Sockerkonsumtionen är hos många alldeles för hög. Det är väll det många insett därför är många zero varianter

Finns väl heller ingen anledning att hälla i sig en massa aspartam? Har man sockerfobi kan man ju hålla sig till smaksatt mineralvatten.

Medlem
Skrivet av Danster:

Har man sockerfobi kan man ju hålla sig till smaksatt mineralvatten.

Finns ett gäng som innehålla socker och eller sötningsmedel med av någon anledning så på vatten fronten är man inte heller säker.

Medlem
Skrivet av Danster:

Finns väl heller ingen anledning att hälla i sig en massa aspartam? Har man sockerfobi kan man ju hålla sig till smaksatt mineralvatten.

All sötningsmedel är inte aspartam. Man ska ändå inte hälla i sig nått i överdrivna mängder men socker är nått som man får i sig på annat håll endå då är det därför det dragits ner på i läsk bla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag testade Trocadero Geléhallon igår. Klart godare än Trocamust, men ändå... Nja, jag vet inte. Känns fortfarande som två smaker som inte riktigt vill gifta sig. Smakar Trocadero med bismak, snarare än en komplett smakupplevelse.

Medlem
Skrivet av Molotov:

All sötningsmedel är inte aspartam. Man ska ändå inte hälla i sig nått i överdrivna mängder men socker är nått som man får i sig på annat håll endå då är det därför det dragits ner på i läsk bla.

Undviker både aspartam, sukralos och stevia i största möjliga utsträckning. Vi får i oss tillräckligt med kemikalier på annat håll.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Undviker både aspartam, sukralos och stevia i största möjliga utsträckning. Vi får i oss tillräckligt med kemikalier på annat håll.

Det är en viktig skillnad mellan Stevia och aspartam. Stevia är en växt. Man utvinner sötningsmedel ur den ungefär som man utvinner vitt socker ur sockerrör/sockerbetor. Den ska inte blandas ihop med aspartam och andra artificiella sötningsmedel.

Medlem

Okej.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Undviker både aspartam, sukralos och stevia i största möjliga utsträckning. Vi får i oss tillräckligt med kemikalier på annat håll.

Du vet att allt du äter består av "kemikalier" va? akta dig, jag har hört att Divätemonoxid e farligt som attans


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Du vet att allt du äter består av "kemikalier" va? akta dig, jag har hört att Divätemonoxid e farligt som attans


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Undviker både aspartam, sukralos och stevia i största möjliga utsträckning. Vi får i oss tillräckligt med kemikalier på annat håll.

Finns inget som är rätt eller fel.
Men zero dryckerna finns av en anledning varför dom är populära.

Man ska inte dricka läsk i överdrivna mängder oavsett socker eller sötningsmedel.
Nått för energidrycks-generationen att tänka på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Zero finns för att de säljer främst

Apropå trocadera minns någon när de ändrade receptet och spädde ut drickan. Har vart smaksatt vatten många år nu.

Man kan ju frysa ner den och då vattnet fryser först får du bättre koncentrat . Sen blir det ju verkligen utspätt vatten till slut

Skriv svar