Google lägger ner Stadia

Robot
Google lägger ner Stadia

Det blir bara tre år i streamandets tjänst.

#google, #stadia


Medlem

Sa detta till en kollega igår bara

Misstänkte att dom skulle stänga ner den.

Medlem

Deras tweet från 2 månader sen åldrades väl…

Medlem

En till i listan i Google's kyrkogård och en stor anledning att jag gärna håller mig borta från deras skit och har lågt förtroende.

https://killedbygoogle.com/

Medlem

Och ingen är förvånad över deras lögner...

Medlem

Har väl varit uppenbart i ett par år nu? Tråkigt för de som av någon anledning valde att investera i det.

Geforce Now har väl varit ljusår bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Framtiden för gaming.... Njaaaaeeee... Inte med Google bakom spakarna iaf.

Medlem

kunde inte låta bli å småskratta.

Känns bara så google

Medlem

Oj vilken överraskning!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Är det någon som är förvånad? Tekniken är alldeles för omogen men konceptet är intressant.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Detta var ju självklart redan för några år sedan?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hahahahahahahahahah!

Bra gjort Gåågle

Medlem
Redaktör
Skrivet av magma:

Är det någon som är förvånad? Tekniken är alldeles för omogen men konceptet är intressant.

Känns som att de felsatsade från start. Försökte fånga krävande gamers och säga att de kunde lira Destiny 2 lika bra på Stadia som en musklig pc. Det går inte, för man kommer inte undan att det tar tid att skicka data över nätet - hur många tekniker Google än skryter om. Stadia hade kanske funkat om de hade vänt sig brett/till casuals med spelprenumerationer i stil med Game Pass - "Spela billigt utan krångel", typ.


signatur
Medlem

Men Stadia var ju framtiden!

Är inte ett dugg förvånad faktiskt. Tråkigt för de som gillade tjänsten.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Känns som att de felsatsade från start. Försökte fånga krävande gamers och säga att de kunde lira Destiny 2 lika bra på Stadia som en musklig pc. Det går inte, för man kommer inte undan att det tar tid att skicka data över nätet - hur många tekniker Google än skryter om. Stadia hade kanske funkat om de hade vänt sig brett/till casuals med spelprenumerationer i stil med Game Pass - "Spela billigt utan krångel", typ.

Tänker på att exclusives säljer plattformar, men Google insisterade på att stänga ner sina studios och projekt och la ingen energi på det.

Och sånt tar många år att etablera.

Gratis Chromecast Ultra och handkontroll är inte illa

Medlem

Suprised, NOT!

Så bägge två Stadia användarna i Sverige kommer bli besvikna. 🙂

Medlem

Underbart. Allt jag har upplevt av streaming oavsett om det var Onlive eller på Playstation har varit fult, slött och opålitligt.

Fysiska spelkonsoller och PCs kommer spela huvudrollen i gaming under många år till framöver.


signatur

Memento Mori

It's not a lake, it's an ocean

Arstechnica hade i februari i år en bra artikel om vad som gått fel med Stadia. Projektet Stadia var fullt av oförverkligad potential, löften som aldrig infriades och okunskap om hur spelbranschen faktiskt fungerar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag tyckte alltid stadia fungerade bra när.jag provat.
Men men man ska inge lita på google.
Nåja enda spelet jag köpt är cyberpunk men det var mest för att få en kontroll + chromecast ultra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Och här har vi ett fint exempel på varför jag föredrar fysiska kopior utav spel än digitala. Att köpta spel på Stadia inte längre kommer gå att spela känns så extremt fel.

Medlem

Såja.
Undrar om smartisarna som faktiskt köpte Stadia spel till fullpris kommer få tillbaka pengarna? De kanske får 1 månad gratis youtube premium ist 🤣

Medlem

Som många redan nämnt är det inte särskilt förvånade. Jag är mest förvånad att de inte lade ner det tidigare faktiskt. Fyra år är ändå inte så illa.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Största problemet är ju att du inte kan spela redan ägda spel. Visste ju redan dag ett att detta skulle floppa stenhårt.
Mer förvånad att det tog så här lång tid.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Har testat Stadia nu ett tag i och med att Ubisoft plus varit gratis att testa. Tycker ändå att det har fungerat över förväntat. Dock känns själva affärsmodellen kass. Hade varit bättre att koppla det till en prenumerationstjänst. Synd att det läggs ner på sätt och vis.

Medlem

"Google försäkrar oss om att Stadia inte kommer stängas ned"

Artikel på FZ 2022-07-31
https://www.fz.se/nyhet/290952-google-forsakrar-oss-om-att-st....

Då förutspådde jag att Stadia hade max 2 år kvar, jag hade visst fel.

Medlem

Skönt att jag skippade ett köp när det reades ut för x antal månader sen. Var mest sugen för att kontrollen såg rätt ball ut :P.

m1
Medlem

Synd, har lirat igenom ett tiotal spel och det har för det mesta funkat perfekt. Till och med snabba shooters som DOOM Eternal. Men får väl se det som en demonstration av att tekniken faktiskt fungerar.

123
Skriv svar